AnonymBruker Skrevet 13. mai #21 Del Skrevet 13. mai Jeg tror mange kvinner lever i et Disney univers ja og trekkes til kjekke men men feil/svake menn. Mens mange tiltrekkes menn på en biologisk måte ved lukt og bevegelsesmønster. 50/50 Anonymkode: 57632...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #22 Del Skrevet 13. mai Nei, Hermann har ikke rett. Og påstanden om «mindre bra avkom» kan enkelt forklares av andre årsaker - utseendet er blitt dårligere? Tja, her er det vel mye tale om smak og behag, men mange liker slanke mennesker og gjennomsnittsvekt er økt pga økt levestandard og større utvalg av usunn mat. Psykisk sykdom har økt? Vi lever jo stadig lenger, så om omfanget av sykdom har økt er tvilsomt. Det er bok heller at vi snakker mer om det/det er mer synlig. Gj snitt IQ har sunket? Er det sant tror jeg det skyldes at barn lærer mindre på skolen enn før. Og det skyldes igjen av barn er mer bortskjemt og har mindre disiplin. Kan ikke se hvordan det har noe med kvinners økte makt på kjønnsmarkedet å gjøre. Anonymkode: 238f3...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #23 Del Skrevet 13. mai herzeleid skrev (På 10.5.2024 den 23.57): Har du en link til noen av disse trådene? Skal innrømme at akkurat den der var satt litt på spissen, men i tråden "Hva er mest uattraktivt med menn" går faktisk dårlig hygiene igjen, så det er god grunn til å anta at dette er noe mange kvinner har vært borti en eller flere ganger. I denne tråden oppgir TS dårlig personlig hygiene som en av årsakene til at hun gjør det slutt: Flere eksempler på tråder om menn som har dårlig hygiene: Så kan du jo argumentere med at kvinnene i trådene har valgt disse mennene selv, men nå var den listen min et svar til den brukeren som mente at "Kravene til kvinner er av typen høy, kraftig bygd, bra polstring, brede skuldre, store hender, markerte underarmer, høy selvtillit, dominant etc.". Anonymkode: 69576...eb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #24 Del Skrevet 13. mai 15 minutter siden, AnonymBruker said: For noen tusen år siden ble langt færre menn fedre enn i dag. I jeger/sanke samfunnet var det lederen for stammen/gruppen/klanen satte unger på jentene i flokken. Alfaen spredde sine gener. Nei det har aldri vært slik, dette er bare en tulleteori som florerer på Internett. Det er alt for ressurskrevende å oppdra menneskebarn, kvinner har aldri kunnet gjøre dette uten en biologisk far som bidrar. Vi har langt flere formødre enn forfedre riktignok. Men det er fordi i at i fortiden forlot jentene stammen da de fant partner. Mens menn forble i stammen. Veldig ofte døde hele stammer ut når det var sult, dermed har det blitt slik. 6 minutter siden, AnonymBruker said: On 5/10/2024 at 11:57 PM, herzeleid said: Skal innrømme at akkurat den der var satt litt på spissen, men i tråden "Hva er mest uattraktivt med menn" går faktisk dårlig hygiene igjen Så det er menn i denne tråden som sier at "kvinner har for høye krav når de vil ha god hygiene"? Sikker på at du ikke bare dikter opp ting nå da? Anonymkode: b94ef...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #25 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei det har aldri vært slik, dette er bare en tulleteori som florerer på Internett. Det er alt for ressurskrevende å oppdra menneskebarn, kvinner har aldri kunnet gjøre dette uten en biologisk far som bidrar. Vi har langt flere formødre enn forfedre riktignok. Men det er fordi i at i fortiden forlot jentene stammen da de fant partner. Mens menn forble i stammen. Veldig ofte døde hele stammer ut når det var sult, dermed har det blitt slik. Så det er menn i denne tråden som sier at "kvinner har for høye krav når de vil ha god hygiene"? Sikker på at du ikke bare dikter opp ting nå da? Anonymkode: b94ef...4c1 Hvis man leser trådene, så er det noen kommentarer på at kvinnene er "pripne". Som jeg påpekte, var påstanden min satt på spissen, men med tanke på antallet tråder der kjæreste/date har dårlig hygiene (og det var bare et lite utvalg), så er det åpenbart en temmelig vanlig problemstilling at en del menn har dårligere hygiene enn man burde kunne forvente. Anonymkode: 69576...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 13. mai #26 Del Skrevet 13. mai (endret) Både kvinner og menn har svært variert smak, så menn skiller seg ikke fra kvinner i det, og heller ikke angående at vi alle blir noe påvirket av trender i samfunnet, og vår kultur. Jeg tror kvinner oftere blir regelrett lurt enn menn. Det er altfor mange menn som setter inn en storoffansiv for å få en kvinne de er interessert i, men som så slakker på alt kvinner falt for ved dem når de anser kvinnen som sikret og sin. Det er rett og slett fire-fem kritiske hendelser der enormt mange menn konkluderer med at kvinnen er sikret dem såpass at han kan dumpe innsatsen og velvilje til å være en god partner. 1. Han er blitt sikker på at hun elsker ham. 2. De flytter sammen. (Noen menn venter riktig nok til de kjøper sammen, så det kan også være et eget punkt.) 3. De har giftet seg. 4. Hun har fått hans barn. Det er så enormt mange kvinner som opplever at den mannen de falt for og trodde var en flott partner endrer seg fullstendig og svært dramatisk ved disse hendelsene, så dette er nok litt manne- natur at det settes inn en storoffansiv for å få den man ønsker, og så slakker enormt på å være god partner når man føler seg trygg på at kvinnen ikke går fra ham enkelt og kjapt om han så viser andre og lite tiltalende sider. Hvilket menn også har rett i, da kvinner ikke dumper en mann de elsker/bor sammen med/har giftet seg med/fått barn med, og spunnet både økonomi og fremtiden rundt LETT, men menn tar feil angående at kvinner ikke går til slutt når de endrer seg så mye. Vi gjør det kanskje ikke like lett og fort som før slike hendelser, men vi gjør det. Til slutt. Når jeg snakker om dette til menn sier de nesten generelt; Ja kvinner gjør nøyaktig der samme. I begynnelsen er det mye sex, og så dabber det av. Vel vel gutta, nærmest alle har oppskrudd sexlyst i begynnelsen av et forhold, inkludert menn, og det for det første en normal bivirkning av nytt, spennende og forelskelse, og for det andre er det ikke bestandig mannen som blir sittende igjen med at det er for lite sex når slikt roer seg ned. Siden det er naturlig og de måter menn endrer seg på er å velge å bli en dårlig partner når "kvinnen er sikret" er det heller ikke sammenlignbart. Noen menn er klokere, og forvalter også forholdet godt gjennom nevnte punkter, og det er de menn vi kvinner ønsker oss, og ønsker å beholde. De kan vi ha et godt samliv med. De blir vi ikke ulykkelig med, fordi det som ble solgt inn bare forsvinner. Endret 13. mai av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 13. mai #27 Del Skrevet 13. mai Har ikke inntrykk av at menn egentlig velger kvinner. De bare slår til på den som sier ja, og blir fornærma over at hun er seg selv, og ikke slik han synes at hun burde vært. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #28 Del Skrevet 13. mai Det tror jeg ikke, og i hvert fall ikke om jeg bruker meg selv som eksempel. Som så mange andre menn var jeg helt usynlig for kvinner ut 20-årene. Da jeg først fikk meg kjæreste viste hun seg å være psykopat, noe jeg pga. null erfaring fra tidligere ikke hadde noen som helst forutsetning for å kunne forstå før etter forholdsvis lang tid. Nå stoler jeg ikke på min egen dømmekraft, men resultatet blir vel heller null kjæreste enn feil kjæreste. Anonymkode: 8b09d...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. mai #29 Del Skrevet 13. mai I tidligere tider var det ikke sånn at menn valgte kvinner på den måten du tror (mann velger kvinnen han gifter seg med). Menn valgte ikke kvinner for seg selv, men for barna sine. Hverken kvinner eller menn fikk fritt velge den de selv skulle dele livet med. Man må for øvrig mye mer enn 100 år tilbake før det var normen i Norge. Foreldre har nok hatt en del å si til godt utpå 1900-tallet (og i enkelte familier har de det nok ennå), men at de bestemmer, det er lenge siden. Folk uten noe særlig med penger og eiendom har kunnet velge ektefelle ganske fritt i flere hundre år. Det at foreldrene bestemte/hadde sterk innflytelse var i hovedsak i pengesterke familier, og de bestemte like mye over sønner som døtre. Kanskje nesten enda mer over sønner i noen tilfeller, siden disse skulle føre navnet/bedriften videre. Så spørsmålet ditt er vel egentlig om middelaldrende foreldre er bedre til å velge partnere for unge voksne barn, enn barna er selv. Og det kan sikkert tenkes i mange tilfeller. Foreldrene har mer livserfaring, kjenner barna godt og veit hva de vil trives med. Men vil vi ha det slik? Ikke jeg i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #30 Del Skrevet 13. mai Trolltunge skrev (1 time siden): Både kvinner og menn har svært variert smak, så menn skiller seg ikke fra kvinner i det, og heller ikke angående at vi alle blir noe påvirket av trender i samfunnet, og vår kultur. Jeg tror kvinner oftere blir regelrett lurt enn menn. Det er altfor mange menn som setter inn en storoffansiv for å få en kvinne de er interessert i, men som så slakker på alt kvinner falt for ved dem når de anser kvinnen som sikret og sin. Det er rett og slett fire-fem kritiske hendelser der enormt mange menn konkluderer med at kvinnen er sikret dem såpass at han kan dumpe innsatsen og velvilje til å være en god partner. 1. Han er blitt sikker på at hun elsker ham. 2. De flytter sammen. (Noen menn venter riktig nok til de kjøper sammen, så det kan også være et eget punkt.) 3. De har giftet seg. 4. Hun har fått hans barn. Det er så enormt mange kvinner som opplever at den mannen de falt for og trodde var en flott partner endrer seg fullstendig og svært dramatisk ved disse hendelsene, så dette er nok litt manne- natur at det settes inn en storoffansiv for å få den man ønsker, og så slakker enormt på å være god partner når man føler seg trygg på at kvinnen ikke går fra ham enkelt og kjapt om han så viser andre og lite tiltalende sider. Hvilket menn også har rett i, da kvinner ikke dumper en mann de elsker/bor sammen med/har giftet seg med/fått barn med, og spunnet både økonomi og fremtiden rundt LETT, men menn tar feil angående at kvinner ikke går til slutt når de endrer seg så mye. Vi gjør det kanskje ikke like lett og fort som før slike hendelser, men vi gjør det. Til slutt. Når jeg snakker om dette til menn sier de nesten generelt; Ja kvinner gjør nøyaktig der samme. I begynnelsen er det mye sex, og så dabber det av. Vel vel gutta, nærmest alle har oppskrudd sexlyst i begynnelsen av et forhold, inkludert menn, og det for det første en normal bivirkning av nytt, spennende og forelskelse, og for det andre er det ikke bestandig mannen som blir sittende igjen med at det er for lite sex når slikt roer seg ned. Siden det er naturlig og de måter menn endrer seg på er å velge å bli en dårlig partner når "kvinnen er sikret" er det heller ikke sammenlignbart. Noen menn er klokere, og forvalter også forholdet godt gjennom nevnte punkter, og det er de menn vi kvinner ønsker oss, og ønsker å beholde. De kan vi ha et godt samliv med. De blir vi ikke ulykkelig med, fordi det som ble solgt inn bare forsvinner. Den kvinnelige versjonen av dette er vel at hun har et stort behov for sex. Når ringen er på fingeren blir behovet vesentlig mindre om mannen føler seg lurt🙂. Sexy undertøy, initiativ, frekvens i senga. Fra full gass til tomgang når forholdet er sikret.. Anonymkode: 2c011...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 13. mai #31 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den kvinnelige versjonen av dette er vel at hun har et stort behov for sex. Når ringen er på fingeren blir behovet vesentlig mindre om mannen føler seg lurt🙂. Sexy undertøy, initiativ, frekvens i senga. Fra full gass til tomgang når forholdet er sikret.. Anonymkode: 2c011...499 Du også ja. Jeg tok opp akkurat den sammenligningen. Å begynne som god elsker og etterhvert bli så egoistisk seksuelt at kvinners motivasjon til sex faller dramatisk av dette, naturligvis, er dessuten definitivt en av de måter menn ofte endrer seg på når de mener at kvinnen er sikret dem. Jeg har personlig gått fra to menn som var gode elskere første del av forholdet, men som ble så egoistiske seksuelt at jeg måtte leve uten tilfredsstillelse ved sex etterhvert. Innsatsen i starten var helt tydelig kun for å få meg på kroken. Da de ble trygge på at jeg satt på kroken var det kun eget utbytte ved sex de brydde seg om. Utallige samtaler om dette førte ikke frem heller. Det var likevel et sjokk for begge da jeg gikk. Ikke var villig til å ha et slikt begredelig sexliv. Kvinner ønsker som regel også et godt sexliv, men selvfølgelig et godt sexliv. Ikke å være en ensidig service for egoistiske menn. Sex har man fordi det er deilig og tilfredsstillende, og er det ikke deilig og tilfredsstillende er det ingen vits i å ha sex. Hvor mange menn som blir lurt og hvor mange menn som lurer seg selv ved å tro at innsats kan dumpes ned til elendighet når kvinnen er "sikret" er et stort spørsmål. Siden jeg vet at seksuelt frustrerte menn svært ofte også har en svært seksuelt frustrert kvinne, gjerne en svært oppgitt kvinne, tror jeg det er sørgelig mange menn som selv er årsaken til at det blir slik. Kvinner har nemlig også seksuelle BEHOV. Kun rundt 2% (og det av begge kjønn) befinner seg på den aseksuelle skalaen. Endelig deilig sex igjen, sier ofte kvinner som har forlatt en mann der han klaget på lite sex. Problemet kvinnen gjerne hadde var at det var ikke vits i å ha sex, for det var ingen tilfredsstillelse for henne,og da blir jo lysta (På ham!) deretter. For både kvinner og menn er det kun en formel som virker, dersom man vil ha et vedvarende godt forhold og sexliv; Man må vedvarende være en god partner OG en god sexpartner. Mange menn mister både sexliv og forhold av å ikke skjønne noe så åpenbart. Det er stor innsats kun til de regner kvinnen "i boks". Så legger de seg ned på en linje som destruerer det de egentlig selv ønsker å beholde. Tydeligvis mener at de har fortjent på grunn av innsatsen i starten. Et forhold er imidlertid ikke som at man kan sette inn et stort innskudd i starten, og så leve på rentene. Det må investeres i forholdet jevnt over hele livet. Ellers går sexliv og hele forholdet til helvete. Min lyst på de mennene som ble egoistiske elskere forsvant etter henholdsvis 2 og 4 år. Mannen som aldri er blitt egoistisk har jeg fremdeles lyst på etter 21 år. Med andre ord, min lyst og mitt behov var det aldri noe galt med. Det var ikke jeg som lurte dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 18. mai #32 Del Skrevet 18. mai (endret) AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 12.03): Skal innrømme at akkurat den der var satt litt på spissen, men i tråden "Hva er mest uattraktivt med menn" går faktisk dårlig hygiene igjen, så det er god grunn til å anta at dette er noe mange kvinner har vært borti en eller flere ganger. I denne tråden oppgir TS dårlig personlig hygiene som en av årsakene til at hun gjør det slutt: Flere eksempler på tråder om menn som har dårlig hygiene: Så kan du jo argumentere med at kvinnene i trådene har valgt disse mennene selv, men nå var den listen min et svar til den brukeren som mente at "Kravene til kvinner er av typen høy, kraftig bygd, bra polstring, brede skuldre, store hender, markerte underarmer, høy selvtillit, dominant etc.". Anonymkode: 69576...eb7 Takk for at du innrømmer det. Jeg har observert en tendens på dette forumet der en ofte fremstiller det som ganske fæle eller dumme meninger (gjerne fra ‘den andre’) er mye mer utbredt enn de er, også når de ikke en gang er reelle. Jeg tror det bidrar til et fiendtlig debattklima så det er fint å få bekreftet når det faktisk ikke er reelt Endret 18. mai av herzeleid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå