Gå til innhold

Date en som bor med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lillevill skrev (3 timer siden):

Du forstår ikke hvordan man kan bruke empati og leve seg inn i når man får se nært på hvordan det føles når samboeren og ekskjæresten begynne å date? 

Det er bare egoistiske folk som driver på sånn. 

Helt enig i at det bør unngås, men dersom de er så forelsket må det være mulig å treffes i skjul i ett par måneder. Og nei, jeg synes ikke man bør si alt til sin ex

Anonymkode: 86c67...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dummeste man kan gjøre er å hoppe inn i et nytt forhold før man er ferdig med det forrige, og da mener jeg både fysisk og mentalt.

Anonymkode: d6a18...4e5

I noen tilfeller har man vært ferdig med forholdet i mange år idet man flyttet ut.

Det _er_ noen komplikasjoner - mannen kan være en luring eller vinglepetter, selve flyttingen kan kreve tid og penger, og det kan bli mer drama av slik overlapp. Men jeg kjøper ikke at _alle_ trenger tid etter å ha flyttet ut.

Anonymkode: 67979...ede

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bra naiv hvis du går med på alt han sier. Hadde de vært over hadde han ikke vært redd for å nevne det. De er garantert ikke ferdige med hverandre 

Anonymkode: 42ada...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppklaring. De har vært sammen i to år, de har ikke vært samboere i mange år. 

Jeg har full forståelse for at det vil være sårt for henne, og har derfor akseptert å holde ting helt skjult. Vi kommer heller ikke tilsynelatende til å møtes igjen før han flytter ut, kanskje én gang. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du er bra naiv hvis du går med på alt han sier. Hadde de vært over hadde han ikke vært redd for å nevne det. De er garantert ikke ferdige med hverandre 

Anonymkode: 42ada...902

Jeg er selvfølgelig redd for at han fremdeles har følelser. Men jeg har fått bekreftet fra flere hold at det faktisk er slutt, deriblant flere familiemedlemmer av han (som jeg kjenner litt)

Anonymkode: 9f6d6...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner og familie av han vet sannsynligvis bare hans fortelling om forholdet. 
Om du får vite av hennes familie og venner at det er slutt, da kan du tro på det. 

Anonymkode: e11e7...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei,

Begynt å snakke med en mann som fremdeles bor med eksen. De gjorde det slutt for noen måneder siden, men markedet er tregt, og de prøver å selge huset. Han har ikke råd til å kjøpe før huset er solgt, og sier at de er venner, men bor på forskjellige soverom.

Han har vært ærlig fra start om dette, og sa i utgangspunktet at vi kunne dra på date når de flyttet fra hverandre av hensyn til henne. Det har imidlertid tatt lengre tid enn forventet, og vi begynner begge å bli utålmodige. Jeg mer enn han, da jeg har en annen som er veldig interessert, som er en god kandidat, men som jeg ikke har like god kjemi med.

Syntes det er vanskelig å manøvre dette. Jeg liker han utrolig godt, og kan se for meg at det kan bli noe. Samtidig syntes jeg det er skummelt å gå inn i noe med noen som er på vei ut. Redd for å bli såret og brukt.

De har nå fått solgt, men vil tilsynelatende ikke flytte fra hverandre før i juli. Det syntes jeg er utrolig lenge å vente, og jeg er redd han "går lei" før den tid. 

Jeg vet han gjerne vil treffe meg igjen snart, men syntes det er litt ekkelt at han ikke kan gjøre NOE. Han virker veldig redd for at eksen skal få vite, som gjør meg usikker på om han egentlig er ferdig. Syntes også det er skummelt å date noen som er så fersk ut av noe, og dermed kanskje ikke vil binde seg innen normal tid. 

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 9f6d6...39d

Du snakker med en fyr som fremdeles bor sammen med eksen - lenger ned sier du at han gjerne vil treffe deg igjen snart. Dere har med andre ord vært på en eller annen form for "date".

Samtidig treffer du en annen fyr som også er en god kandidat.

Håper du er like ærlig med fyr A som han er med deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som gjør meg mest skeptisk her er at han er så redd for at exen skal få vite at han dater deg. Det tyder på at det ikke er ærlig spill her. Hvorfor skulle han ikke kunne fortelle om deg hvis det er helt slutt mellom dem? Det skjønner ikke jeg, Han trenger jo ikke å fortelle mye om deg til henne, men bare si at han har truffet en annen dame som han dater. At han ønsker å gå videre med deg etter de har flyttet fra hverandre. Hvorfor skulle det være så farlig å fortelle? Hun kan bli såret ja, men det er jo slutt allerede og de skal selge og flytte ut.

Anonymkode: 7df5a...3cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri stol på en mann som SIER han er «på vei ut av forholdet» (!!!)

Anonymkode: ea8b3...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med eksen nå, vi venter på å få ferdigstilt huset så vi kan selge.

Han dumpa meg for en kollega for TO år siden og lurte meg til å tro vi skulle prøve og bla bla.

I oktober i fjor ble det endelig slutt og jeg møtte en ny. På det tidspunktet var jeg altså sååå ferdig og føler 0 for han.

Han nye jeg møter, vet absolutt alt og er tålmodig som fy. Vi skal selge huset i august og fram til da må det bare være slik det er nå.

Jeg kan ikke snakke for andre, men dette er ikke en rebound. Jeg er dypt forelsket i han nye og har ikke tenkt meg noe sted.

Jeg og eks har hatt forskjellig soverom i 10 mnd og deler 50/50 på barna allerede.

Når jeg har min friuke er jeg hos han «nye». Når eks har sin friuke er han borte.

Så alt i alt, deler vi kun hjem, men bor ikke sammen, om det gir mening.

Det å holde ut til juli er jo ingenting!

Anonymkode: 6122a...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært uaktuelt for meg. Jeg ønsker ikke å date en som kommer rett ut fra et forhold. Alle har godt av å etablere seg på nytt og være alene før de kaster seg inn i et nytt forhold. 

Anonymkode: a5382...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (På 8.5.2024 den 20.06):

Høres ut som om han ikke er over eksen sin.

Og jeg ser for meg at han ikke gidder 1-2 dager hvor hun driver og maser og gneldrer om at han dater, akker og oier seg og ser stygt på ham. Hvordan VÅGER DU???!!! type respons. 

Anonymkode: 267a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 11.14):

Liten oppklaring. De har vært sammen i to år, de har ikke vært samboere i mange år. 

Jeg har full forståelse for at det vil være sårt for henne, og har derfor akseptert å holde ting helt skjult. Vi kommer heller ikke tilsynelatende til å møtes igjen før han flytter ut, kanskje én gang. 

Jeg er selvfølgelig redd for at han fremdeles har følelser. Men jeg har fått bekreftet fra flere hold at det faktisk er slutt, deriblant flere familiemedlemmer av han (som jeg kjenner litt)

Anonymkode: 9f6d6...39d

De har kun vært sammen i to år??? Og ikke samboer så mange år. Bare nei!! Han har sikkert vært skikkelig på henne som med deg. Og du vil nok bare like lenge før han finner ei ny ei.. ikke noe vondt ment. Og bare vent, ikke lenge før han forteller at hun er gravid, og han vil hun skal ta abort, men hun nekter. Belive me...!! Bruk heller tid med han som et god kandidat. Der kan du få noe som kan bli veldig bra. Kjemi og kjærlighet kan komme etterhvert. 

Anonymkode: 42ada...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke datet noen som fortsatt bodde med eksen. Om han ikke har tolmodighet til å vente med å finne en ny før han har flyttet ut, så har han det for travelt for meg... Hvor lenge var han singel før han møtte henne?

Men jeg også synes det er like ille av deg å ha en annen på vent... Har du sagt til han andre at han isåfall bare vil være ett andrevalg, en trøstepremie, en du tar til takke med om du ikke gidder vente mer på førstevalget?

Anonymkode: 72fbd...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...