AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #1 Skrevet 10. mai 2024 Dette fikk jeg nylig høre av kjæresten. Hun sier hun føler seg bortprioritert fordi jeg ikke klarte få til å treffe henne i løpet av en uke. Jeg hadde fullt opp med unger, sykdom og ekstremt slitsomme dager på jobb. Jegringte henne hver dag men klarte bare ikke finne tid til å innom. Jeg kunne nok klart ev halv time her og der men det gjorde jeg ikke. Vi bor 15 min unna hverandre og derfor er HUN ekstra skuffet. Jeg føler meg litt anklaget og blir lei meg for jeg er veldig glad i henne og vil jo selvsagt være med henne. Det handler ikke om det, det handler om å være travel. Hun sier man prioriterer det man verdsetter og man får alltid til det man vil. Hvordan gripe dette an? Jeg klarer ikke helt å presse meg selvom jeg vil. Har hun rett? Får man det alltid til, hvis det er noe man vil? Eller hender det at det er dager og under der det være er nesten umulig og stress...? Hva mener dere? Det verste jeg vet er å få henne til å føle seg ned prioritert. Anonymkode: 432a5...816 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #2 Skrevet 10. mai 2024 Oi dette skulle vært under samliv. Jeg legger det inn der og håper en moderator kan slette det her.... Anonymkode: 432a5...816
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #3 Skrevet 10. mai 2024 Dette fikk jeg nylig høre av kjæresten. Hun sier hun føler seg bortprioritert fordi jeg ikke klarte få til å treffe henne i løpet av en uke. Jeg hadde fullt opp med unger, sykdom og ekstremt slitsomme dager på jobb. Jegringte henne hver dag men klarte bare ikke finne tid til å innom. Jeg kunne nok klart ev halv time her og der men det gjorde jeg ikke. Vi bor 15 min unna hverandre og derfor er HUN ekstra skuffet. Jeg føler meg litt anklaget og blir lei meg for jeg er veldig glad i henne og vil jo selvsagt være med henne. Det handler ikke om det, det handler om å være travel. Hun sier man prioriterer det man verdsetter og man får alltid til det man vil. Hvordan gripe dette an? Jeg klarer ikke helt å presse meg selvom jeg vil. Har hun rett? Får man det alltid til, hvis det er noe man vil? Eller hender det at det er dager og under der det være er nesten umulig og stress...? Hva mener dere? Det verste jeg vet er å få henne til å føle seg ned prioritert. Anonymkode: 5be8d...17b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #4 Skrevet 10. mai 2024 Dere bor 15 min unna hverandre? Hun har helt rett. Trodde det var snakk om timer Anonymkode: 7063b...f86 15 11
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #5 Skrevet 10. mai 2024 Hun har jo rett. Men dessverre er ikke og kan ikke kjæresten være først på prioriteringslista når man har barn fra før. Anonymkode: 8060a...3cd 15 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #6 Skrevet 10. mai 2024 Hvorfor kan ikke hun besøke deg da? Anonymkode: 6cac9...517 9 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #7 Skrevet 10. mai 2024 Jeg trenger mer info. Hadde du barna hele uka? Hvor gamle er de? Har hun barn? Det kan høres ut som dere har ulike forventninger og ikke kommuniserer så godt. Hvis du har tid til å ringe har du vel tid til å komme innom? Så i så måte vil jeg si hun har rett. Hun håpet tydeligvis på det, og her burde du i så fall vært tydelig på tidligere at du ikke hadde kapasitet. Og det er også greit å ikke ha kapasitet, men da må du kommunisere så dere har samme forventninger Anonymkode: 86583...265 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #8 Skrevet 10. mai 2024 Barna kommer alltid først. Det må hun være voksen nok til å forstå. Hvis det er sånn at du har barna annenhver uke skal du fokusere og bruke energien din på dem uten dårlig samvittighet. Har hun et veldig tomt liv uten deg? Hun høres umoden ut. Anonymkode: 2bd46...17d 14 4
Janina1 Skrevet 10. mai 2024 #9 Skrevet 10. mai 2024 Hun har jo rett. Evt kunne du invitert henne over til deg når dere bor så nært hverandre. 10
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #10 Skrevet 10. mai 2024 Hadde du små barn med omgangssyke sju dager i strekk, så har du rett. Hvis ikke har hun rett. Men hvorfor kunne ikke heller hun komme til deg? Var hun ikke velkommen? Anonymkode: 4f75e...af9 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #11 Skrevet 10. mai 2024 Det er vel kun hasjnarkomane som ellers ikke greier finne litt tid til kjæresten som i praksis er naboen.. Alt for for dårlig..hva skal hun med kjæreste som ikke tar seg tid til henne? Anonymkode: 89ecf...9aa 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #12 Skrevet 10. mai 2024 Hun har ikke rett. Barna må og skal komme først. Og nei, man får ikke alltid til det man vil når man har barn. Jeg har en hobby jeg er svært lidenskapelig til, elsker å drive på med det! Etter jeg fikk barn har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har bestemt meg for at da og da eller den og den dagen SKAL jeg holde på med det, også skjer livet og barnet og jeg får ikke gjort det, selv om jeg har helt sykt lyst! Neste gang hun klager kan du evt prøve å invitere henne til deg? Si at det er travelt med barna og at det kanskje ikke blir så mye kvalitetstid, men at det er det eneste du får til de ukene du har barna Anonymkode: 28708...544 9 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #13 Skrevet 10. mai 2024 Kommer jo helt an på. Om du har det travelt å stikker til en kompis istedenfor, så vil jeg si hun har rett pg bort prioriterer henne. Ikke det at det er galt å stikke til en kompis. Men hvis hun sittersom nr 5 på lista stadig vekk iht hvem du prioriterer innom. Hvis du er så travel, kan du jo be henne innom etter barna er lagt. Da har du iallefall lagt til rette for å møtes. Om hun ikke vil det. Da kan hun heller ikke klage. Anonymkode: 247cb...6ee 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #14 Skrevet 10. mai 2024 Jeg er ikke enig med henne. Min dag er alltid delt opp i «må»-gjøremål, «bør»-gjøremål, og «vil»-gjøremål. Som oftest klarer jeg å få inn litt fra vil-kategorien, men ikke alltid. i ditt tilfelle hadde du en uke der må-kategorien (plikter) var større enn vanlig, og da måtte gjøremål fra de to andre kategoriene vike. Anonymkode: a8347...84b 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #15 Skrevet 10. mai 2024 Jeg skjønner henne godt. Det går an å være så travel at det er helt umulig. Men helt umulig i en hel uke, når dere bor så nær hverandre? Du sier jo du evt kunne fått til en halvtime her og der. For at hun skal føle seg elsket av deg, så trenger hun at du bruker tid og energi på å være med henne. Du kan selvsagt forklare hvor kaos dagene dine er, og enda bedre, ringe og sende meldinger og snaps og sånt og holde kontakten og vise eller si at du savner å være med henne. Men det aller beste er om du uansett hvor travel du er, finner tiden til å bare svinge innom og si jeg har bare en halvtime på meg, men jeg måtte bare se deg og få en klem. Barna kommer først, men om det er tid til å gjøre dette, så er det en viktig investering i forholdet. Anonymkode: b2456...117 6
Blueberrymuffin Skrevet 10. mai 2024 #16 Skrevet 10. mai 2024 Du skriver: AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg hadde fullt opp med unger, sykdom og ekstremt slitsomme dager på jobb. Jegringte henne hver dag men klarte bare ikke finne tid til å innom. Jeg kunne nok klart ev halv time her og der men det gjorde jeg ikke. Vi bor 15 min unna hverandre og derfor er HUN ekstra skuffet. Anonymkode: 432a5...816 Her svarer du på spørsmålet selv. Du hadde tid, ikke bare en gang, men flere ganger, men valgte å ikke bruk tid på å møte kjæresten. Sorry, uansett hvor travelt eller stresset man er, så rekker man å sette av tid til det som betyr noe, og kun 15 minutter unna 🤯 Kjæresten din har all grunn til å være forbanna, skuffet, sint, lei. Og jo, jeg vet hvordan det er å være stresset og ha lite tid, har selv hatt opp til 12 timers arbeidsdager de siste to ukene, men det betyr ikke at jeg ikke setter av noe av den lille tiden jeg har til det som er viktig. Hadde jeg hatt kjæreste som ikke hadde tid til å møte meg og det gikk over en uke mellom hver gang, det hadde jeg rett og alett ikke giddet. At man er sliten og stresset er den billigste unnskyldningen, du hadde kommet lengre med ærlighet. Fortell at du hadde tid, men nedprioriterte henne, da føler hun seg iværtfall ikke lurt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #17 Skrevet 10. mai 2024 Hun høres needy og manipulerende ut, eventuelt ung og uerfaren. Livet med barn kan være slitsomt og barna må komme først. Jobb er også viktig å prioritere. Pussig mange har er enig med henne, men mulig dere ikke har prøvd kombinasjonen barn og svært krevende jobb? Kommer også an på om en er introvert eller ekstrovert, om en henter energi alene eller sammen med andre. Som introvert hadde jeg faktisk prioritert alenetid over kjæreste i en travel periode rett og slett for å klare å holde hodet over vannet. Anonymkode: fb322...059 9 5
BlackSunshine Skrevet 10. mai 2024 #18 Skrevet 10. mai 2024 Skjønner henne. Samtidig forstår de fleste voksne at noen uker er rett og slett bare helt umulige. Dersom det vedvarer, vil det jo være et større problem. Jeg tenker at dersom kjærligheten er sterk, tåler man slike uker. Den tåler ikke en opplevd nedprioritering over tid. Det har jeg erfart selv. Og det er kjipt. 3 3
Engel Skrevet 10. mai 2024 #19 Skrevet 10. mai 2024 Er det en engangshendelse, eller er det noe som skjer stadig vekk? Og har hun barn selv slik at hun vet hvordan det kan være? Ut fra det du skriver her så syns jeg hun er urimelig. Hvis det er snakk om en enkelt hendelse. Hvis dette skjer stadig vekk så er dere i beste fall en dårlig match, fordi hennes forventninger til et forhold er noe du ikke kan innfri av praktiske årsaker. Men det bør enkelt kunne veies opp av at du foreslår å møtes til noe hyggelig, og setter av god tid til det, så snart du får ledig tid. Når det er sagt så har jeg selv tidligere dumpet dater som ikke har klart å finne tid til å møtes, men det har da vært i uker hvor de ikke har hatt barna, og ikke har hatt spesielle planer med jobb. Det er viktig å føle at man ikke blir prioritert helt til slutt. Og om man ikke har tid til å ta en kaffekopp engang fordi man er så opptatt med andre ting (barn unntatt selvfølgelig, de går alltid først) så har man jo ikke tid til å ha et forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #20 Skrevet 10. mai 2024 Blueberrymuffin skrev (2 minutter siden): Du skriver: Her svarer du på spørsmålet selv. Du hadde tid, ikke bare en gang, men flere ganger, men valgte å ikke bruk tid på å møte kjæresten. Sorry, uansett hvor travelt eller stresset man er, så rekker man å sette av tid til det som betyr noe, og kun 15 minutter unna 🤯 Kjæresten din har all grunn til å være forbanna, skuffet, sint, lei. Og jo, jeg vet hvordan det er å være stresset og ha lite tid, har selv hatt opp til 12 timers arbeidsdager de siste to ukene, men det betyr ikke at jeg ikke setter av noe av den lille tiden jeg har til det som er viktig. Hadde jeg hatt kjæreste som ikke hadde tid til å møte meg og det gikk over en uke mellom hver gang, det hadde jeg rett og alett ikke giddet. At man er sliten og stresset er den billigste unnskyldningen, du hadde kommet lengre med ærlighet. Fortell at du hadde tid, men nedprioriterte henne, da føler hun seg iværtfall ikke lurt. Om du ikke har barn aner du ikke hva du snakker om. Barn er next level. 12-timers dager på jobb er seriøst easymode 😂 Anonymkode: 28708...544 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå