Gå til innhold

Kan en flyvende reke drepe?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/09/457341.html

27. januar 2001 kastet en kokk, på en av restaurantene i Benihana Japanese steakhouse-kjeden, en reke mot den da 47 år gamle Jerry Colaitis fra Old Brookville i New York.

Nå hevder Colaitis enke at rekekastet var det som førte til mannens død ti måneder seinere, og saksøker kjeden for ti millioner dollar.

Det må være lett å bli rik i USA. Det er bare å saksøke noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste artikelen og fant ut at dette var skader påført som følge av komplikasjoner vedrørende et rekekast. Dette høres ut som teksten til en forferdelig sykdom med et kort navn det.

Dette bør nå sees på i USA om rekekasting nå skulle bli forbudt ved lov, slik at beløpene på erstatningene kunne bli enda høyere samt salærene til advokatene.

Det er godt å være advokat i USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i bruksanvisningen på microbølgeovnene at man for all del ikke må putte hunden inn og sette på varmen for å tørke den. - En dame ble millionær i USA på å saksøke microbølgeovn-produsenten fordi hun hadde gjort nettopp dette og hunden døde en skrekkelig død... :tristbla: Grunnet til at hun vant frem med søksmålet var jo nettopp at det ikke fulgte med noen advarsel :overrasket: . I USA er det helt klart at det lønner seg å være dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være klar over at årsaken til søksmålene man hører om fra USA fra tid til annen er et resultat av at man ønsker å beskytte den svake part ved å straffe den sterke så det svir. Dette gjør at man tillater høye erstatningsbeløp. Selvfølgelig kan dette misbrukes i noen tilfeller - og det er vel dem vi hører om, men i bunn og grunn synes jeg dette er en god ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må alle vere klar over at disse flygende reker er noen grussome mordere og vil ta over verden......

Det er noe jeg har hatt mistanke om lenge.

La oss starte en undergrunnsbevegelse mot reker, da spesielt rettet mot dem som flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være klar over at årsaken til søksmålene man hører om fra USA fra tid til annen er et resultat av at man ønsker å beskytte den svake part ved å straffe den sterke så det svir. Dette gjør at man tillater høye erstatningsbeløp. Selvfølgelig kan dette misbrukes i noen tilfeller - og det er vel dem vi hører om, men i bunn og grunn synes jeg dette er en god ting.

Stemmer det! Hører også med til historien at erstatningsbeløpene svært sjelden utbetales i sin helhet til offeret. Handler mye om prinsipper siden bl.a. USA har en helt annen type lovverk enn vi f.eks. har i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...