Lorieen Skrevet 8. mai #21 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å hedre en død bestemor. Anonymkode: 46abd...77e Hun blir jo ikke hedret om navnet ikke brukes. Da er det bare en fornærmelse. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #22 Del Skrevet 8. mai Anna Louise er veldig pent!!! Kjør på. Anonymkode: 8ca60...1da 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 8. mai #23 Del Skrevet 8. mai Altså, Michael Jackson sine tre barn heter Prince Michael, Paris Michael Katherine og Prince Michael II, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #24 Del Skrevet 8. mai Nei. Bare nei. Jeg vet forøvrig om et par voksne søstre som heter Ann Kristin og Eva Kristine. Klinger ikke noe bedre, det. Anonymkode: 33880...41f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #25 Del Skrevet 8. mai Da synes jeg isåfall du må endre eldste navn så aurora er fornavn. Hvis ikke, nei Anonymkode: 16882...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #26 Del Skrevet 8. mai Min mormor heter Anne Kristine, ble bare kalt Anne. Hun fikk en lillesøster som de kalte Kristine. Min mormor trodde hele barndommen at foreldrene hennes hadde glemt ut at hun også het Kristine. Dette var veldig sårt for henne. Så dersom dere gjør det, så må dere snakke skikkelig med eldstemann. Anonymkode: a01ba...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #27 Del Skrevet 8. mai Helt ok. Pene navn ❤️ Anonymkode: 53d68...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #28 Del Skrevet 8. mai 3 hours ago, Lorieen said: Hun blir jo ikke hedret om navnet ikke brukes. Da er det bare en fornærmelse. Da er det jamen meg mange fornærmede besteforeldre rundtomkring. Anonymkode: f5ffc...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #29 Del Skrevet 8. mai Batteri skrev (3 timer siden): Altså, Michael Jackson sine tre barn heter Prince Michael, Paris Michael Katherine og Prince Michael II, så hvorfor ikke? Og alle vet jo at han var et stjerneeksempel på rasjonell tenkning og et forbilde for foreldre generelt... La barna få ha sine egne navn. Potensialet for forvirring og forveksling blir unødvendig stort, og kanskje vil eldste foretrekke Anne når hun blir større. Anonymkode: d52da...000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 8. mai #30 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Da er det jamen meg mange fornærmede besteforeldre rundtomkring. Anonymkode: f5ffc...467 Skal du kalle opp, så bruker du også navnet. Ellers er det jo bare «for show». Skal du hedre noen ved oppkalling, skal navnet brukes, og ikke bare stå på fødselsattesten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #31 Del Skrevet 9. mai Kan ikke fatte at det skal bli noe problem. Det blir jo Aurora og Anna til vanlig! Enig i at Anna er veldig fint ♡ Anonymkode: d84d6...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #32 Del Skrevet 9. mai 9 hours ago, Lorieen said: Skal du kalle opp, så bruker du også navnet. Ellers er det jo bare «for show». Skal du hedre noen ved oppkalling, skal navnet brukes, og ikke bare stå på fødselsattesten. Du snakker som om dette er en lov, mens i virkeligheten er det sannsynligvis vel så vanlig å ha oppkallingsnavnet som mellomnavn. Og i Sverige feks, er det veldig vanlig at begge bestemødre/bestefedres navn kommer foran navnet man bruker til daglig. Det hadde nok ikke vært så vanlig hvis det ble ansett som en fornærmelse. Anonymkode: f5ffc...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 9. mai #33 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og alle vet jo at han var et stjerneeksempel på rasjonell tenkning og et forbilde for foreldre generelt... La barna få ha sine egne navn. Potensialet for forvirring og forveksling blir unødvendig stort, og kanskje vil eldste foretrekke Anne når hun blir større. Anonymkode: d52da...000 Ok, innser at ironien gikk over hodet på deg. Jeg tar det på min egen kappe, jeg burde hatt med ironiflagget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #34 Del Skrevet 9. mai Batteri skrev (5 minutter siden): Ok, innser at ironien gikk over hodet på deg. Jeg tar det på min egen kappe, jeg burde hatt med ironiflagget. Takk det samme... Anonymkode: d52da...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #35 Del Skrevet 9. mai Det blir litt for likt... Da jeg møtte mannen min hadde han en Sindre, og jeg har alltid likt navnet Sondre. Fikk meg ikke til å bruke det da altså, to brødre med nesten kliss like navn... Anna og Anne er ikke bedre, selv om det ene ikke brukes. Anonymkode: 76c3f...f5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 9. mai #36 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk det samme... Anonymkode: d52da...000 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marleah Skrevet 11. mai #37 Del Skrevet 11. mai Vet om søstre hvor den ene har Marie som navn nummer to og den andre Maria som førstenavn. Det var kun rett etter minsten var født det ble sagt noe om det, senere var det ingen som hadde noe smart å si om den saken. Det å ikke bruke første navn til daglig er veldig vanlig i Sverige. Tror ingen kommer til å tenke over det her heller. Hvis du går for Anna Louise har begge dine døtre nydelige navn, så kjør på sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå