AnonymBruker Skrevet 10. mai #41 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har ikke gjeld enda, men vil få det. Jeg har gått i minus over mange år og har brukt opp alle sparepenger, brent lyset i alle ender, utsatt problemet og nå går det ikke mer, så vil få gjeld fra nå og fremover, og den vil øke fort... Anonymkode: 6b712...efb Og ingen kan hjelpe deg? Skjønner det er vanskelig å ha det sånn. Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fenrir Skrevet 10. mai #42 Del Skrevet 10. mai Mitt beste råd er og kontakte namsmannens kontor og be om hjelp, nå vet ikke jeg om du har mange kreditorer men har du fått inkasso i posten så er han den eneste som kan sette opp en betalingsplan. når du er ferdig med den første starter du på nr2 osv...da må siste i køen bare vente. her skal det også taes hensyn til livsopphold og slikt. det du ikke skal gjøre er å grave deg ned men heller ringe kreditorer og fortell dem at du har ikke glemt dem. ring gjerne hver dag. da viser du engasjemang rundt dette, og alle samtaler blir loggført. snakker av erfaring da jeg i 2005 ble skjønnsliknet av kemner på ett beløp av syvhundre tusen. hadde da tilsammen 1,3mill i ubetalte regninger. jeg har dag sunn økonomi ts. vær pågående som fy og grav deg ikke ned... du har rettigheter som alle andre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #43 Del Skrevet 10. mai fenrir skrev (1 time siden): Mitt beste råd er og kontakte namsmannens kontor og be om hjelp, nå vet ikke jeg om du har mange kreditorer men har du fått inkasso i posten så er han den eneste som kan sette opp en betalingsplan. når du er ferdig med den første starter du på nr2 osv...da må siste i køen bare vente. her skal det også taes hensyn til livsopphold og slikt. det du ikke skal gjøre er å grave deg ned men heller ringe kreditorer og fortell dem at du har ikke glemt dem. ring gjerne hver dag. da viser du engasjemang rundt dette, og alle samtaler blir loggført. snakker av erfaring da jeg i 2005 ble skjønnsliknet av kemner på ett beløp av syvhundre tusen. hadde da tilsammen 1,3mill i ubetalte regninger. jeg har dag sunn økonomi ts. vær pågående som fy og grav deg ikke ned... du har rettigheter som alle andre Har mange kreditorer. Men ingenting har gått til inkasso. Så vet ikke helt hva som kan gjøres. Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fenrir Skrevet 10. mai #44 Del Skrevet 10. mai 40 minutter siden, AnonymBruker said: Har mange kreditorer. Men ingenting har gått til inkasso. Så vet ikke helt hva som kan gjøres. Anonymkode: 47aed...43e ok, du kan kansje søke gjeldssanering som en start, namsmann kommer inn først etter innkasso så vidt meg bekjent. uannsett er det ett tak her på hvor mye de kan kreve fra deg i forhold til hva du har utbetalt. de vill selfølgelig ha alt på en gang men det er regler de må følge her, prøv å få til ordning med dem alle med små beløp men husk at da må du følge opp og gjøre ditt beste for og betale som avtalt. kan du si litt om beløp du skylder og hva du får inn hver mnd, du kan også ringe nav og spørre om hva beløpet er idag iforhold til livsopphold. jeg brukte fem år på og bli solvent og det var tøft til tider. husk at dem du ringer er som du og jeg og at de bare har en jobb å gjøre som en vilken som helst annen jobb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #45 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og ingen kan hjelpe deg? Skjønner det er vanskelig å ha det sånn. Anonymkode: 47aed...43e Har fått (mye) hjelp hittil, men "kranene er tomme" eller hva man sier. Det er sånn jeg har klart meg så lenge tross så ufattelig umulig situasjon. Jeg har fått MYE hjelp altså, og har makset alt av penger jeg kan få, låne, tildeles og what not. Anonymkode: 6b712...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #46 Del Skrevet 11. mai Er veldig redd foreldrene mine skal finne det ut. Jeg vet det hadde blitt dårlig mottatt. For de ble veldig sinte en gang da de tilfeldigvis så at jeg hadde kredittkort i lommeboka. Derfor vil jeg ikke de skal få vite mer, selv om det er vondt å bære på alene. Da får jeg heller snakke med gjeldsrådgiveren og evt fastlegen og kanskje venner. Det er vel ingen måte foreldrene mine kan finne det ut på om jeg ikke forteller det til dem? Anonymkode: 47aed...43e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #47 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er veldig redd foreldrene mine skal finne det ut. Jeg vet det hadde blitt dårlig mottatt. For de ble veldig sinte en gang da de tilfeldigvis så at jeg hadde kredittkort i lommeboka. Derfor vil jeg ikke de skal få vite mer, selv om det er vondt å bære på alene. Da får jeg heller snakke med gjeldsrådgiveren og evt fastlegen og kanskje venner. Det er vel ingen måte foreldrene mine kan finne det ut på om jeg ikke forteller det til dem? Anonymkode: 47aed...43e Kan de finne det ut? Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #48 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 18.44): Skjønner 🙂 Så bra du er ute av det 🙂 Jeg har trygd, så ikke så lett å øke inntekten. Får ingen deltidsjobb. Ja, det er synd. Det burde ikke vært sånn. Skal til gjeldsrådgiver, men ikke før i September. Vet ikke om jeg kommer til å få noe hjelp der. Hvordan kom du ut av det? Anonymkode: 47aed...43e Det er mange son skynder seg å finne en bijobb når de får trygd. Noen kjører taxi og noen jobber i butikk. Mange muligheter. Anonymkode: 75c9e...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #49 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 19.07): Ja. Har prøvd det. Men de gikk ikke med på det, de var iskalde hadde ingen forståelse og det var ingenting å diskutere. Det er jo ikke så gammel gjeld og ingenting har gått til inkasso så kanskje derfor.. Men kan jo håpe at gjeldsrådgiver klarer å hjelpe meg sånn at de går med på det. Skjønner. Ja, håper gjeldsrådgiver klarer å hjelpe med noe. Anonymkode: 47aed...43e hvis du mener gjeldsrådgiver hos NAV så vil iallfall du merke en stereotypisk personlighet opplært av staten. Anonymkode: 81960...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #50 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvis du mener gjeldsrådgiver hos NAV så vil iallfall du merke en stereotypisk personlighet opplært av staten. Anonymkode: 81960...ce3 Ja. Hva slags personlighet har de da? Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #51 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvis du mener gjeldsrådgiver hos NAV så vil iallfall du merke en stereotypisk personlighet opplært av staten. Anonymkode: 81960...ce3 Kjefter de på deg? Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #52 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er mange son skynder seg å finne en bijobb når de får trygd. Noen kjører taxi og noen jobber i butikk. Mange muligheter. Anonymkode: 75c9e...a0c Jeg får nok ikke det. Har søkt mange jobber og ingen vil ha meg. Har ikke førerkort så kan ikke ta kjørejobber. Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #53 Del Skrevet 12. mai Jeg føler meg jævlig og har dårlig samvittighet for at jeg holder det skjult for foreldrene mine. Men jeg er også redd de skal finne det ut på en eller annen måte. Jeg er 38 år så de har vel egentlig ikke noe med det heller... Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 12. mai #54 Del Skrevet 12. mai Du kommer nok ut av det. 550000 er mye, men samtidig ikke så mye, det er jo folk som har flere millioner i gjeld også. Om du tenker på det, kanskje du føler deg litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #55 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg føler meg jævlig og har dårlig samvittighet for at jeg holder det skjult for foreldrene mine. Men jeg er også redd de skal finne det ut på en eller annen måte. Jeg er 38 år så de har vel egentlig ikke noe med det heller... Anonymkode: 47aed...43e Nei, de har ikke noe med det og de kan ikke finne ut av det uten at du forteller det. Eneste jeg kommer på måtte vel isåfall vært skattelistene, men da får du vel varsel om at de evt har søkt også vel? Anonymkode: 6b712...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #56 Del Skrevet 13. mai I morgen kan du ringe en av hjelpetelefonene. Så får du pratet ut rimelig kjapt. Så bestiller du time hos fastlege og forteller hvordan du har det. Fordi det hjelper deg å få pratet ut og fastleger kan gi deg et lyttende øre i 10-15 minutter. Kanskje vil hen gi deg flere timer også? Når du har fått litt trøst og omsorg vil du få mye bedre kapasitet til å rydde opp. Anonymkode: df9f9...5e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 13. mai #57 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 14.24): Er veldig redd foreldrene mine skal finne det ut. Jeg vet det hadde blitt dårlig mottatt. For de ble veldig sinte en gang da de tilfeldigvis så at jeg hadde kredittkort i lommeboka. Derfor vil jeg ikke de skal få vite mer, selv om det er vondt å bære på alene. Da får jeg heller snakke med gjeldsrådgiveren og evt fastlegen og kanskje venner. Det er vel ingen måte foreldrene mine kan finne det ut på om jeg ikke forteller det til dem? Anonymkode: 47aed...43e Ville bare gi deg en stor klem, skjønner på en måte litt hvordan det er å ikke leve opp til foreldres forventning❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #58 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, de har ikke noe med det og de kan ikke finne ut av det uten at du forteller det. Eneste jeg kommer på måtte vel isåfall vært skattelistene, men da får du vel varsel om at de evt har søkt også vel? Anonymkode: 6b712...efb Kan man se gjeld i skattelistene? Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #59 Del Skrevet 13. mai Er i samme båt som deg. Gjeld og uføretrygdet. Jeg klarte heldigvis å refinansiere gjelden min til lavere rente ved å bytte bank, vet ikke om du har sjekket det? Samle lån om du har flere. Ikke mange som vil hjelpe noe særlig om gjelden ikke er gammel eller gått noe videre dessverre. Må bare holde ut. Jeg pleier å legge inn ekstra på fakturaen om jeg har mulighet til det inne i mellom, kan kutte nedbetalingstiden litt i hvert fall. Det er stressende og kjipt, føler veldig med deg. Anonymkode: d52aa...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #60 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er i samme båt som deg. Gjeld og uføretrygdet. Jeg klarte heldigvis å refinansiere gjelden min til lavere rente ved å bytte bank, vet ikke om du har sjekket det? Samle lån om du har flere. Ikke mange som vil hjelpe noe særlig om gjelden ikke er gammel eller gått noe videre dessverre. Må bare holde ut. Jeg pleier å legge inn ekstra på fakturaen om jeg har mulighet til det inne i mellom, kan kutte nedbetalingstiden litt i hvert fall. Det er stressende og kjipt, føler veldig med deg. Anonymkode: d52aa...57d Ikke greit å ha det sånn 😔 Hvor mye har du? Bra du fikk refinansiert. Eier du bolig? Jeg har ikke fått refinansiert noe sted, men eier ikke noe heller. Skal til gjeldsrådgiver, men når gjelden ikke er gammel og ingen sikkert vil hjelpe så vet jeg jo ikke hva gjeldsrådgiveren får gjort. Klem ♥️ Anonymkode: 47aed...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå