Gå til innhold

Jeg ble ikke fridd skikkelig til

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare meg som synes det er noe veldig romantisk med det å bli enige om å gifte seg i en helt vanlig hverdagskontekst? Tenker på at det jo er da man er seg selv mest, og slike dager det kommer mest av...

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en handlekraftig fyr! Han tar samtalen med deg, finner ut om du er enig og så ringer han attpåtil kirkekontoret dagen etter.  Tenk på alle trådene her på KG med damer som har gått og ventet på at mannen skal bestemme seg for forlovelse og bryllupsdag i en evighet. 

Tror du, TS, må legge skuffelsen over frieriet bak deg og heller fokusere på å få et romantisk bryllup. Og ikke minst, fokusere på det livet dere skal leve sammen som ektepar. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Typisk kvinnfolk, har en forestilling om hvordan ting skal være. Finnes kun den måten....ingen andre, men velger sjelden å sifra om dette.

Etterpå syter de og klager. Kjører offerrollen.

Anonymkode: bcb46...a35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 11.05):

Jeg ble fridd til mens vi hadde tre barn under tre år løpende i beina, det var fullstendig kaos da vi skulle kle dem, pakke bag til å dra på tur, og så sa han plutselig "vi må gifte oss, for nå er det ingen vei tilbake". Litt senere fridde jeg tilbake, fordi jeg var litt usikker på om han var seriøs eller ikke. Jeg sugde ham, og så så jeg opp på ham og sa at jeg ville gifte meg med ham, og førte en penisring i gullfarge på ham 😄 La meg bare si det sånn at jeg fikk et temmelig ivrig JA. 

Kan ikke du fri til ham, da? Gjør noe romantisk ut av det, om det er det du ønsker. 

Anonymkode: 622f9...682

😳😂

Anonymkode: 4a2f5...596

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 10.29):

Som jeg deler med mange. Fri til han selv, så får du det akuratt som du vil ha det👍

Anonymkode: 64871...d8a

Ekteskap handler om å dele livet med den man elsker. Hvis ikke, så er det jo direkte materialistisk og sånn skal det ikke være. 

Anonymkode: 3774d...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår godt at du ønsker et romantisk frieri. Men faktisk så er det jo veldig koselig i seg selv at han tok opp temaet. Han har valgt deg og elsker deg❤️

Mannen min fridde til meg på en koselig måte, men gifteringen ble kjøpt på salg og ser lite gifteringete ut. Så alt var ikke perfekt her heller. Men jaja…❤️

Anonymkode: 6c1d1...05f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 11.05):

Jeg ble fridd til mens vi hadde tre barn under tre år løpende i beina, det var fullstendig kaos da vi skulle kle dem, pakke bag til å dra på tur, og så sa han plutselig "vi må gifte oss, for nå er det ingen vei tilbake". Litt senere fridde jeg tilbake, fordi jeg var litt usikker på om han var seriøs eller ikke. Jeg sugde ham, og så så jeg opp på ham og sa at jeg ville gifte meg med ham, og førte en penisring i gullfarge på ham 😄 La meg bare si det sånn at jeg fikk et temmelig ivrig JA. 

Kan ikke du fri til ham, da? Gjør noe romantisk ut av det, om det er det du ønsker. 

Anonymkode: 622f9...682

Omg, forstår veldig godt at han sa ja😀😀 Det er det sprøeste og beste jeg har lest på lenge!! Håper dere har det fortsatt like kult, gøyalt og fjollete idag🥰🥰🥰

Anonymkode: 6c1d1...05f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han vil gifte seg med DEG og kom med eit genuint indremotivert frieri i skandinavisk stil.

Det er kjemperomantisk! 

Anonymkode: 81378...7ce

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 10.17):

Mens vi var ute og kjørte så kom han inn på dette om ikke vi skulle gifte oss etterhvert. 
Jeg svarte ja, at jeg ønsker jo også det. 
Så pratet han litt om plass og at vi må begynne og se på giftering.
Så klarer jeg ikke la være og tenke, var det alt liksom. 
Ingenting spesielt over «frieriet».

Føler meg skuffet. 

Anonymkode: 5e15d...d91

hvis dette er et problem for deg, så tenker jeg at du er ikke moden nok for ekteskap.

Anonymkode: f5bcf...025

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 11.42):

Jeg skjønner deg godt. Jeg ble også skuffet over frieriet til min samboer. Vi hadde laget noe god mat og hadde filmkveld, som vi ofte gjør, så tok han frem ringen og spurte om vi skulle gifte oss. Han satt ikke på kne eller noenting. Et frieri er jo gjerne noe man opplever én gang, og når man ser for seg og ønsker et romantisk frieri, så mister man jo den muligheten.. Jeg synes fortsatt det er kjipt at det ble sånn.

Anonymkode: fd6a0...b8c

ønsker folk helt seriøst at en mann sitter på kne og ser ut som en gjøk mens han holder opp en ring? Hvordan er det romantisk? jeg knapt tenke meg en mer fantasiløs klisje.

Lever dere på 1400-tallet på andre livsområder og?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fighter83 skrev (På 8.5.2024 den 15.45):

Dette hadde ikke jeg tatt som et frieri heller. Mer dagdrøming og hva man ser for seg. Hvor like/ulike er man liksom. 

Hadde ikke giddet å lage noen planer om et giftemål ut fra dette grunnlaget. 

Ellers så hadde jeg en forlovet en gang der vi hadde avtalt å forlove oss. Han fridde ordentlig romantisk etter at vi hadde mottatt ringene til hverandre. 

det er jo helt latterlig. Da kjenner dere ikke betydningen verken av ordet "forlovet" eller "frieri".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59

Mens vi var ute og kjørte så kom han inn på dette om ikke vi skulle gifte oss etterhvert. 

Føler meg skuffet. 

Huff TS, det er jammen skikkelig synd på deg.
Alle frierier skal være som i Tatt av Vinden eller Sex on the Beach? 
Stakkars deg. #sarkasme #ironi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Piggsopp skrev (4 timer siden):

For en handlekraftig fyr! Han tar samtalen med deg, finner ut om du er enig og så ringer han attpåtil kirkekontoret dagen etter.  Tenk på alle trådene her på KG med damer som har gått og ventet på at mannen skal bestemme seg for forlovelse og bryllupsdag i en evighet. 

Tror du, TS, må legge skuffelsen over frieriet bak deg og heller fokusere på å få et romantisk bryllup. Og ikke minst, fokusere på det livet dere skal leve sammen som ektepar. 

helt enig. Det at han umiddelbart ringte kirkekontoret er jo kjemperomantisk!!! Mye bedre enn å ligge der på kne som en umandig og fantasiløs tufs!!!!!

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg skuffet. 

Hva skal man si? Kanskje du ikke burde se så mange klissete Hollywood filmer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange frir først når de får ringen. Du er heldig som kan velge selv. Enkelte menn plukker ut dødsstygge ringer. I feil gull, feil størrelse, feil dimensjon på steinen i forhold til størrelse på fingeren osv. Det er feil tidspunkt, man er usikker, plutselig er man en mindre tradisjonell type. 

Jeg hadde blitt lettet 😂 Hadde noen fridd på måfå hadde jeg blitt megastressa. Enighet og å diskutere det hadde for meg vært et tegn på respekt. Men nå er vi tydeligvis totalt forskjellige folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mannen snakket om det på samme måte vi også. Jeg som tok det opp da. Da ble vi bare enig om at vi skulle gifte oss .

Han kjøpte forlovelsesring til meg året før. 
Men det var ikke et frieri på den måten, det var julegaver liksom. 
Men det gikk helt fint.

på den tiden var det vanlig å forlove seg. Som et steg lengre i forholdet, uten at det låg tanker om ekteskap bak. 

Anonymkode: c5ba3...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis du vil ha et moderne amerikansk show så må du lage det i stand selv. Folk rundt deg kan ikke lese tankene dine. Ta ansvar for egen lykke og sett i gang med å planlegge Hollywood-opplegget du ønsker deg. 

Anonymkode: 31948...712

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
Kullsyrevann skrev (7 timer siden):

Mange frir først når de får ringen. Du er heldig som kan velge selv. Enkelte menn plukker ut dødsstygge ringer. I feil gull, feil størrelse, feil dimensjon på steinen i forhold til størrelse på fingeren osv. Det er feil tidspunkt, man er usikker, plutselig er man en mindre tradisjonell type. 

Jeg hadde blitt lettet 😂 Hadde noen fridd på måfå hadde jeg blitt megastressa. Enighet og å diskutere det hadde for meg vært et tegn på respekt. Men nå er vi tydeligvis totalt forskjellige folk. 

Vel... - vi var i utlandet som nevnt tidligere i tråden og gikk inn i en diamantbutikk der jeg fikk velge meg en ring. Naiv som jeg var så skjønte jeg ikke hvorfor han ba meg om å legge den tilbake i boksen, jeg ville jo ha på ringen med en gang når den først var kjøpt... (jeg skjønte altså ikke at det var et frieri på gang) 😂

Det endte opp med et superromantisk frieri som tatt ut av en film. Og ja, vi hadde snakket om giftemål på forhånd, så at vi skulle gifte oss var ikke et spørsmål, spørsmålet var bare når... (Vi kjøpte oss nye ringer i forbindelse med selve bryllupet, så denne diamantringen ble bare en ekstra ring for min del da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det kommer alltid sånne svar på KG, men i virkeligheten er det ikke sånn. Alle i min omgangskrets har hatt ordentlige frierier.

Anonymkode: 139d8...742

Da lever vi i to forskjellige virkeligheter.

Jeg har kun ei venninne som var litt skuffet og skulle ønsket noe mer. -han hadde slengt ut under frokost med 2 skrikende unger rundt "vi skal ikke bare gifte oss da"  Ellers så har de fleste i min omgangskrets kommet til enighet om at dette er mest praktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner deg godt jeg. Man kan være litt skuffet selvom man rent logisk skjønner at det var mye fint ved frieriet. Det er helt i orden å kjenne på de følelsene, og det er fornuftig å lufte de her anonymt i stedet for å gjøre en stor greie ut av det i virkeligheten. Jeg opplevde også en skuffelse etter å ha blitt fridd til. Det var jo så stort og så mange følelser, og selvom vi hadde hatt en forventningsavklaring (vi visste at vi ville gifte oss en dag med hverandre, han hadde sagt han ønsket å fri og jeg hadde sagt at jeg  ønsket et intimt frieri). Mannen min kom med et helt fint frieri, men jeg savnet at han sa noe mer enn "navnet mitt, vil du gifte deg med meg?". Og han hadde kjøpt en forlovelsesring ( typ gullring uten diamant) som egentlig ble veldig feil for meg, så når jeg så ned på den var det eneste jeg klarte å tenke "denne er flaut å vise frem". Det var jo åpenbart skikkelig barnslig å føle det sånn, og jeg har ikke fortalt det til noen andre enn forloveren min som jeg måtte lufte det ut for, men det var nå det jeg følte. Man kan føle ting og synes det er tullete å føle det samtidig. 

Anonymkode: c291b...0dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...