AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #1 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg ser det i amerikanske filmer, reportasjer fra USA, dokumentarer osv. De fleste, særlig damer, bærer rundt på en flaske vann, brus eller kaffe. I alle amerikanske filmer går folk rett til kjøleskapet og skal ha noe å drikke asap. Hvorfor gjør de det? Det er sikkert pga varmen noen steder, men jeg har ikke sett dette fenomenet i andre varme land/kontinent. Anonymkode: 6f860...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #2 Del Skrevet 10. mai 2024 Er det ingen som har lagt merke til det? Ts Anonymkode: 6f860...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #3 Del Skrevet 10. mai 2024 For noen år siden var det mange som bar på vannflasker her i Norge. Hva de gjør i USA eller andre steder har jeg ikke lagt merke til. Anonymkode: 71d74...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 10. mai 2024 #4 Del Skrevet 10. mai 2024 Er vel normalt å ha med seg Vannflaske. Jeg har det alltid med.. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #5 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg har alltid med meg vannflaske jeg. Evnt også kaffe på termokoppen. Anonymkode: 20ee5...844 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 10. mai 2024 #6 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg har lagt merke til det samme, men jeg vet ikke hvorfor de gjør det. Har også lagt merke til at amerikanere lager mye "lyd". Jeg liker interiørprogrammer, men må ofte slå av fordi folk lager så mye "wow!". Lurer på hvorfor de gjør det? Det er som at alt skal være så veldig festlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #7 Del Skrevet 10. mai 2024 Det er svært utstrakt umerket produktplassering i amerikanske serier og filmer... Anonymkode: 98b13...16a 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #8 Del Skrevet 11. mai 2024 Det har nok med at de (i de fleste delstater) ikke kan drikke vann fra springen slikt som oss. Husk at vi i Norge er veldig heldig med å rent vann lett tilgjengelig. Anonymkode: 0ff50...9bc 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #9 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det ingen som har lagt merke til det? Ts Anonymkode: 6f860...e35 Jo, er bare amerikanske filmet de har så stort fokus på drikke, alltid slike kjøpeflasker i kjøleskapet, eller annen drikke. Det er en vanlig handling i scener i filmer og serier derfra, merker det jeg og. Anonymkode: 78818...693 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #10 Del Skrevet 11. mai 2024 Jeg har aldri med meg drikke hvis jeg skal på besøk til noen, på butikken eller gå en liten tur. Skal jeg trene har jeg med flaske. Merkelig greier at man må drikke hele tiden. ts Anonymkode: 6f860...e35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #11 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri med meg drikke hvis jeg skal på besøk til noen, på butikken eller gå en liten tur. Skal jeg trene har jeg med flaske. Merkelig greier at man må drikke hele tiden. ts Anonymkode: 6f860...e35 Jeg googlet litt og leste på reddit, noen trodde det var fordi det skapte mer fylde til scenen, og hvis skuespilleren hadde noe i hendene eller en handling å fokusere på så ble det lettere å si replikkene og spille. Og så tar de alltid opp flaska og skrur av korken mot brystet har jeg merka haha Anonymkode: 78818...693 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 11. mai 2024 #12 Del Skrevet 11. mai 2024 Hva som gjøres i filmer/serier er ikke helt som i realiteten. Men det er jo fryktelig varmt mange steder så ikke rart folk har med vann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #13 Del Skrevet 11. mai 2024 På sommeren har de fleste med vannflaske rett og slett fordi det er veldig varmt, og man må drikke jevnt for å ikke få underskudd. Det er 35-40 varmegrader. I syden er nordmann ganske gode til å passe på vanninntak også. Det er en vanlig høflighet å tilby drikke når folk kommer innom. Slik som i Norge så er det ansett høflig å tilby en kaffekopp til folk som kommer innom. Begge steder er det ansett uhøflig å ikke tilby noe som helst. Anonymkode: 33cf0...3a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #14 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det har nok med at de (i de fleste delstater) ikke kan drikke vann fra springen slikt som oss. Husk at vi i Norge er veldig heldig med å rent vann lett tilgjengelig. Anonymkode: 0ff50...9bc Det er veldig norskt å tro at vi i Norge har unikt bra springvann, men slik er det altså ikke. Norge har bra springvann, men det er på ingen måte unikt. Det er faktisk en ganske vanlig oppfatning mange steder i verden at ens eget springvann er det beste som finnes. De fleste stedet i USA har utmerket vannkvalitet i springen. Jeg har bodd og reist mye i USA, og kan ikke huske noe annet enn at jeg alltid drakk vann fra springen. Det er imidlertid mange som foretrekker flaskevann, enten på grunn av smak eller bare fordi. Dette er for så vidt ikke noe som er unikt for USA. Anonymkode: cb647...3b2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 11. mai 2024 #15 Del Skrevet 11. mai 2024 (endret) Trolig fordi springvannet ikke er så godr en del steder?. Har vært i USA noen ganger (mest Florida) og husker vi kjøpte MYE flaskevann. Husker spesielt ei godt voksen, sprek dame som gikk opp og ned strandpromaden på South Beach, trolig hver dag, med én vannflaske i hver hånd. Endret 11. mai 2024 av Mayer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2024 #16 Del Skrevet 11. mai 2024 Fordi de lever i en villfarelse om det er farlig å være tørst og at msn ska han i seg sånn 5 l væske om dagen. De kan ikke handle engang uten å ha med en tutekopp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mai 2024 #17 Del Skrevet 13. mai 2024 On 5/10/2024 at 6:26 PM, AnonymBruker said: Jeg ser det i amerikanske filmer, reportasjer fra USA, dokumentarer osv. I hovedsak produktplassering. TV-produksjoner tjener enormt på produktplassering. F.eks Mission Impossible tjente $23 millioner på produktplassering. Heineken betalte 28 millioner pund for at James Bond skulle drikke Heineken i Skyfall. Peter Parker/Spiderman drikker Dr.Pepper. Morpheus holder et Duracellbatteri. Ross Geller i Friends drikker 7Up. Listen er ekstremt lang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #18 Del Skrevet 13. mai 2024 Man får i hvert fall inntrykk av at amerikanere aldri går med sekk eller veske, ser jo i alle filmer at elever går med bøker under armen feks. Må da være tungvint. Mulig det bare er på film, så man straks skal se at de er elever. Anonymkode: fead4...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #19 Del Skrevet 13. mai 2024 Det er sunt å drikke vann og har man flasken med så husker man å drikke Anonymkode: 45d4f...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #20 Del Skrevet 13. mai 2024 I all populærmedia er produktplassering (spons) vanlig Anonymkode: 59e99...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå