Gå til innhold

Hvilke biler skal vi kjøpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Bokormsen skrev (14 timer siden):

Om du har økonomien til EV9 hadde jeg lett valgt den. Enorm, stor hengervekt, takrails, bra elbil, den har alt. Drømmebil for storfamilien i alle fall.

Ja, det virker som en innmari bra bil. Er bare prisen som trekker ned😅 Vi skal se på den i morgen og et par andre, hadde vært fint å fått bestemt seg før bilene dør helt😂

Anonymkode: 5f979...5fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dere er jo full bil bare Dere. Det finnes outlandere med 7 seter. 

Anonymkode: 83017...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ev9 er en flott bil, men tror en KIA til nesten en million kommer til å få et relativt brutalt verditap.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (57 minutter siden):

Ev9 er en flott bil, men tror en KIA til nesten en million kommer til å få et relativt brutalt verditap.  

I 2007 hadde jeg vært enig med deg. I 2024 har Kia EV6 vært den beste bilen i markedet i...hva, to år?...og det ser ut til at folk har skjønt det.

Anonymkode: b90a6...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Volkswagen? Full av feil, overpriset, og underutstyrt? Hvorfor skulle man kjøpe noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

I 2007 hadde jeg vært enig med deg. I 2024 har Kia EV6 vært den beste bilen i markedet i...hva, to år?...og det ser ut til at folk har skjønt det.

Jeg er ikke uenig i at dette er bra biler, utfordringen ligger i prisklassen. EV6 er signifikant rimeligere bil og treffer da en annen kundegruppe, når prisen er opp mot millionen så kommer status som en vesentlig faktor inn. 
Da har du altså en bra bil, men med relativt lav status i et marked der kostbare biler sliter. 

Jeg liker Kia så jeg hadde vert glad om jeg tar feil, men føler at dette er mest sannsynlig til det motsatte er bevist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (1 time siden):

Jeg er ikke uenig i at dette er bra biler, utfordringen ligger i prisklassen. EV6 er signifikant rimeligere bil og treffer da en annen kundegruppe, når prisen er opp mot millionen så kommer status som en vesentlig faktor inn. 
Da har du altså en bra bil, men med relativt lav status i et marked der kostbare biler sliter. 

Jeg liker Kia så jeg hadde vert glad om jeg tar feil, men føler at dette er mest sannsynlig til det motsatte er bevist. 

Ja, du tar nok ikke helt feil heller. Stinger feilet jo tom. i USA. Men, altså, vi har tusenvis av nordmenn som kjører rundt i Rødt Flagg, kanskje vi ikke er så tamme som vi trodde lel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 21.42):

EL bil bør ikke kjøpes,de bør leases. Av den enkle grunn at du får ikke solgt den igjen.....og om du vurderer brukt el bil så gjelder ingen garanti om batteriet tar kvelden, og da koster det fort mellom 200-400 tusen kroner.

Anonymkode: 46438...dba

Det var nå og trekke den litt vell langt. Som med alle andre biler så er enkelte lettere å selge enn andre, her går i hvertfall typisk "andre" biler som leaf med passe rekkevidde som hakka møkk, samme med xc40 som volvo har som el.

Anonymkode: d8f23...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (7 timer siden):

Jeg ser den, men satser egentlig på å bli så fornøyd at vi kjører bilene til de er helt ødelagte. Da merker man litt mindre til det tapet sammenliknet med å skulle selge. Vurderer evt å bare ha bakhjulstrekk og kjøpe den med litt rimeligere utstyr, som da vil lande på ca 740 000

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dere er jo full bil bare Dere. Det finnes outlandere med 7 seter. 

Anonymkode: 83017...bfd

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ID4 👍🏻

Anonymkode: f5cee...b42

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg ser den, men satser egentlig på å bli så fornøyd at vi kjører bilene til de er helt ødelagte. Da merker man litt mindre til det tapet sammenliknet med å skulle selge. Vurderer evt å bare ha bakhjulstrekk og kjøpe den med litt rimeligere utstyr, som da vil lande på ca 740 000

Om en importerer EV9 fra Sverge så kan en få den til ca. 655.000, da med firehjulstrekk. Så bedre utgave for rundt 100.000 mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (6 timer siden):

Om en importerer EV9 fra Sverge så kan en få den til ca. 655.000, da med firehjulstrekk. Så bedre utgave for rundt 100.000 mindre. 

Hvordan er det mulig? Bare en valutalek? Eller ingen vektavgift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skoda octavia 4x4. Hvis du ikke er opptatt av statusbil, men en god og driftsikker bil med god plass og lite verditap. 

Anonymkode: 8e448...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Skoda octavia 4x4. Hvis du ikke er opptatt av statusbil, men en god og driftsikker bil med god plass og lite verditap. 

Anonymkode: 8e448...c17

Har du lest TS sitt innlegg? Hvordan skal en bil på Golf-platformen innfri krava?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...