AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #1 Del Skrevet 10. mai 2024 Vi har hatt ett forsøk i det offentlige som ente i MA. På grunn av mye forskjellig ønsker vi oss nå over til det private, og spørsmålet er om vi skal gå for en "pakke" på tre forsøk eller om vi skal nøye oss med ett? Prisen for ett forsøk er ca. 50 tusen, mens for 3. er det ca. 110 tusen. De selger ikke "pakkepris" på 2 forsøk. Årsaken til IVF er mannlig faktor. Vi er begge friske utover det, og jeg ble gravid. Jeg tenker i utgangspunktet at det holder med ett forsøk? Men hvis vi plutselig trenger 3 forsøk taper vi ca. 50 tusen på å velge ett forsøk nå, men trenger vi bare ett taper vi også 50 tusen? Trenger vi to forsøk taper vi ikke noe penger. Hva har dere andre gjort hvis dere har hatt lignende problemstillinger? Anonymkode: dba67...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #2 Del Skrevet 10. mai 2024 Hadde tatt pakke. Vi måtte ha Ivf pga genetisk risiko. Vi fikk to barn, men har hatt 3 forsøk på hver av dem Anonymkode: 707bb...8dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #3 Del Skrevet 10. mai 2024 Tok pakke. Trengte det ikke. Men det er umulig å vite for forhånd. Anonymkode: c12ef...ef4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #4 Del Skrevet 10. mai 2024 Svimlende at de tar så mye for å hjelpe noen. Det er dyrt, men tror jeg ville tatt pakke. Siden du hsr søkt hjelp og kanskje det ikke setter seg på første forsøk eller andre, tenk heller på at du ønsker å lykkes Anonymkode: bd2b9...8ea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #5 Del Skrevet 10. mai 2024 Det er så tilfeldig om det går eller ikke at jeg ville kanskje tatt 3. Ble selv anbefalt å ta kun en, og at det ville gå bra fordi det egentlig ikke var noe galt, men fikk bare to embryo så kunne like godt vært 0. Anonymkode: df379...8ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #6 Del Skrevet 10. mai 2024 Definitivt pakke Anonymkode: 484c6...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #7 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Svimlende at de tar så mye for å hjelpe noen. Det er dyrt, men tror jeg ville tatt pakke. Siden du hsr søkt hjelp og kanskje det ikke setter seg på første forsøk eller andre, tenk heller på at du ønsker å lykkes Anonymkode: bd2b9...8ea Det er hva det koster, det er dyre prosesser. Vi skal være veldig glad for at staten tar de tre første. Eller mener du klinikkene skal drive veldedighet? Anonymkode: d8451...d13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #8 Del Skrevet 10. mai 2024 Takk for svar alle sammen! Virker som de fleste ville tatt pakke på 3, og det er kanskje det som lurest. Blir så veldig i tvil når det er umulig å vite hvordan forsøket vil gå, og det er snakk om å så mye penger. Vi ønsker i utgangspunktet ikke søsken, men det kan jo endre seg så klart, og hvis vi har kjøpt pakke kan vi bruke det vi ikke har brukt på et søsken regner jeg med. Anonymkode: dba67...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #9 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar alle sammen! Virker som de fleste ville tatt pakke på 3, og det er kanskje det som lurest. Blir så veldig i tvil når det er umulig å vite hvordan forsøket vil gå, og det er snakk om å så mye penger. Vi ønsker i utgangspunktet ikke søsken, men det kan jo endre seg så klart, og hvis vi har kjøpt pakke kan vi bruke det vi ikke har brukt på et søsken regner jeg med. Anonymkode: dba67...59e Nei det kan dere selvsagt ikke. Pakken er opp til tre forsøk for å bli gravid. Blir du gravid kan du ikke spare de gjenværende forsøkene til søsken. Blir Ikke mye butikk av det🤣 …vi kjøpte tre forsøk og ble gravid på første. Syntes fortsatt det var verdt det🙂 Anonymkode: 340a4...2f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #10 Del Skrevet 10. mai 2024 Hvis du velger pakke, og det går på første forsøk så kommer du ikke til å tenke så mye på de "tapte" pengene. Men du kommer til å være lettet over at du har flere forsøk,hvis det ikke går på første. Det er jo også en del som mister tidlig, og da er det godt å vite at du har flere sjanser. Anonymkode: 484c6...054 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #11 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar alle sammen! Virker som de fleste ville tatt pakke på 3, og det er kanskje det som lurest. Blir så veldig i tvil når det er umulig å vite hvordan forsøket vil gå, og det er snakk om å så mye penger. Vi ønsker i utgangspunktet ikke søsken, men det kan jo endre seg så klart, og hvis vi har kjøpt pakke kan vi bruke det vi ikke har brukt på et søsken regner jeg med. Anonymkode: dba67...59e Nei, man kan ikke bruke resterende forsøk kjøpt i pakken på søsken Nei. Går det på første uttak så er de 2 andre uttakene i pakken tapte penger. Men det tenker man ikke noe på. Har man embryo på frys kan de brukes til søsken forsøk. Viktig å skille på antall innsett og forsøk. Et forsøk er ett uttak. Man kan ha flere innsett per forsøk. Anonymkode: c12ef...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #12 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg angrer på at jeg ikke tok pakke. Klinikken var så optimistiske og ga ingen anbefalinger om at jeg burde ta pakke, for det var ingenting galt med. Vel, første forsøk gikk ikke, og ingen på frys. Så i etterpåklokskap, absolutt velg 3-pakning. Er fremdeles irritert på klinikken fordi de var så overoptimistiske på mine vegne… Anonymkode: 3fcd7...9f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #13 Del Skrevet 10. mai 2024 Her anbefalte de ett forsøk og det gikk vi for. Fikk også to på frys. Her var problemet at jeg ikke ble gravid så annen problemstilling. Uansett så er det dessverre ingen fasit for om dere trenger ett eller tre😕 husker godt alt stresset angående om det kom til å gå og valget om pakke eller ett forsøk. Masse lykke til og husk å ta vare på deg selv oppi alt dette. Lykke til🫶🏼 Anonymkode: ef372...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 10. mai 2024 #14 Del Skrevet 10. mai 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Nei det kan dere selvsagt ikke. Pakken er opp til tre forsøk for å bli gravid. Blir du gravid kan du ikke spare de gjenværende forsøkene til søsken. Blir Ikke mye butikk av det🤣 …vi kjøpte tre forsøk og ble gravid på første. Syntes fortsatt det var verdt det🙂 Anonymkode: 340a4...2f4 Gjelder det fullendt graviditet eller går det en grense et sted? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #15 Del Skrevet 10. mai 2024 Josephine skrev (21 minutter siden): Gjelder det fullendt graviditet eller går det en grense et sted? Et ivf forsøk regnes som positivt ved oppnådd graviditet, ikke fødte barn eller slikt. Så hvis man leser statistikk ved ivf så er det oppnådde graviditeter man leser om, ikke fødte barn. Kjøper man et forsøk f.eks og får ut 5 egg, ingen egg som kan settes inn så er det forsøket brukt (privat). Kjøper man et forsøk og får ut 5 egg, setter inn ett, har 4 på frys - så kan man benytte de på frys også før forsøket er over. Ett forsøk regnes som uttak og innsett av de eggene som kom ut av det innsettet - så hvor mange innsett ett forsøk er - er individuelt og kommer altså ann på hvor mange egg man får ut og fryser. Ved en 3 pakk forsøk så har man da altså betalt for 3 egguttak. Ingen garanti for graviditet eller barn. Anonymkode: c12ef...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 10. mai 2024 #16 Del Skrevet 10. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Et ivf forsøk regnes som positivt ved oppnådd graviditet, ikke fødte barn eller slikt. Så hvis man leser statistikk ved ivf så er det oppnådde graviditeter man leser om, ikke fødte barn. Kjøper man et forsøk f.eks og får ut 5 egg, ingen egg som kan settes inn så er det forsøket brukt (privat). Kjøper man et forsøk og får ut 5 egg, setter inn ett, har 4 på frys - så kan man benytte de på frys også før forsøket er over. Ett forsøk regnes som uttak og innsett av de eggene som kom ut av det innsettet - så hvor mange innsett ett forsøk er - er individuelt og kommer altså ann på hvor mange egg man får ut og fryser. Ved en 3 pakk forsøk så har man da altså betalt for 3 egguttak. Ingen garanti for graviditet eller barn. Anonymkode: c12ef...ef4 Tusen takk for god og oppklarende informasjon. La oss si at jeg kjøper 1 forsøk og får ut 5 egg, og alle blir befruktet kan jeg bruke alle 5, men kjøper jeg 3 forsøk og får ut 15 egg -15 embryo har jeg hele 15(?) sjanser. Jeg skjønner at antall embryo er langt færre enn antall egg, jeg bare spør for å være sikker.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #17 Del Skrevet 10. mai 2024 Josephine skrev (3 minutter siden): Tusen takk for god og oppklarende informasjon. La oss si at jeg kjøper 1 forsøk og får ut 5 egg, og alle blir befruktet kan jeg bruke alle 5, men kjøper jeg 3 forsøk og får ut 15 egg -15 embryo har jeg hele 15(?) sjanser. Jeg skjønner at antall embryo er langt færre enn antall egg, jeg bare spør for å være sikker.😊 Ja. Antall brukernes egg avgjør hvor mange innsett man får utav ett innsett eller av 3. Jeg kjøpte 3 pakking, fikk ut 12 egg på første, ett satt inn ferskt, 9 på frys. Så jeg kunne da potensielt hatt 10 innsett på mitt første forsøk, men ble gravid på første innsett, så de på frys blir brukt til søsken forsøk for vår del. Men jeg har da 9 muligheter på frys før jeg må ha helt nytt forsøk med egguttak. Hvor mange egg man får ut VS hvor mange embryo man ender opp med er helt individuelt. Av mine 12 egg ut, falt bare 2 egg fra. Anonymkode: c12ef...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 10. mai 2024 #18 Del Skrevet 10. mai 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Antall brukernes egg avgjør hvor mange innsett man får utav ett innsett eller av 3. Jeg kjøpte 3 pakking, fikk ut 12 egg på første, ett satt inn ferskt, 9 på frys. Så jeg kunne da potensielt hatt 10 innsett på mitt første forsøk, men ble gravid på første innsett, så de på frys blir brukt til søsken forsøk for vår del. Men jeg har da 9 muligheter på frys før jeg må ha helt nytt forsøk med egguttak. Hvor mange egg man får ut VS hvor mange embryo man ender opp med er helt individuelt. Av mine 12 egg ut, falt bare 2 egg fra. Anonymkode: c12ef...ef4 Så ettersom jeg fikk ut 15 egg sist (befruktet ingen pga jeg ønsket på frys), kan jeg anta at jeg maks trenger å kjøpe et egguttak? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #19 Del Skrevet 10. mai 2024 Josephine skrev (33 minutter siden): Så ettersom jeg fikk ut 15 egg sist (befruktet ingen pga jeg ønsket på frys), kan jeg anta at jeg maks trenger å kjøpe et egguttak? 😊 Det er helt umulig å si hvor mange innsett noen trenger for å oppnå graviditet eller født barn. For noen klaffer det på første innsett, for andre går de igjennom utallige innsett før det klaffer. Uansett hvor mange egg/embryo man får så finnes det ingen garanti for at man blir gravid eller får barn. Noen går igjennom 3 offentlige forsøkt, så 3 private forsøk og får ikke barn. Det er så mye mer som skal klaffer enn at man får satt inn et embryo. De 15 skal overleve tining, bli befruktet, utvikle seg normalt, bli satt inn og feste seg. Og innimellom alle de prosessene så er det enda flere småting som skal klaffe. Men masse lykke til! Anonymkode: c12ef...ef4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #20 Del Skrevet 10. mai 2024 Josephine skrev (52 minutter siden): Så ettersom jeg fikk ut 15 egg sist (befruktet ingen pga jeg ønsket på frys), kan jeg anta at jeg maks trenger å kjøpe et egguttak? 😊 Det er umulig å si. Jeg har hatt 8 uttak. 90 befruktede egg. Ingen har vært av en kvalitet som kvalifiserte til frys. Ingenting feil med noen av oss, kun uforklarlig barnløshet. Anonymkode: d8451...d13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå