Gå til innhold

Samboer går fra meg hvis jeg ikke blir med på et barn til.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i slutten av trettiårene. Fra et tidligere forhold, så har jeg et barn på 10 år, og så har jeg et barn på 2 år med min nåværende samboer.

Samboeren min vil ha et barn til, det har hun i grunn vært tydelig på siden vi møttes, at barn var viktig for henne, og jeg må innrømme at jeg kanskje ikke var tydelig nok da på hva jeg tenkte. Jeg tenkte bare at det ordner seg.

Mitt eldste barn strever en del, og det er til tider mye oppfølging. Yngste er en normal toåring med alt det fører med seg. Samboeren min bidrar nok mest med den yngste, og hun er virkelig en god mamma, jeg ser jo det..

Nå har hun på en måte satt et ultimatum; hvis jeg ikke blir med på et barn til, så flytter hun ut med barnet vårt. Hun vil prøve på et barn til, og hvis jeg ikke vil, så skal hun prøve med donor. For å få til det, så må hun bo alene. Hun sier hun er såret over at ikke jeg var ærlig helt i starten med at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn med henne, spesielt siden hun var så ærlig om det.

Jeg skjønner jo hva hun mener, men jeg tror ikke jeg orker flere barn. To holder for meg. Samtidig vil jeg heller ikke ha to barn med to ekser, og to samværsavtaler. Jeg vet hvor vondt det er å ikke bo med barnet mitt..

Hva skal jeg gjøre?

 

Anonymkode: a55a9...6fe

  • Liker 2
  • Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei da må du jo velge da? 🤷‍♀️ Hva er vondest, ikke bo med barna sine, eller få et barn til du egentlig ikke ønsker? 

Har dere greid å ha åpne samtaler om dette? Om hvordan livet blir hvis dere går fra hverandre, eller hvordan det blir hvis dere får et barn til? 

  • Liker 32
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er årlig på at barn er viktig og at hun da velger å få barn alene, så da må du velge hva som er viktigst for deg. 

  • Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må velge, ja. Det er jo ikke så mye annet å gjøre?

Anonymkode: 3f8d0...a9c

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at barn bare er små i noen år. Når de er 6 og 8 kan de underholde hverandre deler av tiden. Men dette kommer jo an på din begrunnelse. Handler det om fremtiden, eller om de nærmeste småbarnsårene?

Anonymkode: 080de...11b

  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får hun bare gå. 

Anonymkode: 1bfc4...38f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare kommentarer her. Folk tvinger ts til å få barn han ikke ønsker...

🤷‍♀️🤷‍♀️ 

Anonymkode: 1bfc4...38f

  • Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en kvinne du ønsker å dele resten av livet ditt med, så får du et barn til med henne. 

Anonymkode: a2b97...053

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rare kommentarer her. Folk tvinger ts til å få barn han ikke ønsker...

🤷‍♀️🤷‍♀️ 

Anonymkode: 1bfc4...38f

Tvinger absolutt ikke TS til noen ting. Men han har visst om ønskene til samboer fra the getgo og fakta er at enten hjelper han henne å få en til, eller så et det slutt.  

Anonymkode: ec896...91b

  • Liker 41
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du var kvinne og samboer var mann, men svaret mitt blir det samme uansett. Hvis alt annet mellom dere er flott og dere elsker hverandre ville jeg nok vurdert å få et barn til. Tenk langsiktig og se for deg familien om 5 og 10 år, ikke bare denne uka og det neste året. Akkurat nå synes du det er slitsomt, klart det er litt tøft, men det kommer ikke til å være slik bestandig. Det er maks 3-4 år til, så blir det bare bedre og bedre.

Anonymkode: 7d176...99f

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg trodde du var kvinne og samboer var mann, men svaret mitt blir det samme uansett. Hvis alt annet mellom dere er flott og dere elsker hverandre ville jeg nok vurdert å få et barn til. Tenk langsiktig og se for deg familien om 5 og 10 år, ikke bare denne uka og det neste året. Akkurat nå synes du det er slitsomt, klart det er litt tøft, men det kommer ikke til å være slik bestandig. Det er maks 3-4 år til, så blir det bare bedre og bedre.

Anonymkode: 7d176...99f

Det vet man ikke. 

Og i tillegg...Fortsetter de sammen og får et barn til, kommer ts alltid til å huske at han ble presset til det...

Anonymkode: 1bfc4...38f

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært andre veien hadde ingen anbefalt deg å få et barn til når du ikke ønsker det. Dere skal begge ville det. 

Anonymkode: 3fd56...989

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da får hun bare gå. 

Anonymkode: 1bfc4...38f

Ja, når reproduksjon er viktigere enn kjærligheten til deg, så må hun bare gå.

Anonymkode: cc855...73e

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært andre veien hadde ingen anbefalt deg å få et barn til når du ikke ønsker det. Dere skal begge ville det. 

Anonymkode: 3fd56...989

Har det noen gang funtes en tråd her hvor en dame innrømmer å ha villedet mannen mht barneønske for å kapre han?

Anonymkode: 6e62f...79c

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, når reproduksjon er viktigere enn kjærligheten til deg, så må hun bare gå.

Anonymkode: cc855...73e

Hun har vært ærlig på hva hun ønsker og han har ikke vært tidlig på at han ikke ønsker. Da får han leve med den konsekvensen.

  • Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke latt meg tvinge til et barn til, men jeg er meg..

  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vet man ikke. 

Og i tillegg...Fortsetter de sammen og får et barn til, kommer ts alltid til å huske at han ble presset til det...

Anonymkode: 1bfc4...38f

Samboeren har vært helt tydelig og tatt ett valg, nå er det hi som må bestemme seg. Han har to valg og det er å få ett barn og beholde familien han har nå eller å bryte opp familien og ha samvær med begge barna sine.

Anonymkode: a60d5...c82

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ikke vil ha flere barn har veto. 

Å gjøre barnet sitt til skilsmissebarn for å få flere barn er skikkelig egoistisk. 

Anonymkode: fda28...ae7

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...