Gå til innhold

Dere uføre mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det alltid du som står opp med barn eller deler dere på å stå opp?

Blir bare så matt, jeg står opp 365 dager i året. Kunne sp gjerne tenkt meg å få sove lenger enn til 06 en sjelden gang jeg og. Mannen jobber turnus og sover oftere til 11-12 enn hva han står opp tidlig (kun egne tidligvakter). 

Blir så misunnerlig, ser hvordan andre fedre i bhg står på, leverer og henter, møter de ute i nærområdet med barns sine etc. Min mann mener han skal være fritatt fra alt relatert til barnet siden jeg er for syk til å være i jobb? 

Anonymkode: 0ad60...65e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er din uførhet som er årsak her.

Min gjør det motsatte. At han bidrar ekstra på hjemmebane fordi jeg er syk. Så altså på samme måte som de mannfolka du ser i barnehagen da.

Som sagt det har ikke noe med uførheten din å gjøre,  men hvordan mannen din er personlighetsmessig. Jeg skulle gjerne beskrevet hva jeg tenker om en slik mann, man da blir jeg fort sensurert, så du kan tenke deg til negativt ladede ord selv vil jeg tro 😅😜

Anonymkode: 60783...164

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor så jeg står opp med mine barn alene 😊

Anonymkode: 93f21...f82

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en egoist. Håper ikke du vurderer flere barn med han.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med denne ekstra ungen? Du og barnet ditt får et lettere liv uten. Pælm han ut  

Anonymkode: 49f66...4eb

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det alltid du som står opp med barn eller deler dere på å stå opp?

Blir bare så matt, jeg står opp 365 dager i året. Kunne sp gjerne tenkt meg å få sove lenger enn til 06 en sjelden gang jeg og. Mannen jobber turnus og sover oftere til 11-12 enn hva han står opp tidlig (kun egne tidligvakter). 

Blir så misunnerlig, ser hvordan andre fedre i bhg står på, leverer og henter, møter de ute i nærområdet med barns sine etc. Min mann mener han skal være fritatt fra alt relatert til barnet siden jeg er for syk til å være i jobb? 

Anonymkode: 0ad60...65e

Jeg må nesten det siden jeg er alene med ungen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjærring skrev (9 minutter siden):

Jeg må nesten det siden jeg er alene med ungen. 

Samme her.

Anonymkode: 64190...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
tøydokka skrev (39 minutter siden):

For en egoist. Håper ikke du vurderer flere barn med han.

Ikke sikkert han er egoist. Kanskje han tenker at siden han er i full jobb kan han prioritere vekk akkurat det med å stå opp tidlig hver dag. Turnusarbeid er tungt. Vet at det må være tungt å være mamma og ufør, men livet er bare sånn, kabalen må gå opp på et vis.

Endret av Mayer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen står opp med barn når han starter sent, jeg står opp de dagene han starter tidlig. Når han har fri står han stort sett opp først. Han leverer de dagene han har senvakt, og henter de dagene han har tidligvakt. Vasking av hus tar han gjerne på formiddagen før senvakt, eller på en av fridagene sine.

Jeg går ikke hjemme fra jobb for å ivareta hus og barn som om jeg skulle vært alenemor, det er han fullstendig klar over. Vi er 2 foreldre. Tiden jeg egentlig skulle vært i jobb må jeg bruke på å lade opp, trene og hvile for å fungere resten av døgnet. 
 

Vi prøver å dele 50/50 , men stort sett tar han i et ekstra tak på hjemmebane siden han vet hvordan det blir hvis for mye blir lagt over på meg når jeg er dårlig. Jeg skal også ha overskudd til å være en god mor og kjæreste, det blir jeg ikke når jeg sliter meg totalt ut… 

Anonymkode: 27d6f...c9a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det er din uførhet som er årsak her.

Min gjør det motsatte. At han bidrar ekstra på hjemmebane fordi jeg er syk. Så altså på samme måte som de mannfolka du ser i barnehagen da.

Som sagt det har ikke noe med uførheten din å gjøre,  men hvordan mannen din er personlighetsmessig. Jeg skulle gjerne beskrevet hva jeg tenker om en slik mann, man da blir jeg fort sensurert, så du kan tenke deg til negativt ladede ord selv vil jeg tro 😅😜

Anonymkode: 60783...164

Jeg ble alene med mine barn og måtte derfor stå opp med dem fram til de lærte å underholde seg selv litt lenger mens jeg fikk en sårt tiltrengt ekstra time på øret. Heller det enn en udugelig mann som ikke er med og drar lasset. Hverdagen min alene med småbarn var enklere enn med mannebabyen på slep. Så ja - jeg kan tenke meg til hvilke negativt ladede ord du ville tydd til. 😅

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av min sykdom så sliter jeg med innsovning og dårlig søvnkvalitet, som igjen gjør at det å stå opp tidlig gjør meg enda verre i formen. Så min mann tar alle tidlige morgener når det er nødvendig. Nå har vi store unger som kommer seg til skolen selv osv, så det har heldigvis blitt enklere med tiden. Når barna var små så var jeg ikke så syk som jeg er nå, og da byttet vi på, men jeg var mest alene med de fordi mannen jobbet skift. Ble helt utbrent av det og føler med deg her. Mannen din må steppe opp!

Anonymkode: 99fe9...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (1 time siden):

For en egoist. Håper ikke du vurderer flere barn med han.

Vil ikke påstå at det er så egoistisk og få barn med en ufør kvinne.

Sjelden du finner motsatt tilfelle at en arbeidende kvinne vil ha barn med en ufør mann, om de i det hele tatt vil ha forhold med han.

Jeg er sammen med en ufør kvinne, jeg fant ut at jeg gjorde henne en bjørnetejeneste med at hun kunne overlate det meste til meg, for det ble bare mer og mer etterhvert. Men hun ble ikke ikke noe bedre av dette, heller værre. Etter å vært på forskjellige utredninger og diverse terapi timer, så var rådet og ha så faste rutiner som mulig. Legge seg til fast tid og stå opp til fast tid.

Og det med faste rutiner og faste oppgaver hjalp mye, både på symptomer og sikkert egen selvfølelse, det og kunne bidra på sin måte i hjemmet tror jeg også gjorde det lettere for henne, ikke bare henne men sikkert forholdet generellt.

Anonymkode: 283e5...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stod jeg opp og gjorde alt med henne i alle år. Som ufør alenemor var det ingen valg.

Anonymkode: 282d6...33c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mayer skrev (6 timer siden):

Ikke sikkert han er egoist. Kanskje han tenker at siden han er i full jobb kan han prioritere vekk akkurat det med å stå opp tidlig hver dag. Turnusarbeid er tungt. Vet at det må være tungt å være mamma og ufør, men livet er bare sånn, kabalen må gå opp på et vis.

Vet at det må være tungt å være frisk pappa i turnusarbeid, men det var jo valget som ble tatt. Omsorgsarbeidet må fordeles på et vis. 

Anonymkode: d3671...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er jeg ikke ufør. Men dette var en av grunnene til at jeg valgte et a menneske. Min mann stod gledelig opp for han klarer ikke å sove lenge. Noe som jeg elsker. No er mine voksne. Jeg ligger lenge om morgen. Ikke så lenge som når jeg var ung for jeg har ikke det behovet. Men han har gjort mye før jeg står opp hvert fall. 

Anonymkode: a3ed3...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er det rett og slett lettere å være alene med barn enn sammen med en som ikke fungerer i samlivet. Kanskje er det slik for deg og ts, ufør eller ikke.

Anonymkode: 189e3...df5

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min mann mener han skal være fritatt fra alt relatert til barnet siden jeg er for syk til å være i jobb? 

Anonymkode: 0ad60...65e

Han er jo en drittsekk. Hans rolle som far er jo da ikke noe anerledes selv om du er syk, om noe så burde han jo da faktisk ha gjort enda mer fordi du er syk!

(jeg har alltid stått opp fordi jeg er enslig forsørger, ble syk da barnet var 4 år)

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Av og til er det rett og slett lettere å være alene med barn enn sammen med en som ikke fungerer i samlivet. Kanskje er det slik for deg og ts, ufør eller ikke.

Anonymkode: 189e3...df5

Det er ikke usannsynlig at livet blir lettere for ts som enslig forsørger. Om barna da er på samvær hos far (minst) hver annen helg, så får ts sovet ut. Det er mange gode grunner til å se på om samlivsbrudd faktisk er det beste.

Anonymkode: c0e32...24a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (7 timer siden):

Ikke sikkert han er egoist. Kanskje han tenker at siden han er i full jobb kan han prioritere vekk akkurat det med å stå opp tidlig hver dag. Turnusarbeid er tungt. Vet at det må være tungt å være mamma og ufør, men livet er bare sånn, kabalen må gå opp på et vis.

Da jeg var i jobb, var det en drøm å få forlate hus og heim og kaos grytidlig, og få stikke i fred og ro på jobb. Med (flere) barn i hus er det hjemme man blir sliten, ikke på jobb. 
 

Her jobber mannen, men han tar likevel ungene om morgenen et par hverdager i uka, samt nesten hver helg. Det er som regel en grunn til at man ikke jobber, og det er ikke at man har ønsket seg eller har helse til en jobb som hushjelp. 

Anonymkode: 6ed88...0bf

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør og bodde med egne barn, samboer og hans x antall barn da jeg ble det. Jeg er nå i ettertid helt, helt sikker på at eksens oppførsel bidro til min uførhet og gjorde den verre enn den hadde trengt å være. Og da mener jeg med alt ansvaret jeg hadde, og hvor grisete og rotete hans barn oppførte seg. Jeg fikk aldri sjansen til å få hodet over vann, og det å tviholde på det forholdet ble en dyrkjøpt erfaring. Det er ca tusen ganger bedre å bo alene med bare (mine) barn. 

Anonymkode: 51b01...72c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi er ufør. Og vi hadde det lenge slik som deg. Jeg maktet ikke å stå opp. Var alt for trøtt.

Så viste det seg at jeg hadde alvorlig søvnapné, med over 50 pustestopp i timen. Fikk CPAP, og ble en helt ny mann. 
 

Nå elsker jeg å stå opp, er så koselig med en fin start på dagen. Å få hadetkos i bhage/skole, og å se hvor glade barna er, er gull verdt.  

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...