Gå til innhold

Slutte å spise oppdrettsfisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du som kan så mye om laksebransjen, hvorfor satses det ikke mer på landanlegg? Om laksebransjen virkelig hadde vært interessert i å drive bærekraftig hadde de vel gjerne gjort mer for å satse på det?

Men det vil drive kostnadene betydelig opp så mistenker at det nok ikke skjer uten at de blir pålagt det. Og som vi har sett er det vanskelig å pålegge denne bransjen noe som gir økte kostnader da de har svært sterk lobby og mange advokater.

Hadde bransjen selv tatt initiativ til løsninger hadde det bygget mere tillit, men det meste bare kjempes imot og treneres. Selv uanmeldt tilsyn vil de ha varsel om 🤷‍♀️

Skulle ønske at det gikk an å velge laks fra produsenter som tar dyrevelferd på alvor. Dyrevelferdsmerket eller andre løsninger.

Anonymkode: 44cbf...ff9

Det er oss som forbrukere som har mest makt. Om ikke bransjen tar signalene, så får alle slutte å kjøpe/spise denne fisken. Da prater vi et språk som de forstår. Oppfordring til alle; slutt å spise fisk fra disse sjøbaserte anleggene!

Anonymkode: 0d665...cd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Griselaksen stoppet jeg å spise for mange år siden, Makrell er eneste fete fisken jeg spiser av og til. Ellers kun hvit villfisk...

Husk at du ikke må spise fisk :) Men velg villfisk, helst hvit.

Anonymkode: 16d2e...724

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Griselaksen stoppet jeg å spise for mange år siden, Makrell er eneste fete fisken jeg spiser av og til. Ellers kun hvit villfisk...

Husk at du ikke må spise fisk :) Men velg villfisk, helst hvit.

Anonymkode: 16d2e...724

Jepp, får prøve å fiske litt sjøl. Beste fisken jeg vet i så tilfelle er Lyr. 

Anonymkode: 0d665...cd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp, får prøve å fiske litt sjøl. Beste fisken jeg vet i så tilfelle er Lyr. 

Anonymkode: 0d665...cd3

Slutter aldri å forundre meg over oppfatningen i tråder i denne om at valget står mellom oppdrettslaks eller selvfisket villfisk.

Det finnes fiskebutikker som selger lokalfanget villfisk altså - sånn til orientering, for alle oss som ikke har egen båt eller driver med linefiske.

Anonymkode: bfd52...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...