Gå til innhold

Samboer går fra meg hvis jeg ikke blir med på et barn til.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har satt deg selv i denne situasjonen og det er ingen gode lettvinte løsninger å oppdrive på dette dilemmaet.

Mitt syn er at barn bør være ønsket av foreldrene, du ønsker ikke flere barn og bør belage deg på at du må gi slipp på samboeren din. Er det noe som kan gjøre at du oppriktig ønsker ett til barn?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NB! Sterilisering nå! Hvis ikke allerede utført, hun kommer til å lure deg.

Jeg synes du er god som setter grenser og ikke tar på deg mer enn du tenker det er rimelig å kunne håndtere på en god måte 

Anonymkode: cc855...73e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en mann i slutten av trettiårene. Fra et tidligere forhold, så har jeg et barn på 10 år, og så har jeg et barn på 2 år med min nåværende samboer.

Samboeren min vil ha et barn til, det har hun i grunn vært tydelig på siden vi møttes, at barn var viktig for henne, og jeg må innrømme at jeg kanskje ikke var tydelig nok da på hva jeg tenkte. Jeg tenkte bare at det ordner seg.

Mitt eldste barn strever en del, og det er til tider mye oppfølging. Yngste er en normal toåring med alt det fører med seg. Samboeren min bidrar nok mest med den yngste, og hun er virkelig en god mamma, jeg ser jo det..

Nå har hun på en måte satt et ultimatum; hvis jeg ikke blir med på et barn til, så flytter hun ut med barnet vårt. Hun vil prøve på et barn til, og hvis jeg ikke vil, så skal hun prøve med donor. For å få til det, så må hun bo alene. Hun sier hun er såret over at ikke jeg var ærlig helt i starten med at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn med henne, spesielt siden hun var så ærlig om det.

Jeg skjønner jo hva hun mener, men jeg tror ikke jeg orker flere barn. To holder for meg. Samtidig vil jeg heller ikke ha to barn med to ekser, og to samværsavtaler. Jeg vet hvor vondt det er å ikke bo med barnet mitt..

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: a55a9...6fe

Jeg syns ærlig talt din nåværende damboer skal deite i hva du sier nå, og gi din velfungerende 2-åring det søskenet hele familien -unntatt du, ønsker seg.

jeg skjønner at du har følelser her, og at situasjonen er som den er, men jeg syns du skal gi deg.  

Anonymkode: 9d63f...e92

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun driver med kalles utpressing. Jeg ville ikke latt meg overbevise om et barn til. Barn skal være ønsket fra begge. 

Det folk ikke tenker over her i tråden, er at du har en 10-åring som har oppfølgingsbehov.

Anonymkode: f90b2...0e4

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er en mann i slutten av trettiårene. Fra et tidligere forhold, så har jeg et barn på 10 år, og så har jeg et barn på 2 år med min nåværende samboer.

Samboeren min vil ha et barn til, det har hun i grunn vært tydelig på siden vi møttes, at barn var viktig for henne, og jeg må innrømme at jeg kanskje ikke var tydelig nok da på hva jeg tenkte. Jeg tenkte bare at det ordner seg.

Mitt eldste barn strever en del, og det er til tider mye oppfølging. Yngste er en normal toåring med alt det fører med seg. Samboeren min bidrar nok mest med den yngste, og hun er virkelig en god mamma, jeg ser jo det..

Nå har hun på en måte satt et ultimatum; hvis jeg ikke blir med på et barn til, så flytter hun ut med barnet vårt. Hun vil prøve på et barn til, og hvis jeg ikke vil, så skal hun prøve med donor. For å få til det, så må hun bo alene. Hun sier hun er såret over at ikke jeg var ærlig helt i starten med at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn med henne, spesielt siden hun var så ærlig om det.

Jeg skjønner jo hva hun mener, men jeg tror ikke jeg orker flere barn. To holder for meg. Samtidig vil jeg heller ikke ha to barn med to ekser, og to samværsavtaler. Jeg vet hvor vondt det er å ikke bo med barnet mitt..

Hva skal jeg gjøre?

Da blir du singel nå støtter dama her du juge hu er ærlig fatter ikke st hu gidder men hu skal ha for den personlig hadde jeg glatt gjort deg til 3 barns fsr uten du hadde noe å si 

Anonymkode: 3d3a2...fb3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var tydeligvis krystallklar fra starten, så denne må du bare ta. 

Bli hos kjæreste og felles barn, eller ha to barn med to ulike samværsløsninger. Denne situasjonen har du satt deg selv i, så du får velge. 

Anonymkode: 3092a...630

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

NB! Sterilisering nå! Hvis ikke allerede utført, hun kommer til å lure deg.

Jeg synes du er god som setter grenser og ikke tar på deg mer enn du tenker det er rimelig å kunne håndtere på en god måte 

Anonymkode: cc855...73e

Føre henne bak lyset er ikke en god måte. Han var ikke ærlig fra starten av. Jeg hadde avsluttet alene av den grunn om jeg var henne

Anonymkode: a2b97...053

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Rare kommentarer her. Folk tvinger ts til å få barn han ikke ønsker...

🤷‍♀️🤷‍♀️ 

Anonymkode: 1bfc4...38f

Bedre tvinge en kvinne å bo med en mann? De har like mye et valg

Anonymkode: 4903a...8ed

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun var krystallklar fra starten. Men det er jo vanskelig å vite helt sikkert hvordan ting utvikler seg over tid. Nå ser han hvor mye oppfølging det første barnet trenger. I tillegg til en to-åring. Tviler på at livet og samlivet blir bedre av en baby midt oppi dette. Skjønner dama, det er ikke det. Men barnet har et søsken, så er ikke enebarn. Og det er rimelig egoistisk å gjøre barnet til skilsmissebarn og stille ultimatum. 

Jeg ville sagt nei her. Det er viktig å ha nok energi og kapasitet til å følge opp de barna man har. 

Anonymkode: 565b9...c10

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ført henne bak lyset. Du har tenkt at «det ordner seg», dvs at hun sikkert ikke «mente det på ekte» når hun fortalte om sine barneønsker. Det viser ikke spesielt mye respekt for hennes ønsker og meninger, og er grunn til å gjøre det slutt hvis hun ønsker det.

Så da kan du velge, enten lage et barn til eller være han som lurte henne. Men det er iallefall på tide å være ærlig og tydelig nå.

Anonymkode: 3bc42...4bd

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Rare kommentarer her. Folk tvinger ts til å få barn han ikke ønsker...

🤷‍♀️🤷‍♀️ 

Ingen som tvinger ts til noe som helst. Han har fritt valg, men det er jo et valg mellom to onder. Så må han selv avgjøre hvilket onde som er minst. 

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trodde du var kvinne og samboer var mann, men svaret mitt blir det samme uansett. Hvis alt annet mellom dere er flott og dere elsker hverandre ville jeg nok vurdert å få et barn til. Tenk langsiktig og se for deg familien om 5 og 10 år, ikke bare denne uka og det neste året. Akkurat nå synes du det er slitsomt, klart det er litt tøft, men det kommer ikke til å være slik bestandig. Det er maks 3-4 år til, så blir det bare bedre og bedre.

Anonymkode: 7d176...99f

Dette har man ingen garanti for. Hvis man får et friskt og velfungerende barn, så ja, men man kan også få barn som har omsorgsbehov på den ene eller andre måten hele livet. Også der det eskalerer dersom barnet blir eldre og det egentlig går helt fint i de yngste årene. Og det er dessverre ganske vanlig, syns halvparten av de jeg kjenner med barn har minst ett med en eller annen diagnose og spesielle behov. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi nå sønnen din et helsøsken og vokse opp med. Hun har jo vært ærlig med deg hele veien. Her støtter jeg henne. 

Anonymkode: 40e9e...f36

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får et barn til med henne, så får du heller ikke oppleve søskenlykken da… Du har jo allerede en to-åring med henne og du sier hun er en god mamma. I tillegg til at du ikke var så tydelig i sin tid, må jeg si at jeg synes hun har ganske sterke kort på hånden. 

Forstår at det er utfordrende med en 10-åring som strever. Er det såpass at sjansene er små for bedring? Ser du for deg at problemene vil eskalere? Hvis ja, så tenker jeg at du har et par gode argumenter her. 

Hvordan er jobbsituasjonen din? Er den stabil, god lønn og reell arbeidstid fra 8-16? Eller har du mye overtid eventuelt lønn i det lavere sjiktet? Hvordan er deres samlede økonomi? Bare spør fordi det koster mer med tre barn enn to. 

Personlig synes jeg sorg over å ikke få de barna man ønsker veier tyngst. Spør du meg ville jeg gitt henne et barn til, men hatt en klar avtale om at din eldste strever og at hun derfor må påregne å ta mer med de to minste slik at du kan stille opp for din eldste. 

Anonymkode: 85259...355

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva skal jeg gjøre?

Dette er jo noe du burde tenkt på tidligere ja. Hun har vært klar hele tiden på at hun vil ha mer enn 1 barn,så personlig synes jeg det var litt stygt av deg å ikke tenke på det fra starten av.

For å si det sånn så skjønner jeg henne veldig godt, jeg hadde også forlatt deg. Hun har lyst på flere barn. Du har to og unner ikke henne det. Om det er bestemt på at du ikke vil ha et til, så la henne gå å få prøve å få et til på egenhånd. 

Anonymkode: 4e0d1...2f8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Den som ikke vil ha flere barn har veto. 

Å gjøre barnet sitt til skilsmissebarn for å få flere barn er skikkelig egoistisk. 

Anonymkode: fda28...ae7

Han kunne sagt det fra dag en og ikke håpa det ordna seg. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig drøyt at hun vil gjøre dette mot barna (samlivsbrudd) og i tillegg prøve å få et barn til etter bruddet, koste hva det koste vil. Dere har allerede to til sammen og dette vil hun utsette dem for.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bedre tvinge en kvinne å bo med en mann? De har like mye et valg

Anonymkode: 4903a...8ed

Hvem tvinger henne å bo med ts? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes , om ikke forholdet er mer verdt enn det så hadde jeg bare sagt takk for meg. Man kan ikke tvinge noen til å få barn og om hun vik bryte opp familien for å fp ett barn til alene så er hun ikke spesielt glad i deg

Anonymkode: 6ac65...7c3

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg syns ærlig talt din nåværende damboer skal deite i hva du sier nå, og gi din velfungerende 2-åring det søskenet hele familien -unntatt du, ønsker seg.

jeg skjønner at du har følelser her, og at situasjonen er som den er, men jeg syns du skal gi deg.  

Anonymkode: 9d63f...e92

Eh selvsagt skal han ikke der

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da blir du singel nå støtter dama her du juge hu er ærlig fatter ikke st hu gidder men hu skal ha for den personlig hadde jeg glatt gjort deg til 3 barns fsr uten du hadde noe å si 

Anonymkode: 3d3a2...fb3

Sier alt om deg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...