Gå til innhold

Planlegging av dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et ønske om å planlegge dagene mine bedre, og trenger alle mulige innspill/brainstorming på dette. Føler ofte at dagene sklir ut, og at det blir brukt mye tid på å slenge seg ned i sofaen etter jobb, og det går med mye tid til skjerm. Har også en døgnrytme jeg helst skulle ønske at var bedre. Den er ikke krise, men den er litt tilfeldig, og i ukedagene får jeg konsekvent 1-2 timer for lite søvn fordi jeg liker å være oppe/ikke er glad i å legge meg. Ellers blir også dagene ofte påvirket av humøret der og da, at om jeg for eksempel har det dårlig, er det mye mindre sjanse for at ting jeg bør gjøre blir gjort, osv. Jeg liker tanken på at ting man gjør til en vane går automatisk, og at ting omtrent ikke koster noen krefter når man har innarbeidet noe til en vane. For eksempel å pusse tenner, det er omtrent utenkelig for meg å ikke gjøre morgen og kveld. Min umiddelbare tanke er at dette er overførbart også til en dagsplan, dersom klokka 17 i ukedagene er tidspunktet for å rydde i 30 minutt og man gjør det til en vane, vil det vel etterhvert gå helt automatisk. 

Jeg jobber i en 100% stilling stort sett fra 8-16, men med fleksitid. Har fri i helgene. Ukedagene er derfor helt forskjellige fra helgene. Jeg kunne derfor tenke meg to forskjellige dagsplaner, en for hverdag og en for helg. Jeg liker også tanken på å gjøre en skikkelig innsats de første 3-4 timene på dagen i helgene, da jeg tror dette vil gi en god følelse resten av dagen og vil gi mindre «hengende over meg» resten av helgen, noe som vil gi mer rom for avslapning. 

Hvordan gjør dere det? Er det noen som får til dette med planlegging av dagen på en god måte og kan komme med forslag/innspill/brainstorming?

Anonymkode: d15d3...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

" to do" -lister som ikke er alt for lange. 3-4 ting som bør gjøres. 

Anonymkode: b22a9...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...