AnonymBruker Skrevet 10. mai #61 Del Skrevet 10. mai Hmmm1 skrev (11 minutter siden): Her var det mange egoistiske damer med lite empati. Hvorfor er det sosialt akseptert at kvinner blir sammen med menn som er klare på at de ikke vil ha barn men skal prøve å overbevise eller lure de til å ha barn, men ikke motsatt? Dobbeltmoralen her er til å bli kvalm av Selv om han tenkte at han ville ha 2 barn med denne damen ser han nå at han ikke har kapasitet til det pg er reflektert nok til å Se at han ikke kan følge opp barna. Utrolig at han ser det og ikke bare peiser på. Ikke få flere barn med henne, selv om hun ønsker. Men personer som setter ultimatum er ofte umodene, egosentriske og ikke noe å samle på. 🙏 Anonymkode: 6ac65...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #62 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Den som ikke vil ha flere barn har veto. Å gjøre barnet sitt til skilsmissebarn for å få flere barn er skikkelig egoistisk. Anonymkode: fda28...ae7 Her har jo begge muligheten til å legge ned veto. Hun har lagt ned veto mtp forholdet. Han kan legge ned veto mtp flere barn. Så er spørsmålet hva TS velger. TS var lite smart og helt ærlig svak som ikke var ærlig fra starten av, man som bare satset på at det ordnet seg. Vel, det gjorde det ikke. Konsekvensen er nå at han må finne ut hva han ikke kan leve med i fremtiden: 1) Tre barn 2) Skilt, med to barn med to ulike mødre Bare TS kan vite hva som er riktig for TS her. Anonymkode: 47d5a...96f 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #63 Del Skrevet 10. mai FY så ugreit av samboer! Anonymkode: 1fbca...973 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #64 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hun har vært tydelig på at hun ville ha to barn fra start. Han lovet henne det. Også holder han ikke det han lover. Litt samme situasjon jeg satt i. Bortsett fra at min nåværende mann sa han ikke ville ha flere barn. Og da sa jeg at jeg ville ha to barn. Så da går det ikke med et forhold videre med oss. Han tenkte litt på det, og sa han ville ga meg og to fremtidige barn felles. Dvs han 3 og to sammen. Han nølte ikke engang når det ble snakk om nr 2 og tror faktisk det var han som tok det opp selv, om det var på tide å begynne å tenke på det. En mnd etter var nr 2 på vei. Vi vurderte nr 3. Men ble enige om ikke ha flere, så da steriliserte han seg Anonymkode: 9ec7a...5bd Han lovet henne det? Hvor står det? Anonymkode: 1bfc4...38f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #65 Del Skrevet 10. mai Jeg syns du bør samboeren din avslutte forholdet og gjøre deres lille 2-åring til skilsmissebarn fordi det er viktigst for henne å ha to barn. Hun ser ikke det hun har, bare det hun savner. Greit nok at du ikke har vært tydelig på at du ikke ønsker flere barn, men jeg tror ikke noen av dere kommer seirende ut av dette. Ultimatum er aldri ok. Hun får bare flytte ut da, få donorbarn og ha to småbarn alene - der det eldste barnet får hun bare annenhver uke (når dere går for det når barnet er gammelt nok til det) Jeg sier som en annen før i tråden (som jeg også alltid svarer i slike tråder selv): Den som ikke vil ha barn har veto. Da blir det ikke flere barn. Og den som sitter igjen og vil ha flere må da gjøre noe for å få det til å skje et annet sted. Jeg syns det er dama som er mest egoistisk her. Anonymkode: 22be1...2bb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #66 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Samboeren min vil ha et barn til, det har hun i grunn vært tydelig på siden vi møttes, at barn var viktig for henne, og jeg må innrømme at jeg kanskje ikke var tydelig nok da på hva jeg tenkte. Jeg tenkte bare at det ordner seg. TS løy. TS løy for å få dama. TS løy for å få dama, og satset på at hun ikke ville ha mot til å bryte ut når han nektet henne det hun hele veien har sagt er viktig for henne i livet. Faens så kynisk av deg TS. Du visste, og trodde ikke på henne. Prøvde å syne ‘bløffen’ hennes. Så lenge dere ble etablerte sammen og fikk et barn, så ville hun sikkert gi seg… Eller - ‘det ville ordne seg’ med TS egne ord. Menn som ikke tror på det kvinner sier blir ofte bitt i nesa av virkeligheten, nå som kvinner har økonomisk uavhengighet til å ta selvstendige valg for seg og sitt liv. TS, du er drittsekken her, og må må du ta konsekvensene av å ha lurt henne inn i et forhold med deg på falske premisser. Hun har tatt sitt valg - hva vil du? Og ja, du må faktisk velge mellom to onder. Men det er kun deg selv du har å takke for å havnet i denne situasjonen. Anonymkode: 5f828...56b 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #67 Del Skrevet 10. mai Tenker jo også på denne moren da. Hun skal ha to barn, med to forskjellige fedre. Når de blir eldre så vil jo den yngste spørre: har ikke jeg en pappa som jeg kan være hos, når storesøster/-bror er hos sin pappa? Dette vil jo uansett gå mest ut over barna. Jeg syns det høres vanvittig egostisk og lite gjennomtenkt ut, å få et donorbarn når hun allerede har et barn som har en pappa. Hadde hun dama vært ei venninne av meg så hadde jeg nok gjort det jeg kunne for å få henne til å forstå at uansett hvordan forholdet blir nå etter et ultimatum, så bør hun virkelig ikke få donorbarn. Det vil gå ut over begge barna. Den eldste fordi h*n har en pappa og den yngste fordi den ikke har en pappa. Hvordan skal hun løse det, hva skal hun svare: "du er donorbarn og derfor får du aldri oppleve å ha en pappa slik som storebror/-søster". Hadde det vært donorbarn uten søsken så hadde det vært enklere, men har man allerede et barn som er borte annenhver uke hos faren sin så må det da bli utrolig sårt for den yngste. Anonymkode: 22be1...2bb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #68 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS løy. TS løy for å få dama. TS løy for å få dama, og satset på at hun ikke ville ha mot til å bryte ut når han nektet henne det hun hele veien har sagt er viktig for henne i livet. Faens så kynisk av deg TS. Du visste, og trodde ikke på henne. Prøvde å syne ‘bløffen’ hennes. Så lenge dere ble etablerte sammen og fikk et barn, så ville hun sikkert gi seg… Eller - ‘det ville ordne seg’ med TS egne ord. Menn som ikke tror på det kvinner sier blir ofte bitt i nesa av virkeligheten, nå som kvinner har økonomisk uavhengighet til å ta selvstendige valg for seg og sitt liv. TS, du er drittsekken her, og må må du ta konsekvensene av å ha lurt henne inn i et forhold med deg på falske premisser. Hun har tatt sitt valg - hva vil du? Og ja, du må faktisk velge mellom to onder. Men det er kun deg selv du har å takke for å havnet i denne situasjonen. Anonymkode: 5f828...56b TS løy om hva? De har jo barn sammen. Anonymkode: 1bfc4...38f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #69 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS løy. TS løy for å få dama. TS løy for å få dama, og satset på at hun ikke ville ha mot til å bryte ut når han nektet henne det hun hele veien har sagt er viktig for henne i livet. Faens så kynisk av deg TS. Du visste, og trodde ikke på henne. Prøvde å syne ‘bløffen’ hennes. Så lenge dere ble etablerte sammen og fikk et barn, så ville hun sikkert gi seg… Eller - ‘det ville ordne seg’ med TS egne ord. Menn som ikke tror på det kvinner sier blir ofte bitt i nesa av virkeligheten, nå som kvinner har økonomisk uavhengighet til å ta selvstendige valg for seg og sitt liv. TS, du er drittsekken her, og må må du ta konsekvensene av å ha lurt henne inn i et forhold med deg på falske premisser. Hun har tatt sitt valg - hva vil du? Og ja, du må faktisk velge mellom to onder. Men det er kun deg selv du har å takke for å havnet i denne situasjonen. Anonymkode: 5f828...56b For et idiotisk svar! Anonymkode: 6ac65...7c3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 10. mai #70 Del Skrevet 10. mai Synes ikke man skal planlege å få barn man ikke ønsker, det er ikke rettferdig ovenfor barnet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #71 Del Skrevet 10. mai ~ Ada ~ skrev (46 minutter siden): Synes det er utrolig drøyt at hun vil gjøre dette mot barna (samlivsbrudd) og i tillegg prøve å få et barn til etter bruddet, koste hva det koste vil. Dere har allerede to til sammen og dette vil hun utsette dem for. Sånn sett er det vel han som har utsatt de for det siden han har levd på en løgn og tenkt at alt ordner seg. Anonymkode: 4e0d1...2f8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #72 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Rare kommentarer her. Folk tvinger ts til å få barn han ikke ønsker... 🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: 1bfc4...38f Da kunne han også sagt i fra alle de gangene dama hans var tydelig på at hun ønsket seg to barn. TS tenkte det ordnet seg... jadda. Anonymkode: 00d45...485 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. mai #73 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS løy. TS løy for å få dama. TS løy for å få dama, og satset på at hun ikke ville ha mot til å bryte ut når han nektet henne det hun hele veien har sagt er viktig for henne i livet. Faens så kynisk av deg TS. Du visste, og trodde ikke på henne. Prøvde å syne ‘bløffen’ hennes. Så lenge dere ble etablerte sammen og fikk et barn, så ville hun sikkert gi seg… Eller - ‘det ville ordne seg’ med TS egne ord. Menn som ikke tror på det kvinner sier blir ofte bitt i nesa av virkeligheten, nå som kvinner har økonomisk uavhengighet til å ta selvstendige valg for seg og sitt liv. TS, du er drittsekken her, og må må du ta konsekvensene av å ha lurt henne inn i et forhold med deg på falske premisser. Hun har tatt sitt valg - hva vil du? Og ja, du må faktisk velge mellom to onder. Men det er kun deg selv du har å takke for å havnet i denne situasjonen. Anonymkode: 5f828...56b Det er alltid lov å endre mening når det gjelder barn, så man er aldri sikret å få set antall barn man snakker om. Mange damer satser for øvrige på at de skal overtale mannen til å få flere barn enn han ønsker. Er det noe bedre? I tilfeller som dette er det nesten som jeg håper dama flytter ut, og så viser det seg at hun ikke kan få flere barn. Så ender hun opp alene mer et barn annenhver uke. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #74 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her har jo begge muligheten til å legge ned veto. Hun har lagt ned veto mtp forholdet. Han kan legge ned veto mtp flere barn. Så er spørsmålet hva TS velger. TS var lite smart og helt ærlig svak som ikke var ærlig fra starten av, man som bare satset på at det ordnet seg. Vel, det gjorde det ikke. Konsekvensen er nå at han må finne ut hva han ikke kan leve med i fremtiden: 1) Tre barn 2) Skilt, med to barn med to ulike mødre Bare TS kan vite hva som er riktig for TS her. Anonymkode: 47d5a...96f Det mange kvinner her ikke forstår er at det er lov å ombestemme seg, det kan være en million grunner for det. Det er da ikke sånn at om en dame sier hun vil ha 3 barn, så er det hugget i stein heller. Å gjøre barna til skilsmisse barn pga hun har behov for flere barn tyder vel på at hun egentlig ikke bryr seg mye om barna, det viktigste er visst sitt eget egoistiske behov for barn Anonymkode: 701b9...f3f 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 10. mai #75 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn sett er det vel han som har utsatt de for det siden han har levd på en løgn og tenkt at alt ordner seg. Anonymkode: 4e0d1...2f8 Det er dumt av TS om han ikke har vært ærlig. Samtidig så kan ting endre seg og ikke alt blir som man tror. Når du får barn med noen finnes det ingen garanti for at de kommer til å ønske seg mange flere barn med deg senere, uanset hvor mye de ønsker seg mange barn før første man. Så synes ikke dama kan fra skrive seg alt ansvar for hvordan valgene hennes vil påvirke barna nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #76 Del Skrevet 10. mai Hvordan er samarbeidet med eksen? Hvor gammelt var barnet da det ble slutt? Hvilken samværsfordeling har dere? Fungerer «bonusfamilien»? Har eks etablert seg på ny, og har hun fått flere? Jeg kan forstå dere begge, men kanskje mest din samboer ettersom jeg selv er i situasjonen der vi prøver på nr to og mannen har særkullsbarn (to stykker faktisk). Det var en liten vei å komme hit. For veldig mange innebærer kjernefamilien to barn, og at ens barn har et søsken. Mange med enebarn har det supert og jeg kjenner også de med særkullsbarn som kun har ett sammen. Men i mange av disse tilfellene er de blitt sammen relativt sent og har prøvd på en til, men ikke fått det til. Og det er veldig stor forskjell på å prøve sammen og innfinne seg med realitetene, og det å måtte svelge at mannen bare ikke vil. Ønsket om mer enn ett barn er uansett såpass utbredt at du nok burde vært mer realistisk mtp deres felles fremtid. Uavhengig av «hvem som sa hva», så er det jo ganske forventet at denne forespørselen kom. Ingen her har noen absolutte svar til deg. Men du må tenke gjennom hva som bekymrer deg. At dette heller ikke varer? Småbarnsperioden? At det blir litt ekstra synd på særkullsbarnet når den nye familien utvides? Hvis dere skal ha en ordentlig samtale om det blir begge mer tilfreds om det kommer noe annet enn «det er bare det jeg føler». Anonymkode: 318ee...ccc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #77 Del Skrevet 10. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er en mann i slutten av trettiårene. Fra et tidligere forhold, så har jeg et barn på 10 år, og så har jeg et barn på 2 år med min nåværende samboer. Samboeren min vil ha et barn til, det har hun i grunn vært tydelig på siden vi møttes, at barn var viktig for henne, og jeg må innrømme at jeg kanskje ikke var tydelig nok da på hva jeg tenkte. Jeg tenkte bare at det ordner seg. Mitt eldste barn strever en del, og det er til tider mye oppfølging. Yngste er en normal toåring med alt det fører med seg. Samboeren min bidrar nok mest med den yngste, og hun er virkelig en god mamma, jeg ser jo det.. Nå har hun på en måte satt et ultimatum; hvis jeg ikke blir med på et barn til, så flytter hun ut med barnet vårt. Hun vil prøve på et barn til, og hvis jeg ikke vil, så skal hun prøve med donor. For å få til det, så må hun bo alene. Hun sier hun er såret over at ikke jeg var ærlig helt i starten med at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn med henne, spesielt siden hun var så ærlig om det. Jeg skjønner jo hva hun mener, men jeg tror ikke jeg orker flere barn. To holder for meg. Samtidig vil jeg heller ikke ha to barn med to ekser, og to samværsavtaler. Jeg vet hvor vondt det er å ikke bo med barnet mitt.. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: a55a9...6fe Her får du valg mellom A og B. Du må velge selv hva som du føler passer best for deg. Uansett hva som sies her så er det ingen som kan få din samboer til å endre mening. Dette fremstår som noe hun virkelig vil og drømmer om. Anonymkode: 0a2f1...e5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #78 Del Skrevet 10. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er en mann i slutten av trettiårene. Fra et tidligere forhold, så har jeg et barn på 10 år, og så har jeg et barn på 2 år med min nåværende samboer. Samboeren min vil ha et barn til, det har hun i grunn vært tydelig på siden vi møttes, at barn var viktig for henne, og jeg må innrømme at jeg kanskje ikke var tydelig nok da på hva jeg tenkte. Jeg tenkte bare at det ordner seg. Mitt eldste barn strever en del, og det er til tider mye oppfølging. Yngste er en normal toåring med alt det fører med seg. Samboeren min bidrar nok mest med den yngste, og hun er virkelig en god mamma, jeg ser jo det.. Nå har hun på en måte satt et ultimatum; hvis jeg ikke blir med på et barn til, så flytter hun ut med barnet vårt. Hun vil prøve på et barn til, og hvis jeg ikke vil, så skal hun prøve med donor. For å få til det, så må hun bo alene. Hun sier hun er såret over at ikke jeg var ærlig helt i starten med at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn med henne, spesielt siden hun var så ærlig om det. Jeg skjønner jo hva hun mener, men jeg tror ikke jeg orker flere barn. To holder for meg. Samtidig vil jeg heller ikke ha to barn med to ekser, og to samværsavtaler. Jeg vet hvor vondt det er å ikke bo med barnet mitt.. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: a55a9...6fe Tenk å være så jævlig at du lurte henne når dette var så viktig for henne. Så det er din feil at barnet ditt må vokse opp i to hjem. Mannfolk er faen meg ikke til å tro. Så lenge dere får pult er det samme søren med alt annet. Anonymkode: d2b47...efc 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #79 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det mange kvinner her ikke forstår er at det er lov å ombestemme seg, det kan være en million grunner for det. Det er da ikke sånn at om en dame sier hun vil ha 3 barn, så er det hugget i stein heller. Å gjøre barna til skilsmisse barn pga hun har behov for flere barn tyder vel på at hun egentlig ikke bryr seg mye om barna, det viktigste er visst sitt eget egoistiske behov for barn Anonymkode: 701b9...f3f Ja. Hun er egoistisk. Og tviler på at hun tenker på det jeg nevnte i et innlegg litt lengre opp her; hun får to barn der det ene barnet ikke har noen pappa slik det eldste har. Veldig vondt for den lille å se at storesøsken reiser til pappa, mens den lille ikke har noen pappa. Anonymkode: 22be1...2bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #80 Del Skrevet 10. mai Kjempeopplegg ---særlig hvis denne uønskede ungen fks blir multihandikappet. Da blir stemningen på topp i heimen i uoverskuelig framtid. Anonymkode: 9ac88...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå