Gå til innhold

Vet ikke om jeg vil ha barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

er 27 år, og samboeren min er like gammel som meg, begge har yrker hvor vi reiser mye. Begynner å stresse litt mtp å få barn eller ikke, vet ikke om jeg vil ha barn. Samboeren min sier det er samme for han om vi får barn eller ikke, jeg har aldri vært noe særlig glad i barn, men er litt redd for å bli ensom å barnløs og angre når det er forsent.. og dersom jeg skal få barn må jeg bytte jobb, men trives med jobben jeg har nå, å få reist verden rundt. Klarer ikke å bestemme meg, føler det er forventet at vi skal få barn at det kanskje er derfor jeg tror jeg vil ha.. 

Anonymkode: 44f6a...aa9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er 27 år, du har tid til å bestemme deg enda. Ingenting galt med å ikke få barn, ingenting galt med å ønske seg barn heller. Det er 100% et personlig valg. 

Anonymkode: 522e7...170

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt noen år å tenke på! Mange får barn i midten av 30-årene også.

Høres ikke ut som dere er klar pr.i dag uansett og mye kan skje på noen år.

La saken ligge og la tanken modnes litt over tid for dere begge, så tar dere en ny vurdering igjen om noen år :) 

Ingen grunn til å lukke døra allerede som 27-åring!

Endret av Anononyma
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vente lenge, 10 år om du vil. 

Når du er usikker på om du vil ha barn, så betyr det at du ikke vil ha barn. Nå. Det kan jo endre seg, men ingen grunn til å stresse med det. 

 

Anonymkode: 8d7af...e49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør være helt sikker på om man vil ha barn før man får barn. Ensom kan man bli også med barn, og det er verre å angre på barn man har fått enn barn man ikke har fått. 

Anonymkode: d1c3e...d0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hei,

er 27 år, og samboeren min er like gammel som meg, begge har yrker hvor vi reiser mye. Begynner å stresse litt mtp å få barn eller ikke, vet ikke om jeg vil ha barn. Samboeren min sier det er samme for han om vi får barn eller ikke, jeg har aldri vært noe særlig glad i barn, men er litt redd for å bli ensom å barnløs og angre når det er forsent.. og dersom jeg skal få barn må jeg bytte jobb, men trives med jobben jeg har nå, å få reist verden rundt. Klarer ikke å bestemme meg, føler det er forventet at vi skal få barn at det kanskje er derfor jeg tror jeg vil ha.. 

Anonymkode: 44f6a...aa9

Ensom kan bli uansett om man har barn eller ikke. Barn er langt fra en sikkerhet fra å bli det. Det er bedre å angre på å ikke få barn, enn å angre på å få barn. Bare så det er sagt.

Om du ikke vet om du vil ha barn eller ikke, betyr nok mest sannsynlig at du ikke vil ha barn (slik livet ditt er nå).

Anonymkode: e935b...704

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man elsker sitt barn ubetinget, selv om man ikke liker andres barn. 
du har jo god tid, samtidig er det flere og flere som får barn nærmere 40, og det er det nye «in» nå. 
Jeg fikk barn i slutten av 20 årene, man har langt mer energi til å være småbarnsmor da. Venninnen min er 43 og har små barn, konstant utslitt. 
det å vente til man er 40 hadde ikke jeg orka. 
nå er jeg 44 og har barn på 19 og 16 

Anonymkode: 256e3...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man elsker sitt barn ubetinget, selv om man ikke liker andres barn. 
du har jo god tid, samtidig er det flere og flere som får barn nærmere 40, og det er det nye «in» nå. 
Jeg fikk barn i slutten av 20 årene, man har langt mer energi til å være småbarnsmor da. Venninnen min er 43 og har små barn, konstant utslitt. 
det å vente til man er 40 hadde ikke jeg orka. 
nå er jeg 44 og har barn på 19 og 16 

Anonymkode: 256e3...10b

Det er jo løgn, da hadde vi ikke trengt barnevern, og vi hadde ikke hatt tusenvis av overgrepssaker og barnemishandling utført av foreldre. 

 

 

 

Ts, du har god tid til å bestemme deg. Men det er ingenting galt i å ikke få barn. For alld del ikke få barn fordi du føler det er forventet, og fordi "det er bare sånn man gjør". Har man ikke et genuint ØNSKE om barn, så ikke få det. Mange som angrer å barn, slev om de elsker de også. Man trenger ikke å få barn for å leve et fullt, givende, betydningsfullt, lykkelig og fint liv.

Anonymkode: a2c25...f5a

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en ellers sosial person? Hvis ja, hvorfor er du da redd for å bli ensom hvis du ikke har barn? Det er veldig vanlig å bli ensom når man har småbarn fordi da er man forelder > partner >arbeidstaker>barn av egne foreldre >søsken, før man kan være sin egen person med egne behov. Spesielt som mor er det vanlig å oppleve dette.

Anonymkode: 8c004...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan vente lenge, 10 år om du vil. 

Når du er usikker på om du vil ha barn, så betyr det at du ikke vil ha barn. Nå. Det kan jo endre seg, men ingen grunn til å stresse med det. 

 

Anonymkode: 8d7af...e49

10 år er drøyt. Man må tenke på den biologiske klokken som stuper etter 35 år. Jeg ville heller sagt 5 år å tenke på det. Man vet jo aldri om man vil slite med å få barn eller ikke. Trodde selv vi kom til å få barn med en gang vi begynte, men det tok oss 3 år. Ingen forvarsel. Så nei, jeg ville ikke sagt 10 år. Det er en risiko å begynne når man er 35+.

Anonymkode: eb163...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...