Gå til innhold

1 Ibux 1dpo, er det ødeleggende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som overskriften sier. Har mye smerter og ibux er det eneste som funker. Hadde droppet det til vanlig men er midt i bachelorinnlevering og må jobbe, men veldig vanskelig med smertene..

Anonymkode: 89cd9...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville holdt meg langt unna Ibux. Det kan forårsake spontanabort og helseproblemer hos fosteret. Man kan tenke at én ibux ikke burde skade så mye, men man vet liksom ikke helt. Plutselig så har man bare uflaks?

Anonymkode: f4217...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg måtte ta en, kan ikke risikere hele utdanningen min pga en prøveperiode. Dessuten var ibuxen på 200 mg, altså minste dose. Jeg får heller oppdatere her om jeg faktisk blir gravid😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går bra...egger er jo ikke festet engang. Eventuelt ta paracet. Jeg tok mye paracet når jeg prøvde og gikk gravid 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt umulig å vite sikkert..  det kan påvirke, men ingen måte å vite det på verken den ene eller andre veien. 

Men du burde unngå ibux generelt sett når du prøver, ikke bare i dpo dagene. Men igjen ditt valg - din risiko. 

Anonymkode: a980f...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså days past ovulation - etter eggløsning? Da er du jo ikke gravid en gang eller misforstår jeg nå? 😅

Anonymkode: 9fb90...973

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså days past ovulation - etter eggløsning? Da er du jo ikke gravid en gang eller misforstår jeg nå? 😅

Ja det er rett, men det sies at det kan være skadelig ift om egget fester seg, og selvom jeg tror jeg er 1dpo, kan jeg også være 0dpo, ergo en risiko. Men jeg tok risikoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er rett, men det sies at det kan være skadelig ift om egget fester seg, og selvom jeg tror jeg er 1dpo, kan jeg også være 0dpo, ergo en risiko. Men jeg tok risikoen. 

Jeg har dyptinfiltrerende endometriose og er avhengig av Ibux under IVF, gynekologen min på Aleris sa at 200-400mg er så lite at der har 0 betydning. Hun sa faktisk at det er mer skadelig for fosteret når mor får en stressreaksjon ved store smerter enn en liten Ibux eller to. Jeg hadde tatt 600mg på et døgn og var nesten redd for å si det. Hun sa at det er "ingenting" i forhold til gravide / prøvere med store endosmerter. Hadde ikke bekymret meg :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...