Gå til innhold

Intens nabobarn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mye ute i hagen og nabolaget med min 3 åring. Det er en nabojente på 6 år som er fryktelig intens. Hun blir nok lite sett hjemme, har foreldre fra en annen kultur som ikke følger henne ordentlig opp. Trenger tips til hvordan jeg kan møte henne på en god måte, for slik det er nå holder jeg på å bli sprø. Hun henger rundt oss og maser konstant, skal vise ting eller fortelle ting.

 

Anonymkode: 42f8f...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen gode råd? 

Anonymkode: 42f8f...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg jobber i skole , og møter mange barn med behov for oppmerksomhet.

mine tips er;

- se henne, svar, prat med henne

- drøft med barnevern anonymt på tlf. om hun er veldig mye ute alene, sent/ tidlig. Kanskje familien trenger en kulturkontakt som lærer dem om å være foreldre i Norge. Altså følge opp.

- Hvis du møter foreldrene- si at hun vil de skal være på lekeplassen.

Anonymkode: edf17...ec6

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Jeg jobber i skole , og møter mange barn med behov for oppmerksomhet.

mine tips er;

- se henne, svar, prat med henne

- drøft med barnevern anonymt på tlf. om hun er veldig mye ute alene, sent/ tidlig. Kanskje familien trenger en kulturkontakt som lærer dem om å være foreldre i Norge. Altså følge opp.

- Hvis du møter foreldrene- si at hun vil de skal være på lekeplassen.

Anonymkode: edf17...ec6

Takk for svar. Jeg har sett henne og pratet med henne nesten hver ettermiddag i flere uker nå. Håpet det intense skulle gå over om vi ble kjent, men det virker nesten å eskalere. Hun kommer løpende ut hver gang hun ser oss i vinduet, og det er jo hver eneste gang vi er ute 😅

Anonymkode: 42f8f...5d8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt meg en prat med foreldrene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjærring skrev (36 minutter siden):

Jeg hadde tatt meg en prat med foreldrene 

Mor i huset snakker ikke norsk eller engelsk. Faren hilser høflig og fort, men har aldri utvekslet flere ord.

Anonymkode: 42f8f...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si til jenten: veldig kjekt å prate med deg, men akkurat i dag ønsker jeg litt tid for meg selv med musikk på ørene. 

Anonymkode: 6f68f...0ea

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si til jenten: veldig kjekt å prate med deg, men akkurat i dag ønsker jeg litt tid for meg selv med musikk på ørene. 

Anonymkode: 6f68f...0ea

Det funker ikke når jeg har en 3 åring rett ved siden av meg.

Anonymkode: 42f8f...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det funker ikke når jeg har en 3 åring rett ved siden av meg.

Anonymkode: 42f8f...5d8

«Hei, nå skal jeg og datteren min finne på noe sammen så nå må du gå hjem».

Du velger selv å være gratis barnevakt for denne naboungen.

Anonymkode: 64eb0...cb8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her i nabolaget også, men her byttes det litt på. Kanskje neste år er det din 4-åring som løper over dit istedet?

Vi har ofte hagen full av unger (og foreldre), og våre unger er snart så store at de kan gå over til naboene alene.

Jeg forstår det er slitsomt, men man kan liksom ikke nekte en 6-åring å komme bort til seg. Er det virkelig plagsomt så må du ta det med foreldrene, men det kan tenke seg at om 20 år blir du husket som nabodama som ga henne oppmerksomhet og omsorg, noe hun kanskje mangler hjemme?

Anonymkode: 105b0...ed8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånn er det her i nabolaget også, men her byttes det litt på. Kanskje neste år er det din 4-åring som løper over dit istedet?

Vi har ofte hagen full av unger (og foreldre), og våre unger er snart så store at de kan gå over til naboene alene.

Jeg forstår det er slitsomt, men man kan liksom ikke nekte en 6-åring å komme bort til seg. Er det virkelig plagsomt så må du ta det med foreldrene, men det kan tenke seg at om 20 år blir du husket som nabodama som ga henne oppmerksomhet og omsorg, noe hun kanskje mangler hjemme?

Anonymkode: 105b0...ed8

klart man kan nekte noen å komme inn på ens egen eiendom og klenge og mase! 

Anonymkode: 64eb0...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Jeg har sett henne og pratet med henne nesten hver ettermiddag i flere uker nå. Håpet det intense skulle gå over om vi ble kjent, men det virker nesten å eskalere. Hun kommer løpende ut hver gang hun ser oss i vinduet, og det er jo hver eneste gang vi er ute 😅

Anonymkode: 42f8f...5d8

Kjenner konseptet. Ene nabobarnet hadde flyttet inn om hun fikk lov. Var en barnevernssak. Fryktelig trist :( Men ordnet seg etter et par år, fikk seg egne venner osv på skolen og hun sluttet å komme til oss… ikke alltid det går over. Synes du skal konferere med barnevernet ang dette. De skal ikke være så desperate etter voksenkontakt om de har det bra hjemme. 

Anonymkode: 49b87...18d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si  at hun kommer litt ofte. Og at hun heller kan komme litt av og til.  Og si at i dag passer det ikke. Men i morgen kan du komme en tur. 

Spør hun hvorfor det ikke passer når dete bare er i hagen så sier du bare at i dag trenger jeg litt fred og ro. Så du kan komme i morgen i stedenfor.  Også når hun da kommer. Kan du si at hun ikke kan komme i morgen men dagen etter det igjen dytte det litt bare, slik at det blir en ny vane, så hun ikke dukker opp hver dag liksom

Anonymkode: 5f6a3...d40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo si  at hun kommer litt ofte. Og at hun heller kan komme litt av og til.  Og si at i dag passer det ikke. Men i morgen kan du komme en tur. 

Spør hun hvorfor det ikke passer når dete bare er i hagen så sier du bare at i dag trenger jeg litt fred og ro. Så du kan komme i morgen i stedenfor.  Også når hun da kommer. Kan du si at hun ikke kan komme i morgen men dagen etter det igjen dytte det litt bare, slik at det blir en ny vane, så hun ikke dukker opp hver dag liksom

Anonymkode: 5f6a3...d40

hvorfor skal hun si at hun kan komme «av og til» og «i morgen»?

Det må faktisk være lov å ikke være gratis barnevakt og sosialkontor på fritiden sin.

Anonymkode: 64eb0...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...