Gå til innhold

Hvorfor bærer amerikanerne rundt på en flaske vann eller annen drikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men i utlandet gjør jeg akkurat det samme. Rett og slett for at det er varmt.Familien har hatt hus i Spania og vi hadde alltid masse vann bak i bilen itilfellet motorstopp. Hadde alltid med vann i veska.

Anonymkode: 5e57c...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er dette du mener, men jeg har merket:

Stanley koppen, den gigantiske flasken, er veldig trendy i USA. Det ser man feks på tiktok. Er helt unødvendig stor, men det jeg mener er at det er en trend, og ikke nødvendigvis fordi de er så tørste. 

Kaffekopp fra espressohouse er nødvendig for meg på veldig kalde eller varme dager, men fordi jeg elsker kaffe,både kald og varm. Jeg går aldri rundt med en flaske.

Anonymkode: 64415...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alltid med vannflaske når jeg bodde i USA pga varmen.

Anonymkode: e075d...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo tross alt mye bedre å ta med seg en flaske vann i tilfelle man blir tørst, i stedet for å hele tiden kjøpe seg for eksempel brus / smoothie eller vann på flaske, eller kaffe / iskaffe eller andre ting hver eneste gang man blir litt tørst. 

dette burde man selvfølgelig gjort her i Norge også: I stedet for å gå på cafe eller i butikk / kiosken for å hele tiden kjøpe noe å drikke, så sparer du nok en del penger på å bare ha en flaske med vann  som det er mulig å fylle opp igjen hver gang du kan. 

Anonymkode: f96eb...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 10.5.2024 den 23.18):

Jeg har lagt merke til det samme, men jeg vet ikke hvorfor de gjør det.  Har også lagt merke til at amerikanere lager mye "lyd".  Jeg liker interiørprogrammer, men må ofte slå av fordi folk lager så mye "wow!".   Lurer på hvorfor de gjør det?  Det er som at alt skal være så veldig festlig?

Litt på samme måte som at ordene "se her, ja" alltid må sies i interiørprogrammer?

Anonymkode: dea28...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja i enkelte serier så er det jo slik at hver gang det kommer en karakter inn i leiligheten så går de i kjøleskapet og henter en flaske som de da holder på med gjennom hele scenen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tenkt spesielt over det, for det er jo helt naturlig.

Jeg har for eksempel alltid et stort glass vann ved siden av meg hjemme, og kan godt ta med en flaske ut om det er varmt. Handler om at det er greit å få i seg væske. Kan ikke skjønne at dette er noe spesielt for amerikanere. Har vært gift med en som er halvt amerikansk, og kjenner masse av hans amerikanske familie. De har aldri utmerket seg som spesielt forskjellige fra nordmenn, kanskje mer åpne.

Anonymkode: 4bc11...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...