AnonymBruker Skrevet 9. mai #21 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor dum går det an å framstå egentlig? TS sier at kattens mat er regulert av dyrlege. Men drit da vel i det! Du tenker altså at dine opplyste premiumråd skal følges og katten skal sultes da, eller? Anonymkode: df01c...6c9 Nei, ærlig talt. Med mindre dyrlegen er samboer med Ts, så har de faktisk ikke mulighet til å vite hvor mye mat katten bør få. De vurderer ut i fra kattens nåværende vekt og ønsket vekt, men det er ikke en one size fits all. Om katten har vært på diett lenge (som hun sier), så burde katten ha gått ned i vekt. Istedenfor har den nå blitt så feit at den ikke engang kan vaske seg selv bak. Da er det jo klart at den får for mye mat og/eller for lite aktivitet, og dette tærer på både ledd og livskvalitet. Herrefred. Jeg har også kjæledyr som lett kan legge på seg i løpet av to perioder av året, og jeg trenger ikke en dyrlege til å forteller meg hvor mye mat de skal få. Jeg reduserer mengde mat/øker aktiviteten ut i fra hvordan de ser ut og kjennes når jeg stryker på de. Anonymkode: b3a83...d76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #22 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, ærlig talt. Med mindre dyrlegen er samboer med Ts, så har de faktisk ikke mulighet til å vite hvor mye mat katten bør få. De vurderer ut i fra kattens nåværende vekt og ønsket vekt, men det er ikke en one size fits all. Om katten har vært på diett lenge (som hun sier), så burde katten ha gått ned i vekt. Istedenfor har den nå blitt så feit at den ikke engang kan vaske seg selv bak. Da er det jo klart at den får for mye mat og/eller for lite aktivitet, og dette tærer på både ledd og livskvalitet. Herrefred. Jeg har også kjæledyr som lett kan legge på seg i løpet av to perioder av året, og jeg trenger ikke en dyrlege til å forteller meg hvor mye mat de skal få. Jeg reduserer mengde mat/øker aktiviteten ut i fra hvordan de ser ut og kjennes når jeg stryker på de. Anonymkode: b3a83...d76 Dette. Min hadde mottatt problem og fikk kostplan for å øke vekten. Jeg måtte alikevel øke med 25% ut i fra hva veterinæren sa for å se noen økning i vekta. Anonymkode: e4a12...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #23 Del Skrevet 9. mai Du fukter en engangsklut eller våtserviett og tørker pus bak. Raskt og enkelt, og alle får det bedre. Skittent rumpehull kan klø og irritere. Anonymkode: 12243...615 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 10. mai #24 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde ikke slanker en gammel katt. La den spise og kose seg den tiden den har igjen. Men hvor gammel er katten? Anonymkode: 5c83d...6b7 Dyr som er så overvektige at de er betraktelig funksjonsnedsatt har det ikke godt. Fedme tar ofte år fra kjæledyrenes allerede korte livsløp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #25 Del Skrevet 10. mai Hvor gammel er katten din? Min er 16 år og fortsatt i fin form. Anonymkode: 5c83d...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #26 Del Skrevet 10. mai Hvor gammel er katten? Vi hadde katt som var nesten 18 år. Den drev nå ute og aktiv. Men siste året ble den stiv fikk ledgift. Da fikk vi spesial for for å se om det hjalp. Men vi valgte å avlive siden vi så katten ikke trivdes med at den ikke klarte å bevege seg rundt som før Anonymkode: 10625...fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #27 Del Skrevet 10. mai Du får hjelpe pus med litt rengjøring. Er ikke greit når de blir gamle. Anonymkode: 5908e...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #28 Del Skrevet 10. mai 23 hours ago, AnonymBruker said: Tror du virkelig en gammel katt gidder å leke? Og ville du gått tur med den i bånd da eller? Anonymkode: 72f9e...9a2 Hø? Jeg har en 13 år gammel katt som elsker å leke med oss. Da får du jobbe litt hardere Anonymkode: dd4e4...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #29 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hø? Jeg har en 13 år gammel katt som elsker å leke med oss. Da får du jobbe litt hardere Anonymkode: dd4e4...fe1 Har ikke katt, så trenger ikke jobbe hardere på det området i det hele tatt. Har en katt helseutfordringer på sine gamle dager, så sier det seg selv at den ikke gidder å leke. Forskjell på dem, akkurat som på oss mennesker. Anonymkode: 72f9e...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #30 Del Skrevet 11. mai Slank katten Anonymkode: 4e8e8...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå