AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Del Skrevet 8. mai 2024 Jeg har en hund som ikke bryr seg særlig om andre hunder når vi går tur, den går bare og snuser rundt. Men om vi møter på en puddel, reagerer han, med å knurre og bjeffe. Hva kan grunnen være? Anonymkode: b4372...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. mai 2024 #2 Del Skrevet 8. mai 2024 Umulig for oss å vite. Kanskje ble han skremt en gang av en puddel, kanskje synes han de er vanskelig å lese, kanskje synes han de ser skumle ut... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Del Skrevet 8. mai 2024 Jeg har puddel og opplever at en del hunder reagerer. Han er jo høyenergisk, med høy haleføring, og jeg tror en del syns han er litt mye. Han fungerer utmerket med de aller, aller fleste hunder bare de er løse og får hilst ordentlig. Bånd gjør det verre. Anonymkode: 9db30...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #4 Del Skrevet 8. mai 2024 Jeg har fått forklart at det kan være holdningen til puddeler. Høyreist, kanskje noe med ørene og halen, husker ikke helt alle detaljene. Men det ga mening. Anonymkode: 70696...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #5 Del Skrevet 8. mai 2024 Så poenget mitt, selvom jeg ikke husker detaljene, er at mange hunder reagerer på akkurat puddel. Og at det er ganske naturlig faktisk. Anonymkode: 70696...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Del Skrevet 8. mai 2024 Min hund liker heller ikke slike puddel hunder, hunder med mye pels hvor man ikke ser ansiktet og holdningen så godt, liker heller ikke mops og andre flatfjesete hunder, liker ikke store svarte hunder, liker ikke border colli pga den krypende stirrende holdningen…så jada, mye rart skal det være😂 Anonymkode: 75148...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 21. mai 2024 #7 Del Skrevet 21. mai 2024 Hunder kommuniserer gjenom kroppspråk og blir de sinte reiser de pelsen på rygen. Pudler har ikke evnen til å "senke" pelsen og kan derfor se permanent agresive ut på hundespråk, spesielt om de klippes til mye "ståpels" frem på rygen og kortklipt bak. Med slik klip vill de ikke bare se ut som om de reiser pelsen sin, de vil også se ut som om de har en argesiv kropsholdning. Når hunder oppfater pudlenes kropspråk som truende kan de reagere med sinne tilbake for å forsvare seg. Så det er egentlig helt naturlig at hunder føler seg truet og prøver å forsvare seg mot pudler, fordi mange pudler er klippet til å se agresive ut (uanset hvor underdanige den stakars pudelen egentlig er). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå