Gå til innhold

Samboer går fra meg hvis jeg ikke blir med på et barn til.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 16.37):

Rare kommentarer her. Folk tvinger ts til å få barn han ikke ønsker...

🤷‍♀️🤷‍♀️ 

Anonymkode: 1bfc4...38f

Ts burde vært KLAR fra start av at han ikke ønsker flere. 

Ts, la samboeren din få barn med donor. Du ønsker ikke barn så la henne gå videre med det hun ønsker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei. Men ingen har rett til å nekte meg de barna jeg vil ha heller. Så hvis typen ikke er med på det. Nei da får han bli deltidspappa. 

Hvis jeg har vært tydelig om sånt hele veien, og så blitt nektet det. Da hadde også jeg gått. Barn betyr mer enn en mann i mitt liv. Og da gidder jeg iallfall ikke velge en mann som jeg ikke kan stole på holde sine ord over et barn. Nei det ville væry et dårlig valg.

Den kjærligheten man får for barn sprenger jo alle grenser

Anonymkode: 9ec7a...5bd

Det gjør jo tydeligvis ikke det, når du er villig til å bryte opp hjemmet til det barnet du allerede hadde fått... 

Anonymkode: bf0a1...527

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I så tilfelle så blir det en konsekvens samboeren må ta av valget sitt. 

Det er lov å ombestemme seg om hvor mange barn man vil ha. 

Det er ingen - verken den som vil ha flere barn eller den som ikke vil ha flere barn - som har vetorett. 

Det er en avgjørelse som man som par må ta SAMMEN hvis forholdet skal vare og fortsette. Blir den ene tvunget til barn eller ikke barn - så vil forholdet i svært mange tilfeller være over kort tid etter. 

Ts sin samboer har tatt sitt valg - hva andre mener spiller ingen rolle. Det er hennes rett. Så ja - det er så enkelt. Ts må ta sitt valg. Og de må begge ta konsekvensene av det. 

Man kan si at samboeren da frarøver deres felles barn et hjem og en familie. MEN ts skriver selv han har minimalt med deres felles barn å gjøre da hans eldre barn krever mye av han. Så hva får dere til å tro at dette ikke er en faktor samboeren har tenkt på? 

Man stiller skjeldent et slikt ultimatum/tar et slikt valg uten at det er gjennomtenkt. 

Ville jeg stilt samme ultimatum? Neppe. Men ingen kan bestemme hva samboeren skal velge og ikke. Det er 100% hennes valg og rett. Om det er smart? Om det er best? Om det er "rett"? Vel.. Det er ikke opp til oss og dømme. Vi vet en brøkdel om disse folka- for ts forsvant raskt fra tråden og den består av 13 sider spekulasjoner, dømming, synsing og antakelser fra fremmede som dikter opp scenarioer og påstander TS aldri har gitt.

Anonymkode: 72a5c...8c2

Ts skriver at samboeren nok gjør mest, ikke at han har minimalt med barnet å gjøre. Stor forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...