Gå til innhold

Mye gjeld og deprimert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ikke greit å ha det sånn 😔

Hvor mye har du? Bra du fikk refinansiert. Eier du bolig? Jeg har ikke fått refinansiert noe sted, men eier ikke noe heller. Skal til gjeldsrådgiver, men når gjelden ikke er gammel og ingen sikkert vil hjelpe så vet jeg jo ikke hva gjeldsrådgiveren får gjort.

Klem ♥️

Anonymkode: 47aed...43e

Og ser ut til å bli bedre i Januar 2026, om ikke det kommer noe i veien

Har uansett ingen planer om å slutte å betale på det. 

Selv om det ikke er lenge til så føles det veldig lenge akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så dramatisk? Vente 2 år så kan du få søke gjeldsordning. De på gjeldsordning har mer å leve av enn jeg har etter alt er betalt, og jeg jobber 🙄

Hvorfor gjøre det vanskelig når du kan gjøre det lett? Her får du mye rår om å skjerpe deg. Nei i Norge får man slettet gjelden sin som er over 2 år gammel. Det er ikke noe å tenke over en gang. Har aldri gjort det selv, men når man har slike rettigheter så får man benytte seg av de.

Anonymkode: f2aa0...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor så dramatisk? Vente 2 år så kan du få søke gjeldsordning. De på gjeldsordning har mer å leve av enn jeg har etter alt er betalt, og jeg jobber 🙄

Hvorfor gjøre det vanskelig når du kan gjøre det lett? Her får du mye rår om å skjerpe deg. Nei i Norge får man slettet gjelden sin som er over 2 år gammel. Det er ikke noe å tenke over en gang. Har aldri gjort det selv, men når man har slike rettigheter så får man benytte seg av de.

Jeg vil jo helst unngå gjeldsordning da, det må være absolutt siste løsning hvis det ikke finnes andre løsninger. Er det egentlig noen som faktisk ønsker det? Kanskje dramatisk, men 2 år føles lenge og har det trangt den tiden. Men ønsker jo å komme ut av det uten gjeldsordning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil jo helst unngå gjeldsordning da, det må være absolutt siste løsning hvis det ikke finnes andre løsninger. Er det egentlig noen som faktisk ønsker det? Kanskje dramatisk, men 2 år føles lenge og har det trangt den tiden. Men ønsker jo å komme ut av det uten gjeldsordning. 

Ja, det er mange som ikke bryr seg om moral, og som bare tenker penger. For alt vi vet så kan det være personer som har tatt ut millioner og gravd de ned i hagen sin, for så søke gjeldsorning og bli gjeldsfri uten å betale en krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det er mange som ikke bryr seg om moral, og som bare tenker penger. For alt vi vet så kan det være personer som har tatt ut millioner og gravd de ned i hagen sin, for så søke gjeldsorning og bli gjeldsfri uten å betale en krone.

Ok. Ja det hadde vært noe altså men det gjelder nok ikke meg. Er vel bedre å ikke få gjeldsordning og klare det selv tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 14.05):

Kan man se gjeld i skattelistene?

Er ikke sikker, kanskje ikke... Tenkte kanskje mer på skattemelding. Er gjerne bare inntekt/lønn og formue som står der.

Anonymkode: 6b712...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sa en gang at hvis barna får mye gjeld kommer hun til å bli så sint at hun ikke vet hva hun gjør. Derfor har jeg veldig dårlig samvittighet og vondt inni meg. Familien er ikke de rette å snakke med om dette.  Noen ganger tenker jeg at å gjøre slutt på alt hadde vært det beste, men jeg vil jo egentlig ikke det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mamma sa en gang at hvis barna får mye gjeld kommer hun til å bli så sint at hun ikke vet hva hun gjør. Derfor har jeg veldig dårlig samvittighet og vondt inni meg. Familien er ikke de rette å snakke med om dette.  Noen ganger tenker jeg at å gjøre slutt på alt hadde vært det beste, men jeg vil jo egentlig ikke det da.

Du klarer det💪💪💪

Anonymkode: 0e785...376

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva slags forhold har dere egentlig har? Hun blir sint når hun fant ut dy hadde Mastercard og hun blir sint om du har gjeld? Hun er klar over at nesten alle i Norge har mye gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (39 minutter siden):

Hva slags forhold har dere egentlig har? Hun blir sint når hun fant ut dy hadde Mastercard og hun blir sint om du har gjeld? Hun er klar over at nesten alle i Norge har mye gjeld.

Dårlig forhold. Kan ikke snakke med henne om noe. Ja hun hadde nok blitt det og vet ikke hva hun kunne funnet på. Jeg har det vondt og har ikke noen å snakke med. Vet ikke om hun er klar over at mange har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du klarer det💪💪💪

Anonymkode: 0e785...376

Takk ♥️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlig forhold. Kan ikke snakke med henne om noe. Ja hun hadde nok blitt det og vet ikke hva hun kunne funnet på. Jeg har det vondt og har ikke noen å snakke med. Vet ikke om hun er klar over at mange har det. 

Huff høres ut som du har en mor du uansett ikke bør ha noe kontakt med med. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (33 minutter siden):

Huff høres ut som du har en mor du uansett ikke bør ha noe kontakt med med. 

Ja har tenkt å ta litt avstand. Er livredd for at hun skal finne ut at jeg har gjeld. Hun er ikke empatisk og de gangene jeg har vært lei meg for noe og sagt det har jeg bare fått kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...