Gå til innhold

Date flere samtidig - hva er greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i den situasjonen at jeg dater flere samtidig. Det er snakk om flere første dates som har gått bra og der vi vil holde kontakten og bli kjent videre (uten at det har skjedd noe fysisk). Vanligvis blir det jo ikke noe særlig av chatter og match, og senest etter først date stopper det uansett opp ofte - derfor valgte jeg å ha kontakt med flere. Det er jo sikkert veldig vanlig også... Men nå har jeg lyst til å bli kjent med flere enn en, etter første date.

Der føles jo litt feil...Men er vel strengt tatt noe man må forvente? Bør jeg si fra om det, eller skaper det bare usikkerhet? Hva er en god måte å gjøre dette på?

Anonymkode: ed774...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ærlig talt ikke det er greit i det hele tatt. Hvis jeg går på en date #2, så er det den jeg fokuserer på. Hadde jeg oppdaget at en jeg datet holdt på med flere samtidig hadde jeg snudd på flekken og ikke sett meg tilbake.

Anonymkode: 5c4fd...9f3

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZarahSweet skrev (1 minutt siden):

Den du har sex med blir ekslusiv.

Ja, absolutt. Allersenest da... 

Anonymkode: ed774...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Så lenge man er åpen om det, så er det vel ikke noe problem. Men sluttet med det der for mange år siden, fant ut at man umulig kan gi like mye av seg selv og ikke kan legge like mye energi i å bli kjent med noen om man møter flere

Endret av Arild37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde holdt meg ærlig, Norge er et lite land

Anonymkode: 92190...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de begge/alle fortjener å vite om det i så fall. Veldig sårende å oppdage på en annen måte. Men hvis du er åpen om det og de synes det er greit så er det jo bare å kjøre på.

Anonymkode: 2e3a1...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ZarahSweet said:

Den du har sex med blir ekslusiv.

Ja, det er førstemann til mølla.

Anonymkode: 68f9a...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at det ofte ikke blir noe mer etter en første date, så er det jo verdt å satse på det videre og ta en pause fra å finne andre hvis begge ønsker en ny date. Så lenge det ikke er veldig lenge mellom møtene, da. 
 

Personlig hadde jeg ikke likt det, så det er vel best å være ærlig fra start. Forskjellige syn på sånne ting kan jo tyde på at dere ikke er kompatible.

Anonymkode: 50e22...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har kommet i den situasjonen at jeg dater flere samtidig. Det er snakk om flere første dates som har gått bra og der vi vil holde kontakten og bli kjent videre (uten at det har skjedd noe fysisk). Vanligvis blir det jo ikke noe særlig av chatter og match, og senest etter først date stopper det uansett opp ofte - derfor valgte jeg å ha kontakt med flere. Det er jo sikkert veldig vanlig også... Men nå har jeg lyst til å bli kjent med flere enn en, etter første date.

Der føles jo litt feil...Men er vel strengt tatt noe man må forvente? Bør jeg si fra om det, eller skaper det bare usikkerhet? Hva er en god måte å gjøre dette på?

Anonymkode: ed774...12d

Viss jeg hadde datet en fyr en stund å hørt han dater mange samtidig som meg, så hadde jeg droppet personen. 

Anonymkode: 1efa3...f8b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ingen har jeg hatt date 2 med enda... Så det er tidlig i løpet, men begynner å å skjønne at jeg enten bør fortelle eller kutte ut.

Anonymkode: ed774...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en kjæreste så bør du ikke ha fokus på flere personer samtidig, tenker jeg. Du vil blande inn noe som faktisk er irrelevant, hvordan du vurderer disse opp mot hverandre. Men er vel ikke galt, men sikkert lurt å sjekke ut hva den andre tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser potensialet i flere samtidig så hold på dem om du klarer det sånn samvittighetsmessig.

Jeg har alltid fokusert på en av gangen og ofte fungerer det jo ikke og man må begynne helt fra scratch når man dropper ut/blir droppet. Bedre å ha flere å spille på. Det blir i hvert fall min taktikk videre

Anonymkode: cb6be...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg funnet ut st hun jeg datet holdt på med flere samtidig, hadde jeg dumpa henne tvert. Sex eller ikke. 

Anonymkode: bc1a9...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke for meg....de som gjør dette må ha en skrue løs.

Anonymkode: a1fe7...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter ofte med det samne når jeg dater, Nesten hyggelige damer har lyst til å møte videre men ikke akkurat det je ønsket(Datene går stort sett ok men ikke nok til at de blir oss møter jeg gjerne de flere ganger)

En ødelegger seg selv om om en holder på med flere samtidig, føler seg råtten.(Selv om det  tillates moralsk av de fleste a møte mange, til slutt kan man bli avstumpet av lang tid på dating apper.

Dette er årsaken at jeg nesten har sluttet og date å antagelig blir alene en stund.

 

 

 

Anonymkode: 635a5...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke noe tro på det å date flere samtidig. På meg virker det desperat og dersom du lar det være kjent at du "tester flere samtidig", så kan det føre til at en eller flere oppfører seg annerledes enn hva de egentlig er for å "vinne gunsten din".

Hold deg til en om gangen. Livet er langt nok til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn i dating verden etter et langt forhold. Da falt det meg aldri inn at man datet flere. Etterhvert lærte jeg at det var veldig vanlig. De aller fleste damene jeg har datet har datet flere samtidig. Dette endret meg, og nå dater også jeg flere. Har også opplevd flere ganger at den jeg har datet har reagert kraftig på at jeg dater flere, så viser det seg at hun også dater flere. 
Skal ikke komme med noen nedlatende gloser her, alle gjør som de vil. Men for at jeg skal holde meg følelsesmessig og mentalt stabil, så er det lettest å møte flere.

Anonymkode: b27a0...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er på det stadiet at man bare tar en kaffe med folk for å bli kjent så er det til nøds innafor, men det er jo knapt å kalle for dating. 

Men eg har null tro på at man kan være seriøs i det man driver med hvis man treffer flere samtidig. Det virker desperat og at man har folk på audition. Jeg tror det blir noe overfladisk over det og det merkes.  

Hvis min date hadde truffet flere samtidig så hadde jeg droppet henne på sekundet. Det finnes seriøse damer der ute. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ville bare ha avtalt date 2 med dem begge. Skjer jo ikke akkurat ofte (dvs det er ikke noe du gjør som definerer ditt datingmønster) og på dette stadiet er det jo helt uskyldige treff. I løpet av 2-3 møter vet man om man vil gå videre med noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...