Gå til innhold

Date en som bor med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Begynt å snakke med en mann som fremdeles bor med eksen. De gjorde det slutt for noen måneder siden, men markedet er tregt, og de prøver å selge huset. Han har ikke råd til å kjøpe før huset er solgt, og sier at de er venner, men bor på forskjellige soverom.

Han har vært ærlig fra start om dette, og sa i utgangspunktet at vi kunne dra på date når de flyttet fra hverandre av hensyn til henne. Det har imidlertid tatt lengre tid enn forventet, og vi begynner begge å bli utålmodige. Jeg mer enn han, da jeg har en annen som er veldig interessert, som er en god kandidat, men som jeg ikke har like god kjemi med.

Syntes det er vanskelig å manøvre dette. Jeg liker han utrolig godt, og kan se for meg at det kan bli noe. Samtidig syntes jeg det er skummelt å gå inn i noe med noen som er på vei ut. Redd for å bli såret og brukt.

De har nå fått solgt, men vil tilsynelatende ikke flytte fra hverandre før i juli. Det syntes jeg er utrolig lenge å vente, og jeg er redd han "går lei" før den tid. 

Jeg vet han gjerne vil treffe meg igjen snart, men syntes det er litt ekkelt at han ikke kan gjøre NOE. Han virker veldig redd for at eksen skal få vite, som gjør meg usikker på om han egentlig er ferdig. Syntes også det er skummelt å date noen som er så fersk ut av noe, og dermed kanskje ikke vil binde seg innen normal tid. 

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 9f6d6...39d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg ikke gjort..Hadde han vært litt ressurssterk så hadde han flytta.  Synes det er bare korka folk som bor sammen og driver å dater. Tyder på skikkelig lav sosial iq, spør du meg. 

La os si du bor med eksen da. Du bryr deg vel fortsatt om vedkommede. Så da driver du jo ikke å dater og inviterer folk hjem. 

Og så må du jo se personen i øyene hver dag og tenkte ja, vi delte dette huset i ti år. Og i kveld skal jeg treffe dama mi. 

Da tenker jeg at det ikke er mye emosjonell aktivitet som skjer oppi hue på den fyren asså. Og en sånn mann synes du er super? 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde jeg latt gå, folk som hopper fra forhold til forhold er skikkelig lite sjarmerende.

Anonymkode: d6a18...4e5

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fjott! Jeg hadde ikke orket å gå og vente sånn. Jeg hadde dratt på date med han andre og nytt livet som singel. Hadde ikke gjort meg eksklusiv for en som fortsatt bor under samme tak som eksen nei 🙄

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han så utålmodig å desperat etter dame at han ikke klarer å vente? Høres ut som en kar som ikke klarer seg på egenhånd. Å mangler kritisk sans. Altså er det greit for han at dere har sex mens hun er på badet å tar på ansiktsmaske? 😅Han er redd for at eksen skal finne utav det? Hadde ALDRI gått videre med han. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han hadde jeg latt gå, folk som hopper fra forhold til forhold er skikkelig lite sjarmerende.

Anonymkode: d6a18...4e5

Helt feil og veldig generaliserende. Du har overhodet ikke grunnlag for å synse om dette i TS' tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke helt reaksjonen til folk i denne tråden. Det kan være forholdey har vært dødt lenge og det at man ikke har mulighet til å kjøpe før salg i dagens marked er ikke det minste rart. Synes også det er noe spesielt å gå utifra at man skal ta med daten hjem. Går da fint an å møtes uten å dra med folk hjem. Dette er jo bare for to små måneder. 
Det jeg dog ville vært forsiktig med her er at han nettopp er ute av et forhold. Jeg hadde vært redd for å bli en slags rebound, men man vet aldri- plutselig er det ekte kjærlighet

Anonymkode: 86c67...510

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (17 minutter siden):

Helt feil og veldig generaliserende. Du har overhodet ikke grunnlag for å synse om dette i TS' tilfelle.

Ja jeg svarer generelt om folk som hopper fra forhold til forhold ja?

Anonymkode: d6a18...4e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han ikke er over eksen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold er ikke avsluttet før man faktisk har flyttet fra hverandre. Jeg hadde ikke giddet. Men:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har en annen som er veldig interessert, som er en god kandidat, men som jeg ikke har like god kjemi med.

La ham gå. Uavhengig av andre forhold er han åpenbart et annenvalg du vurderer å ta til takke med - han fortjener bedre. 

Anonymkode: 78015...991

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sex sammen? Har han sex med eksen?

Jeg datet en som bodde med eksen pga et bittelite barn, og han hadde bodd på eget rom i månedsvis da jeg møtte han fortalte han.

Han var forelsket i meg men sa at han ville ikke ha sex med meg før han flyttet fra henne, fordi han ville gjøre alt riktig.

Vi datet, kysset og sendte masse meldinger/sextet med hverandre, og han gjorde meg vill og gal av begjær etter han.

Når han flyttet ut flyttet han rett fra henne og inn til meg en stund, mens han lette etter bolig til seg selv og barnet.

Han ga inntrykk av at det var helt dødt mellom de det siste halvåret og at han hadde bodd på eget rom lenge.

Etter et par år sammen sa han tilfeldigvis da vi snakket om ekser, sex og overlapping, at han hadde knullet på eksen mens han ventet på å kunne flytte ut, samtidig som han var forelsket i meg.

Jeg ble sjokkert og lei meg og spurte hvorfor han gjorde det når han var forelsket i meg, og da sa han at det var vanlig å gjøre med ekser!?

For meg er ikke det vanlig å gjøre og iallfall ikke når han sier at han synes eksen er lite attraktiv og de krangler hele tiden.

Han holdt meg varm med søte meldinger og litt klining hver gang vi møttes.

 

Anonymkode: dc2b2...7d6

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres litt ut som eksen min. Det var hans forslag til løsning, at vi bodde på separate rom mens vi ordnet opp i alt det praktiske med bruddet. Mens han da skulle date den han hadde fått et øye til. Vondt, men han var i det minste ærlig og jeg takket nei til tross for at det ble vanskeligere økonomisk.

Jeg ville nok ikke likt å bli sammen med en type som vil holde ting skjult og er livredd for at eksen skal få vite om deg. Tenker det er et par alternativer her, enten ønsker han ikke å brenne broer med henne og vil holde mulighetene åpne for å gå tilbake. Ellers så er han redd for å såre og/eller konfliktsky og vil heller lyve og holde hemmeligheter enn å måtte håndtere at noen er sint eller trist pga noe han har gjort.

Anonymkode: cd3fc...f67

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Ufattelig dumt

Anonymkode: 84d44...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (2 timer siden):

Høres ut som om han ikke er over eksen sin.

Ja og siden han er redd for reaksjonen hennes (sikkert ikke sagt noe om det) er det heller ikke umulig at de fortsatt har sex sammen heller. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forstår ikke helt reaksjonen til folk i denne tråden. Det kan være forholdey har vært dødt lenge og det at man ikke har mulighet til å kjøpe før salg i dagens marked er ikke det minste rart. Synes også det er noe spesielt å gå utifra at man skal ta med daten hjem. Går da fint an å møtes uten å dra med folk hjem. Dette er jo bare for to små måneder. 
Det jeg dog ville vært forsiktig med her er at han nettopp er ute av et forhold. Jeg hadde vært redd for å bli en slags rebound, men man vet aldri- plutselig er det ekte kjærlighet

Anonymkode: 86c67...510

Du forstår ikke hvordan man kan bruke empati og leve seg inn i når man får se nært på hvordan det føles når samboeren og ekskjæresten begynne å date? 

Det er bare egoistiske folk som driver på sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg svarer generelt om folk som hopper fra forhold til forhold ja?

Anonymkode: d6a18...4e5

Men du vet ingenting om slutten på dette forholdet, og det dummeste man kan gjøre er å droppe en ny dame fordi det ikke har gått en viss tid siden bruddet 😑

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv måtte bo med eksen lenge etter brudd fordi det tok mange måneder før huset ble solgt. Jeg møtte en ny etter 6 mnd, og datet han i smug i 3 mnd før jeg endelig flyttet. Var åpen om situasjonen med nye daten. Fordelen var at vi fikk datet mye før vi hadde muligheten for noe mer intimt. Fungerte for oss. 

Anonymkode: 1af5b...93b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (4 minutter siden):

Men du vet ingenting om slutten på dette forholdet, og det dummeste man kan gjøre er å droppe en ny dame fordi det ikke har gått en viss tid siden bruddet 😑

Dummeste man kan gjøre er å hoppe inn i et nytt forhold før man er ferdig med det forrige, og da mener jeg både fysisk og mentalt.

Anonymkode: d6a18...4e5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dummeste man kan gjøre er å hoppe inn i et nytt forhold før man er ferdig med det forrige, og da mener jeg både fysisk og mentalt.

Anonymkode: d6a18...4e5

Men det vet du svært lite om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...