AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #1 Del Skrevet 9. mai 2024 Jeg har gått ned fra str 44/46 til 38/40. Er nå stabil, og skal bygge opp en ny garderobe. Budsjettet er begrenset, men må ha et utvalg tøy så jeg føler meg vel i min nye kropp. Hva bør jeg kjøpe inn til basisgarderoben? Anonymkode: c8f2f...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 9. mai 2024 #2 Del Skrevet 9. mai 2024 Kjøp brukt. Finn ut hvilke snitt og farger som allerede kler deg. Gå på tise/finn, søk, og sorter etter pris og størrelse. Hvis du er redd for bakterier kan du pakke det godt inn å hive i frysen først hvis plagget må vaskes på lav temperatur. Man burde selvsagt vaske det først uansett. Fast fashion er helt dødt nå, kvaliteten på H&M og lignende er til å spy av i forhold til få år siden. Du taper penger i lengden med å gå til innkjøp fra sånne kleskjeder. Jeg er ingen merkesnobb, er bare lei av plagg som blir stygge eller mister fasongen etter få vask. Gå i butikk og prøv varianter og størrelser, ta bilde av merkelappen og deg selv med plagget på i prøverommet. Google om varen er på salg andre plasser. Eller sjekk tise/finn. Misbruk de som allerede har et overforbruk å selger billig unna Jeg er helt frelst av å ha minimalt med klær i garderoben av god kvalitet. Bra for miljøet er det også. Også starter du på god fot, med å være selektiv med hva du kjøper. Så får man ofte for vane å selge ting videre også. På en god måned får jeg kanskje 500-1k inn på konto fra salg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #3 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg har gjort det samme, men har ikke byttet ut alt. Har måttet kjøpe nye bukser, men gensere og bluser er for det meste fortsatt brukbare, selv om de er litt store. Noen kjoler går det også an å bruke selv om de er store. Har fått sydd inn en kjole som jeg liker godt og som egnet seg til det. Har kjøpt litt på Finn og tatt i bruk klær jeg ikke har hatt hjerte til å gi bort før selv om de var for små (glad for det nå). Så det er ikke sikkert at du må bytte ut alt, noe av det du har kan sikkert styles annerledes og fortsatt funke i for stor størrelse. Anonymkode: ecf9d...2af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 11. mai 2024 #4 Del Skrevet 11. mai 2024 Gratulerer med vektnedgang, TS🥰 Du sier ikke noe om hvilken stil du liker, men vil foreslå Instagramkontoen @useless_dk, hun har mange gode tips til hvordan du bygger en basisgarderobe og setter sammen antrekk. Hun har også en blogg og en YouTube-kanal🙂 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. mai 2024 #5 Del Skrevet 11. mai 2024 Mitt beste råd er å ikke kjøpe masse med en gang. Jeg gjorde det men kroppen endra seg liksom litt første halvår etterpå også, gikk seg litt til selv om vekt var nokså stabil. Så ble litt bomkjøp. Men gratulerer! Godt jobba☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #6 Del Skrevet 11. mai 2024 Jeg prøver det samme men vekta står bom stille. Anonymkode: 0b350...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeStudentLenger Skrevet 11. mai 2024 #7 Del Skrevet 11. mai 2024 Enig i å gå for Finn/Tise. Jeg gikk ned mye i vekt pga amming og trengte en god del nye klær, og det var mye pent tøy jeg kunne ta meg råd til fordi prisen var en brøkdel av ny, og jeg fikk kjøpt kvalitet som jeg ellers ikke ville tatt meg råd til. Enkelte bomkjøp, men for det meste fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 11. mai 2024 #8 Del Skrevet 11. mai 2024 Så god du er 😍 Godt jobba! Ei venninne gjorde det samme som deg. Hun gikk på Finn/Tise og kjøpte klespakker i riktig str. Da fikk hun en del plagg så hun hadde et godt grunnlag. Deretter spedde hun på med det hun følte at hun manglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 13. mai 2024 #9 Del Skrevet 13. mai 2024 BH ( det er viktig å ha en eller to gode BH som holder kroppen din på plass ), olabukser ( 2 eller 3 par ) , hvit skjorte og t-skjorter. Tenk kvalitet over kvantitet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #10 Del Skrevet 13. mai 2024 Eg du flink til å sy så vil kle jeg sydd om diverse favorittplagg. Anonymkode: 72388...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå