Josephine Skrevet 10. mai #21 Del Skrevet 10. mai Just now, AnonymBruker said: Det er umulig å si. Jeg har hatt 8 uttak. 90 befruktede egg. Ingen har vært av en kvalitet som kvalifiserte til frys. Ingenting feil med noen av oss, kun uforklarlig barnløshet. Anonymkode: d8451...d13 Åånei, så leit.❤️ Jeg har barn unnfanget naturlig fra før, men det kan jo være problemer hos partner selvfølgelig.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #22 Del Skrevet 10. mai Josephine skrev (3 minutter siden): Åånei, så leit.❤️ Jeg har barn unnfanget naturlig fra før, men det kan jo være problemer hos partner selvfølgelig.😊 Det har jeg også, men etter 3 år prøving ble det ivf likevel. Sekundær infertilitet er relativt vanlig innenfor infertilitet. Det at man har fått barn før er ingen garanti eller bedrer oddsene. Fertilitet er litt ferskvare - den endres med årene i variabel grad fra person til person. Anonymkode: c12ef...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 10. mai #23 Del Skrevet 10. mai 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det har jeg også, men etter 3 år prøving ble det ivf likevel. Sekundær infertilitet er relativt vanlig innenfor infertilitet. Det at man har fått barn før er ingen garanti eller bedrer oddsene. Fertilitet er litt ferskvare - den endres med årene i variabel grad fra person til person. Anonymkode: c12ef...ef4 Usj, så kjedelig. Jeg er 36 og fikk siste barn i desember 22. Har omtrent blitt "lovet" av legene at dette burde være enkelt. Ingen har nevnt sekundær fertilitet. Jeg fryste ned egg like etter siste barn fordi jeg visste at jeg ønsket flere en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 10. mai #24 Del Skrevet 10. mai 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt umulig å si hvor mange innsett noen trenger for å oppnå graviditet eller født barn. For noen klaffer det på første innsett, for andre går de igjennom utallige innsett før det klaffer. Uansett hvor mange egg/embryo man får så finnes det ingen garanti for at man blir gravid eller får barn. Noen går igjennom 3 offentlige forsøkt, så 3 private forsøk og får ikke barn. Det er så mye mer som skal klaffer enn at man får satt inn et embryo. De 15 skal overleve tining, bli befruktet, utvikle seg normalt, bli satt inn og feste seg. Og innimellom alle de prosessene så er det enda flere småting som skal klaffe. Men masse lykke til! Anonymkode: c12ef...ef4 Ja, det er veldig komplekst har jeg skjønt. Vi ønsker å begynne i januar så suger til meg alt av god informasjon. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #25 Del Skrevet 10. mai Josephine skrev (21 minutter siden): Usj, så kjedelig. Jeg er 36 og fikk siste barn i desember 22. Har omtrent blitt "lovet" av legene at dette burde være enkelt. Ingen har nevnt sekundær fertilitet. Jeg fryste ned egg like etter siste barn fordi jeg visste at jeg ønsket flere en dag. Sekundær infertilitet er jo "bare" en betegnelse for dem som har fått barn naturlig før, som nå ikke har klart å bli gravid naturlig. Tja.. De kan ikke love noe som helst, de kan håpe og anta - men ikke love noe. Det er begrenset hva man faktisk kan styre og hva som er opp til tilfeldigheter og naturensgang. Mange inne på forumet her som er blitt forespeilet at det vil bli enkelt, hvor det absolutt ikke blir det. Men det vet man aldri før man er i gang og må bare ta det som det kommer på veien. Anonymkode: c12ef...ef4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 10. mai #26 Del Skrevet 10. mai 42 minutter siden, AnonymBruker said: Sekundær infertilitet er jo "bare" en betegnelse for dem som har fått barn naturlig før, som nå ikke har klart å bli gravid naturlig. Tja.. De kan ikke love noe som helst, de kan håpe og anta - men ikke love noe. Det er begrenset hva man faktisk kan styre og hva som er opp til tilfeldigheter og naturensgang. Mange inne på forumet her som er blitt forespeilet at det vil bli enkelt, hvor det absolutt ikke blir det. Men det vet man aldri før man er i gang og må bare ta det som det kommer på veien. Anonymkode: c12ef...ef4 Ja, men de beskrev ikke det som vanlig.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #27 Del Skrevet 10. mai Josephine skrev (25 minutter siden): Ja, men de beskrev ikke det som vanlig.😊 Er nok noe variabelt fra lege til lege om de vil kalle det vanlig eller ei. Men ja - ganske vanlig, men lite snakket om som all annen infertilitet. Anonymkode: c12ef...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 10. mai #28 Del Skrevet 10. mai (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er nok noe variabelt fra lege til lege om de vil kalle det vanlig eller ei. Men ja - ganske vanlig, men lite snakket om som all annen infertilitet. Anonymkode: c12ef...ef4 Veldig fint å ha det i bakhodet. Jeg føler også at private klinikker forsøker å selge løsningen på barneønsket litt mindre realistisk enn virkeligheten. Endret 10. mai av Josephine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #29 Del Skrevet 10. mai Valgte ikke pakke, trengte to forsøk, så glad vi ikke gjorde det siden det hadde blitt dyrere. Anonymkode: 08026...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #30 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et ivf forsøk regnes som positivt ved oppnådd graviditet, ikke fødte barn eller slikt. Så hvis man leser statistikk ved ivf så er det oppnådde graviditeter man leser om, ikke fødte barn. Kjøper man et forsøk f.eks og får ut 5 egg, ingen egg som kan settes inn så er det forsøket brukt (privat). Kjøper man et forsøk og får ut 5 egg, setter inn ett, har 4 på frys - så kan man benytte de på frys også før forsøket er over. Ett forsøk regnes som uttak og innsett av de eggene som kom ut av det innsettet - så hvor mange innsett ett forsøk er - er individuelt og kommer altså ann på hvor mange egg man får ut og fryser. Ved en 3 pakk forsøk så har man da altså betalt for 3 egguttak. Ingen garanti for graviditet eller barn. Anonymkode: c12ef...ef4 Det er stor forskjell på privat og offentlig. Offentlig er det slik at ett forsøk regnes fra uttak og alle innsett uansett antall innsett. Får man ingen innsett regnes det ikke som et forsøk og man har like mange forsøk som før uttaket. Avbrytes forsøket før uttak regnes det heller ikke som et forsøk. Men privat fungerer det ikke sånn. Der er ett uttak og et påfølgende innsett ett forsøk. Får man egg på frys må man betale for hvert påfølgende innsett, eller hvis man har kjøpt 3-pakk så tar man av neste forsøk. To innsett av neste forsøk = 1 av de 3 forsøkene i pakken. La oss si du kjøper 3-pakk og har et uttak og får 3 embryoer. Ett innsett er med i 1 av 3 forsøk. Men det blir negativt resultat så du må ha nytt innsett. Da tar du 50% av forsøk 2 ved innsett av det fryste embryoet. La oss si at dette også blir negativt så du må ha innsett av den siste du har på frys, da har du bruk siste 50% av forsøk 2 og altså brukt 2 av 3 forsøk. Hadde man ved uttak fått 5 embryoer til innsett og trenger alle 5 innsettene så har man brukt opp hele 3-pakken. Får man 5 embryoer på frys og må ha 5 innsett og bare har kjøpt 1 forsøk så må man betale for 4 innsett og det er 15-20000 hver gang. Så som du skjønner går det fort unna uansett hva du velger dersom du trenger flere innsett. Jeg er glad jeg valgte 3-pakk. Har hatt 1 uttak og 3 innsett og skal nå ha nytt uttak og får da bare 1 innsett inkludert i pakken. Etter det må vi betale for hvert innsett hvis vi ikke da kjøper ny pakke. Men det skal vi ikke for da bytter vi selvsagt klinikk. Anonymkode: 48f4d...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #31 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 11.48): Tok pakke. Trengte det ikke. Men det er umulig å vite for forhånd. Anonymkode: c12ef...ef4 Kan jeg spørre alder på kvinnen? Anonymkode: f28df...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #32 Del Skrevet 12. mai Josephine skrev (På 10.5.2024 den 20.45): Åånei, så leit.❤️ Jeg har barn unnfanget naturlig fra før, men det kan jo være problemer hos partner selvfølgelig.😊 Har ei venninne som fikk barn på første forsøk. Når de skulle ha nummer 2, to år senere, var mannen helt steril. Og en annen som "plutselig" hadde alt for lav AMH i det de prøvde på nummer tre. Sekunder infertilitet er dessverre ikke uvanlig. Anonymkode: d8451...d13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #33 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 23.28): Det er stor forskjell på privat og offentlig. Offentlig er det slik at ett forsøk regnes fra uttak og alle innsett uansett antall innsett. Får man ingen innsett regnes det ikke som et forsøk og man har like mange forsøk som før uttaket. Avbrytes forsøket før uttak regnes det heller ikke som et forsøk. Men privat fungerer det ikke sånn. Der er ett uttak og et påfølgende innsett ett forsøk. Får man egg på frys må man betale for hvert påfølgende innsett, eller hvis man har kjøpt 3-pakk så tar man av neste forsøk. To innsett av neste forsøk = 1 av de 3 forsøkene i pakken. La oss si du kjøper 3-pakk og har et uttak og får 3 embryoer. Ett innsett er med i 1 av 3 forsøk. Men det blir negativt resultat så du må ha nytt innsett. Da tar du 50% av forsøk 2 ved innsett av det fryste embryoet. La oss si at dette også blir negativt så du må ha innsett av den siste du har på frys, da har du bruk siste 50% av forsøk 2 og altså brukt 2 av 3 forsøk. Hadde man ved uttak fått 5 embryoer til innsett og trenger alle 5 innsettene så har man brukt opp hele 3-pakken. Får man 5 embryoer på frys og må ha 5 innsett og bare har kjøpt 1 forsøk så må man betale for 4 innsett og det er 15-20000 hver gang. Så som du skjønner går det fort unna uansett hva du velger dersom du trenger flere innsett. Jeg er glad jeg valgte 3-pakk. Har hatt 1 uttak og 3 innsett og skal nå ha nytt uttak og får da bare 1 innsett inkludert i pakken. Etter det må vi betale for hvert innsett hvis vi ikke da kjøper ny pakke. Men det skal vi ikke for da bytter vi selvsagt klinikk. Anonymkode: 48f4d...854 Fungerte ikke slik for oss. Da var det slik jeg beskrev. Så er store forskjeller på hvordan det gjøres selv privat også da, i tillegg til den store forskjellen mellom privat og offentlig generelt sett. Anonymkode: c12ef...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 12. mai #34 Del Skrevet 12. mai On 5/10/2024 at 11:28 PM, AnonymBruker said: Det er stor forskjell på privat og offentlig. Offentlig er det slik at ett forsøk regnes fra uttak og alle innsett uansett antall innsett. Får man ingen innsett regnes det ikke som et forsøk og man har like mange forsøk som før uttaket. Avbrytes forsøket før uttak regnes det heller ikke som et forsøk. Men privat fungerer det ikke sånn. Der er ett uttak og et påfølgende innsett ett forsøk. Får man egg på frys må man betale for hvert påfølgende innsett, eller hvis man har kjøpt 3-pakk så tar man av neste forsøk. To innsett av neste forsøk = 1 av de 3 forsøkene i pakken. La oss si du kjøper 3-pakk og har et uttak og får 3 embryoer. Ett innsett er med i 1 av 3 forsøk. Men det blir negativt resultat så du må ha nytt innsett. Da tar du 50% av forsøk 2 ved innsett av det fryste embryoet. La oss si at dette også blir negativt så du må ha innsett av den siste du har på frys, da har du bruk siste 50% av forsøk 2 og altså brukt 2 av 3 forsøk. Hadde man ved uttak fått 5 embryoer til innsett og trenger alle 5 innsettene så har man brukt opp hele 3-pakken. Får man 5 embryoer på frys og må ha 5 innsett og bare har kjøpt 1 forsøk så må man betale for 4 innsett og det er 15-20000 hver gang. Så som du skjønner går det fort unna uansett hva du velger dersom du trenger flere innsett. Jeg er glad jeg valgte 3-pakk. Har hatt 1 uttak og 3 innsett og skal nå ha nytt uttak og får da bare 1 innsett inkludert i pakken. Etter det må vi betale for hvert innsett hvis vi ikke da kjøper ny pakke. Men det skal vi ikke for da bytter vi selvsagt klinikk. Anonymkode: 48f4d...854 Takk for enda mer utdypende oppklaring. La oss si at man blir gravid på forsøk 2, og det ender i MA, da kan man fortsatt benytte seg av forsøk 3, eller regner klinikken da det som at de har gjort kvinnen gravid og man må kjøpe ny pakke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #35 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fungerte ikke slik for oss. Da var det slik jeg beskrev. Så er store forskjeller på hvordan det gjøres selv privat også da, i tillegg til den store forskjellen mellom privat og offentlig generelt sett. Anonymkode: c12ef...ef4 Er du sikker på dette? Du sier du ikke trengte pakken, så kan du ha misforstått hvordan reglene var hvis du faktisk hadde trengt flere innsett? Eller er det lenge siden kanskje? Ingen norske klinikker har ubegrenset med innsett inkludert i ett forsøk. Ikke fra og med 2023 hvertfall, vi sjekket alle før vi begynte. Eller var du utenlands? I Norge 2024 må du bruke av pakken hvis man trenger mer enn ett innsett, eller betale ca.15-20000 for hvert innsett etter det første innsettet etter uttaket (pluss eventuelle medisiner som også kan koste det samme). Anonymkode: 48f4d...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #36 Del Skrevet 12. mai Josephine skrev (1 time siden): Takk for enda mer utdypende oppklaring. La oss si at man blir gravid på forsøk 2, og det ender i MA, da kan man fortsatt benytte seg av forsøk 3, eller regner klinikken da det som at de har gjort kvinnen gravid og man må kjøpe ny pakke? Jeg har fått 2 kjemiske og en blighted ovum privat og har ikke trengt å kjøpe ny pakke. Vet ikke hvor langt man kan komme før de mener man har brukt pakken, kanskje hvis hjertet slår i uke 7 på tidlig ultralyd ved klinikken? Anonymkode: 48f4d...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #37 Del Skrevet 12. mai Jeg hadde tatt pakke selv om man risikerer at det var bortkastede penger. Sjansen for at det skal lykkes på bare ett forsøk er 30-35%, dvs at sjansen er klart størst for å ikke lykkes, så det er ikke verdt å risikere å måtte bruke mye mer penger fordi man trodde alt skulle klaffe med en gang. Anonymkode: 8dbe6...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #38 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er du sikker på dette? Du sier du ikke trengte pakken, så kan du ha misforstått hvordan reglene var hvis du faktisk hadde trengt flere innsett? Eller er det lenge siden kanskje? Ingen norske klinikker har ubegrenset med innsett inkludert i ett forsøk. Ikke fra og med 2023 hvertfall, vi sjekket alle før vi begynte. Eller var du utenlands? I Norge 2024 må du bruke av pakken hvis man trenger mer enn ett innsett, eller betale ca.15-20000 for hvert innsett etter det første innsettet etter uttaket (pluss eventuelle medisiner som også kan koste det samme). Anonymkode: 48f4d...854 Nei det er ikke lenge siden, gjort i Norge og ikke misforstått. Skal se om jeg finner papirene - står svart på hvitt der. Så ja 110% sikker - svarer ikke hvis jeg ikke er sikker på hva jeg svarer på. I tillegg skal vi skal igang med søsken straks - benytter fryst embryo fra første uttak. Betaler kun for innsettet. Anonymkode: c12ef...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #39 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei det er ikke lenge siden, gjort i Norge og ikke misforstått. Skal se om jeg finner papirene - står svart på hvitt der. Så ja 110% sikker - svarer ikke hvis jeg ikke er sikker på hva jeg svarer på. I tillegg skal vi skal igang med søsken straks - benytter fryst embryo fra første uttak. Betaler kun for innsettet. Anonymkode: c12ef...ef4 Hvilken klinikk er dette? Da går jeg dit hvis jeg ikke blir gravid på siste forsøk der vi nå er. Det er ikke uvanlig å ta feil, så klart kunne du vært sikker i din sak men likevel tatt feil. Men nå var det jeg som tok feil, sånn er det. Det er jo ikke noe personlig i det, som sagt var det slik hos alle klinikkene vi sjekket ut. Men tydeligvis er det ikke sånn alle steder, bare hos flere. Anonymkode: 48f4d...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #40 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 13.30): Nei det kan dere selvsagt ikke. Pakken er opp til tre forsøk for å bli gravid. Blir du gravid kan du ikke spare de gjenværende forsøkene til søsken. Blir Ikke mye butikk av det🤣 …vi kjøpte tre forsøk og ble gravid på første. Syntes fortsatt det var verdt det🙂 Anonymkode: 340a4...2f4 Oi, det visste jeg ikke. Trodde man hadde forsøkene så lenge man ønsket da man har betalt for tre forsøk. Takk for den opplysnignen! Anonymkode: dba67...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå