Gå til innhold

Samboer går fra meg hvis jeg ikke blir med på et barn til.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brunello skrev (6 minutter siden):

Jeg tror mange vil angre på et slikt valg når realitetene synker inn. Sitte alene 50% av tiden og skulle håpe å få en kjæreste som kanskje vil ha barn.

Enig. Og denne samboeren har jo fått et barn og burde sette pris på det hun har faktisk. Man kan ikke få alt man drømmer om her i livet. Av og til må man akseptere og glede seg over det man allerede har. Det vil gå negativt ut over barnet hun har fra før dersom hun går fra ts pga at hun ønsker et barn til

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er din mening om det. Men jo det ER så enkelt. Samboeren har tatt et valg, nå må TS gjøre det samme. 

Hvor mange forhold tror du varer i lengden etter et slik ultimatum? Samboeren vil alltid ville ha det barnet, ts vil aldri komme til å ville ha det barnet. Så da gjør samboeren det rette for seg - hun går videre med livet sitt og får det barnet hun ønsker - som ts ikke ønsker å gi henne eller noen andre. Samboeren skal ikke måtte droppe flere barn, og ts kan ikke tvinges til flere barn. 

Anonymkode: 72a5c...8c2

Men nå handler det ikke kun om livet hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (16 timer siden):

Men om du oppdaget at faren din lurte moren din inn i forholdet på falske premisser, og hun ble tvunget til å gi opp sine håp og drømmer pga det, fordi hun da var fanget med drittsekken som lurte henne, for at du skulle slippe konsekvensene av det, så hadde du ikke hatt noe som helst problem med det? Du hadde ikke blitt forbanna på faren din da?

Hun måtte ikke gi opp alle sine håp og drømmer. Hun fikk et barn med ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Barn er ett tema som gjerne kan splitte familier. Jeg har sett det flere ganger. Den ene vil ha, den andre ikke.
Det er ett såpass stort tema også at den som ønsker barn bør vurdere å gå for ingen skal tvinge den andre til barn om den ikke ønsker. Da er det, desverre best, at man skiller lag. Så få begge parter det en ønsker. Barn kompromisser man ikke på.

Anonymkode: 0aff6...3dd

Ja for all del, ikke tenk på barnet/barna som allerede er der. 

Anonymkode: df4bc...a55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (18 timer siden):

Det er helt innafor å ombestemme seg. Og når det kommer til å få barn har den som ikke ønsker flere vetorett, noe annet gir ingen mening, og ville vært svært egoistisk overfor det potensielle barnet. 

Ts har ikke ombestemt seg, han visste hele tiden at han ikke ønsket flere, men førte bevisst partneren sin bak lyset.

Anonymkode: ddbd2...5d5

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står at største krever mye, så mye at far ikke har noe sørlig med minste å gjøre, du tenker det er lurt å få ett barn til da?

Anonymkode: 6ac65...7c3

Ja, man trenger bare én forelder for å følge opp, to er en bonus. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet blir til etterhvert som man går. 

Det er mye man ønsker seg som man ikke får og ikke alt kan planlegges. Det er vel ikke slik at noen går inn i et forhold og sier jeg skal/må ha to/tre/fire barn!? 

At man sier at man ønsker barn og at dette er viktig, den ser jeg. At man sier at man helst vil ha flere barn, greit nok. Men kan ikke skjønne at dama til ts har blitt lurt, de har jo fått barn sammen. Situasjonen nå tilsier at det kanskje ikke er ideelt med nok et barn. Trist å ønske seg fler barn enn man får, men dama til ts har fått ett barn + et bonusbarn.  Hvorfor kan man ikke klare å se seg fornøyd med det? Høres ut som et sjansepill å risikere den familien man har for å kanskje få et barn til. Syntes det temmelig drøyt, men det kan jo være et tegn på at denne dama ikke er fornøyd med forholdet og dermed er villig til å risikere det fordi hun tviler på at det varer i det lange løp uansett?

Mor er flink med felles barn, hvor involvert og flink er hun med bonusbarn? Får vondt av dette barnet, som sliter, har opplevd samlivsbrudd og som kanskje vil oppleve det nå igjen

Anonymkode: 3e273...f29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, man trenger bare én forelder for å følge opp, to er en bonus. 

Joda. Vært alenemor i mange år jeg, barna fikk alt jeg kunne gi, de var lykkelig og ble fulgt opp. Men, nå som de har fått en stefar som behandler de som sine egne så ser jeg hvor enormt mye bedre det er å være 2 foreldre. Ikke minst at barna har en mannlig rollemodell i livet. En kan ha et fantastisk liv med bare en forelder, men ikke bagatelliser, det er ikke bare en bonus å ha 2 foreldre, det er enormt mye mer enn det!! 

Anonymkode: 3e273...f29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 0.23):

Du har sett litt for mye Exit. Kjenner flere menn som ble impotente pga sterilisering. 

Anonymkode: 82fa9...614

det er da vanlig i dag å sterilisere seg. det er ikke vanlig å bli impotent av den grunn. Det skjer, men yderst sjeldent. hvis du kjenner flere, så har dem sikkert gått til samme plassen ...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal tvinges til å få barn de ikke vil ha! Et barn er et livslangt ansvar. 

Anonymkode: d4c67...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 16.49):

Den som ikke vil ha flere barn har veto. 

Å gjøre barnet sitt til skilsmissebarn for å få flere barn er skikkelig egoistisk. 

Anonymkode: fda28...ae7

Det er ikke tilfelle når ene har vært tydelig og blitt lurt inn i forholdet i den tro at hun skulle få barn. Hun er lurt av ts og kan gå

Anonymkode: f8f13...934

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen skal tvinges til å få barn de ikke vil ha! Et barn er et livslangt ansvar. 

Ingen tvinger han. Men ts sin samboer har rett til å gå. Hun har blitt lurt inn i et forhold på feil grunnlag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 1.33):

Det er lov til å ombestemme seg, både for menn og kvinner. De har også barn fra før av. Denne dama er nada å samle på.

Anonymkode: 96487...96f

Ingen som har saft det ikke er lov. Men det er vemdig dårlig gjort å ikke si noe. Bare la tiden gå og renne ut for dama. 

Hvis ett  arn til i livet betyr mer enn han. Så har jo også hun rett til å revurdere forholdet.  Burde ikke være noe overaskelse heller det når hun har vært tydelig på dette hele veien.

Får bare ikke håpe han er så dum som en annen fyr. Som gjorde det samme. Sa ikke fra til dama at han hadde intensjon om kun en . Kona drar fikser et donor barn. Også vil han på død og liv ha de tilbake. Makan til mye sørr man skal lage til liksom

Nei han her får enten holde det han lover eller bli deltids pappa. Det er det han står i og en situasjon han har satt seg i

Anonymkode: 9ec7a...5bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Men ingen har rett til å nekte meg de barna jeg vil ha heller. Så hvis typen ikke er med på det. Nei da får han bli deltidspappa. 

Hvis jeg har vært tydelig om sånt hele veien, og så blitt nektet det. Da hadde også jeg gått. Barn betyr mer enn en mann i mitt liv. Og da gidder jeg iallfall ikke velge en mann som jeg ikke kan stole på holde sine ord over et barn. Nei det ville væry et dårlig valg.

Den kjærligheten man får for barn sprenger jo alle grenser

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ingen tvinger han. Men ts sin samboer har rett til å gå. Hun har blitt lurt inn i et forhold på feil grunnlag. 

Både samboeren og mange i denne tråden tvinger han. 

Anonymkode: 1bfc4...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er ikke tilfelle når ene har vært tydelig og blitt lurt inn i forholdet i den tro at hun skulle få barn. Hun er lurt av ts og kan gå

Ingen har blitt lurt. De har barn sammen. 

Anonymkode: 1bfc4...38f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg fått det ultimatumet der, så hadde jeg sagt 'Hadet bra, og lykke til med unnfangelsen'. 

Endret av Irak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei. Men ingen har rett til å nekte meg de barna jeg vil ha heller. Så hvis typen ikke er med på det. Nei da får han bli deltidspappa. 

Hvis jeg har vært tydelig om sånt hele veien, og så blitt nektet det. Da hadde også jeg gått. Barn betyr mer enn en mann i mitt liv. Og da gidder jeg iallfall ikke velge en mann som jeg ikke kan stole på holde sine ord over et barn. Nei det ville væry et dårlig valg.

Den kjærligheten man får for barn sprenger jo alle grenser

Så du synes det er greit å selv bli deltidsmamma også på grunn av det valget? 

Anonymkode: df4bc...a55

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hun FIKK jo et barn!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 11.5.2024 den 17.58):

Jeg tror mange vil angre på et slikt valg når realitetene synker inn. Sitte alene 50% av tiden og skulle håpe å få en kjæreste som kanskje vil ha barn.

I så tilfelle så blir det en konsekvens samboeren må ta av valget sitt. 

Det er lov å ombestemme seg om hvor mange barn man vil ha. 

Det er ingen - verken den som vil ha flere barn eller den som ikke vil ha flere barn - som har vetorett. 

Det er en avgjørelse som man som par må ta SAMMEN hvis forholdet skal vare og fortsette. Blir den ene tvunget til barn eller ikke barn - så vil forholdet i svært mange tilfeller være over kort tid etter. 

Ts sin samboer har tatt sitt valg - hva andre mener spiller ingen rolle. Det er hennes rett. Så ja - det er så enkelt. Ts må ta sitt valg. Og de må begge ta konsekvensene av det. 

Man kan si at samboeren da frarøver deres felles barn et hjem og en familie. MEN ts skriver selv han har minimalt med deres felles barn å gjøre da hans eldre barn krever mye av han. Så hva får dere til å tro at dette ikke er en faktor samboeren har tenkt på? 

Man stiller skjeldent et slikt ultimatum/tar et slikt valg uten at det er gjennomtenkt. 

Ville jeg stilt samme ultimatum? Neppe. Men ingen kan bestemme hva samboeren skal velge og ikke. Det er 100% hennes valg og rett. Om det er smart? Om det er best? Om det er "rett"? Vel.. Det er ikke opp til oss og dømme. Vi vet en brøkdel om disse folka- for ts forsvant raskt fra tråden og den består av 13 sider spekulasjoner, dømming, synsing og antakelser fra fremmede som dikter opp scenarioer og påstander TS aldri har gitt.

Anonymkode: 72a5c...8c2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...