Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta noen grep for å beskytte deg. Separat økonomi, ikke kjøp bolig eller noe som gjør deg avhengig av hans penger. Han er ikke til å stole på. 

Ingen blir innblandet i hvitvasking uten et nettverk. Kriminelle spør ikke en tilfeldig person til å bli med.. Det er heller ikke slik at kriminelle liker at folk plutselig ikke vil hjelpe dem mer...

Anonymkode: 46d3b...909

• Liker 9
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør ta noen grep for å beskytte deg. Separat økonomi, ikke kjøp bolig eller noe som gjør deg avhengig av hans penger. Han er ikke til å stole på. 

Ingen blir innblandet i hvitvasking uten et nettverk. Kriminelle spør ikke en tilfeldig person til å bli med.. Det er heller ikke slik at kriminelle liker at folk plutselig ikke vil hjelpe dem mer...

Anonymkode: 46d3b...909

Dette.

å komme seg ut av et sånt miljø kan være vanskelig, ikke bare skal man ville det nok selv, men man må klare å komme seg bort fra menneskene/gjengen. Jeg hadde absolutt ikke følt meg trygg i et hjem med en person som er innblandet i et sånt miljø, det hadde vært totalt uaktuelt med et barn i bilde! Plutselig kan de dukke opp på døren… sånne mennesker kommer ikke innom for å kommunisere når de skal ordne opp i noe.

TS, det beste du kan gjøre nå er å sørge for eget bosted, at du blir stående alene som omsorgsperson (usikker hva det riktige begrepet er?), og at du bosetter deg i et trygt og godt miljø. Kutt kontakt med alle hans venner, distanser deg og hold fokus på deg selv og barnet. Skap et godt og trygt miljø for deg og barnet, en god og trygg fremtid. 

Anonymkode: 84185...2cd

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Man "havner" ikke bare i en sånn situasjon. Man gjør noe aktivt selv. Han tenkte kanskje det var lettjente penger...

Men som alle andre har sagt her, dette er dårlige kort. Ta ansvar for deg selv og babyen. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Kom deg unna, og ikke gjør barnet ditt flere bjørnetjenester enn du allerede har gjort ved å velge denne mannen som far.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du er nok lurt trill rundt dessverre. Dette er ikke slikt man bare "havner" i, og det er strenge krav for å varetektsfengsle.

For å understreke hvor strengt det faktisk er - det var så vidt eksen min ble varetektsfengslet etter å ha forsøkt å drepe meg gjentatte ganger. Altså, han ble tatt inn, fikk besøksforbud, ble sluppet ut, og dro og brøt seg inn hos meg og prøvde igjen - FLERE GANGER - og sendte trusler, før han ble varetektsfengslet. Da var det en "vanskelig avgjørelse" fordi han risikerte å miste jobben ... Kan legge til at han hadde flere tidligere domfellelser på vold, og anmeldelser på partnervold fra ekser, og da jeg anmeldte, ble han funnet med store skader på neven etter å ha forsøkt å slå meg, men heller knust en rute fordi jeg hoppet unna, og han hadde grovt trakassert meg offentlig på nett - bevisene var ganske overbevisende.

Om du blir med denne mannen, og spesielt om du får med ham og politiet på fødestua, så kommer barnevernet til å komme på døra rimelig kjapt, og det er ikke bare far det vil gå utover. De vil ha stor tvil om din dømmekraft, og du risikerer å miste barnet ditt. Kom deg vekk nå, så stiller saken seg helt annerledes.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette.

å komme seg ut av et sånt miljø kan være vanskelig, ikke bare skal man ville det nok selv, men man må klare å komme seg bort fra menneskene/gjengen. Jeg hadde absolutt ikke følt meg trygg i et hjem med en person som er innblandet i et sånt miljø, det hadde vært totalt uaktuelt med et barn i bilde! Plutselig kan de dukke opp på døren… sånne mennesker kommer ikke innom for å kommunisere når de skal ordne opp i noe.

TS, det beste du kan gjøre nå er å sørge for eget bosted, at du blir stående alene som omsorgsperson (usikker hva det riktige begrepet er?), og at du bosetter deg i et trygt og godt miljø. Kutt kontakt med alle hans venner, distanser deg og hold fokus på deg selv og barnet. Skap et godt og trygt miljø for deg og barnet, en god og trygg fremtid. 

Anonymkode: 84185...2cd

Ja derfor skulle vi egt flytte. Vi var på tur til å flytte til en annen by slik at vi fikk et litt bedre miljø rundt oss. Ikke at han er innblandet i en kriminell gjeng men han har en del dårlige kompiser som han ønsker å komme seg bort fra. Han som fikk partneren min innblandet i hvitvaskingen, har ingen kjennskap til han. Men jeg vet han spurte flere folk også andre bekjente av meg.

Men har vurdert alene forsørger.

Anonymkode: 40cf0...76b

Gjest Bromance
Skrevet
MariaIsabel skrev (2 minutter siden):

Du er nok lurt trill rundt dessverre. Dette er ikke slikt man bare "havner" i, og det er strenge krav for å varetektsfengsle. For å understreke hvor strengt det faktisk er - det var så vidt eksen min ble varetektsfengslet etter å ha forsøkt å drepe meg gjentatte ganger. Altså, han ble tatt inn, fikk besøksforbud, ble sluppet ut, og dro og brøt seg inn hos meg og prøvde igjen - FLERE GANGER - før han ble varetektsfengslet. Da var det en "vanskelig avgjørelse" fordi han risikerte å miste jobben ... 

Om du blir med denne mannen, og spesielt om du får med ham og politiet på fødestua, så kommer barnevernet til å komme på døra rimelig kjapt, og det er ikke bare far det vil gå utover. De vil ha stor tvil om din dømmekraft, og du risikerer å miste barnet ditt. Kom deg vekk nå, så stiller saken seg helt annerledes.

Kjære deg håper du er trygg nå 💖

AnonymBruker
Skrevet

Ser de fleste her ikke har svart på det du faktisk spør om.

I forhold til fødsel bør nok mannen din sende inn en forespørsel til fengselet om han kan delta på fødsel. Da vil de/politiet ta en vurdering på om det er mulig ut fra sakens art, grunnlaget for fengsling og politiets ressurser.

Dersom mannen din har brev og besøksforbud/isolasjon lar dette seg ikke gjøre. Om du ikke har kontakt med mannen din akkurat nå, så kan du forsøke å spørre om dette via hans forsvarer. At han tar forespørselen videre etter å ha snakket med mannen din.

Hva gjelder rent praktisk dersom politiet er med på fødselen, så er det helt opp til vurderingene politiet tar i det tilfellet. De kommer enten til å være inne på føderommet, eller rett utenfor døren til føderommet, alt etter hva bekymringen rundt mannen din er:)

Anonymkode: c64bd...2bc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Bromance skrev (2 minutter siden):

Kjære deg håper du er trygg nå 💖

Ja, er gift med en fantastisk, stabil, trygg mann og har det veldig bra ❤️

• Hjerte 3
Gjest Bromance
Skrevet
MariaIsabel skrev (Akkurat nå):

Ja, er gift med en fantastisk, stabil, trygg mann og har det veldig bra ❤️

💖

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei ønsker selvfølgelig ikke dette. Han ble blandet inn i noe svindel. Jeg har ikke så veldig mye kjennskap til situasjonen men det var en mann som spurte om han kunne ta imot noe penger og overføre tilbake til en annen konto, så skulle han få en liten sum for det. Dette er tydeligvis en større sak hvor flere er blitt innblandet. Han var på fengslingsmøte der det skulle vurderes om han skulle i varetekt, dommer sa egt han skulle løslates men så ble saken anket.. Jeg må jo selvfølgelig vurdere situasjonen videre. Er jo veldig skuffer over at han havnet i denne situasjonen når jeg er gravid.

Man har ikke lov å svare folk som profesjonell part her, men hør på meg… INGEN tingrett hadde godkjent FIRE ukers varetekt med sannsynlig forlengelse for en svindelsak uansett hvor mange som var involvert om han kun var involvert på det viset. Meld flytting og redd barnet ditt for helvete.

Anonymkode: 0519f...556

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (5 minutter siden):

Du er nok lurt trill rundt dessverre. Dette er ikke slikt man bare "havner" i, og det er strenge krav for å varetektsfengsle.

For å understreke hvor strengt det faktisk er - det var så vidt eksen min ble varetektsfengslet etter å ha forsøkt å drepe meg gjentatte ganger. Altså, han ble tatt inn, fikk besøksforbud, ble sluppet ut, og dro og brøt seg inn hos meg og prøvde igjen - FLERE GANGER - og sendte trusler, før han ble varetektsfengslet. Da var det en "vanskelig avgjørelse" fordi han risikerte å miste jobben ... Kan legge til at han hadde flere tidligere domfellelser på vold, og anmeldelser på partnervold fra ekser, og da jeg anmeldte, ble han funnet med store skader på neven etter å ha forsøkt å slå meg, men heller knust en rute fordi jeg hoppet unna, og han hadde grovt trakassert meg offentlig på nett - bevisene var ganske overbevisende.

Nå skremmer du ts unødvendig. Dersom mor har god omsorgsevne kommer de ikke til å ta fra henne barnet med mindre far utgjør en fare for barnet, og hun fortsatt har kontakt med han. Dersom det er snakk om hvitvasking og ikke annet kriminelt nettverk så vil ikke barnevernet ta fra de ungen om mor og far har god omsorgsevne. Kan godt hende barnevernet kommer på døra (noe jeg også tviler på). Men de skal så langt det lar seg gjøre bistå med tiltak i hjemmet før noe annet. Det skal være svært alvorlig og ikke minst skadelig for barnet før de velger å ta barnet fra mor/far

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja er selvfølgelig mange andre bekymringer akkurat nå og dette er en veldig kjip situasjon. Heldigvis er ikke saken så alvorlig, de holder han der for at han skal møte opp på avhør. Så regner egt med han kommer ut nå snart.
Men ønsker jo at han skal være med på fødselen, siden han er far. Derfor var jeg nysgjerrig på hvordan det funket. 

Med 4 ukers varetekt så er saken alvorlig…

Anonymkode: 5208f...f68

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1 - de varetektsfengsler ingen bare for å gjøre det for små - ikke alvorlige saker 

2 - han vil ikke få permisjon for å være med på fødsel nei. 

3 - du bør 100% sørge for å få foreldreansvar alene uavhengig av hvor lenge han potensielt skal sitte i fengsel- noe annet er uansvarlig av deg. 

4 - straffen hans er nok heller tvilsomt ikke avgjort før fødselen din. Ha adresse annet sted enn han. Han er far selv om du har alene ansvar. 

5 - du må begynne å tenke på barnet ditt sitt beste - ikke deg, ikke far, ikke forholdet. Barnet. 

Anonymkode: d2399...fad

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg vet ikke om dette er riktig plass å spørre men jeg er 33 uker gravid og min partner er varetektsfengslet. Vi vet enda ikke hvor lenge han må sitte. Han er dømt til 4 uker nå men så kan det hende han blir dømt til 4 uker igjen etter det. Hvordan er det om jeg plutselig havner i fødsel mens han er der? Kan han være med på fødselen eller er det vanskelig? Hørte at kanskje politibetjente må være med på fødestuen da. Har noen erfaring eller noe kunnskap med dette?

Sender deg en stor klem ts 💗

Jeg vil minne dere andre som kommenterer at han sitter i varetekt, han er ikke dømt for noe enda , og uskyldige har blitt satt i varetekt og løslatt før. 

Jeg kan desverre ikke svare deg ts  på det du lurer på, men han har vel oppnevnt en advokat/ forsvarer som kanskje kan svare eller hjelpe dere med å finne ut av dette? Eventuelt kanskje du kan kontakte kriminalomsorgen og spørre om råd?, jeg valgte å

Dersom jeg var deg ts så ville jeg fulgt saken nøye og forsøkt å få mest mulig innformasjon i saken. Jeg hadde en gang en kjæreste som hadde en rettsak som omhandlet skatt. Han mente han var uskyldig, jeg valgte å gå i rettsaken for å høre politiet/påtale sin mening om saken. Han fikk samfunnsstraff.

Det er kun du som kjenner han, og som vet hva du kan tåle og ikke godta. Skulle det vise seg å være snakk om nedlastning av overgrepsmateriale (barneprono) eller andre ting som kan sette barnet i fare må du sette barnets beste først. Men folk som har gjort noe kriminelt er ikke nødvendigvis farlige eller dårlige fedre.

Jeg håper du klarer å slappe av og nyte siste del av svangerskapet, det høres ut som om du er i en sårbar og stressende situasjon 💗

Anonymkode: 7f92f...595

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nå skremmer du ts unødvendig. Dersom mor har god omsorgsevne kommer de ikke til å ta fra henne barnet med mindre far utgjør en fare for barnet, og hun fortsatt har kontakt med han. Dersom det er snakk om hvitvasking og ikke annet kriminelt nettverk så vil ikke barnevernet ta fra de ungen om mor og far har god omsorgsevne. Kan godt hende barnevernet kommer på døra (noe jeg også tviler på). Men de skal så langt det lar seg gjøre bistå med tiltak i hjemmet før noe annet. Det skal være svært alvorlig og ikke minst skadelig for barnet før de velger å ta barnet fra mor/far

En kriminell far, som er buret inne når ungen kommer til verden, og en mor som er mer opptatt av om far får vært med på fødsel, enn det faktum at han er kriminell, er absolutt noe bvt kan se på med stor bekymring jo. Og om mor da fortsetter å utvise de holdningene hun gjør i denne tråden, samtidig som hun stoler blindt på løgnene til far og ikke ber om innsyn i saken engang, så vil jeg si det er en ganske real sannsynlighet for at de henter ut barnet. Barn har blitt hentet for langt mindre i dette landet (ikke at jeg er enig i den praksisen, men det er en helt annen sak).

For all del, hun kan også ha flaks og møte på noen i bvt som ikke reagerer slik, men det er et sjansespill, og personlig ville jeg ikke gamblet med ungen min for å fortsette med en kriminell idiot som bagatelliserer/juger om hvorfor han sitter inne.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det beste du gjør for din og babyens del er å melde flytting asap slik at han ikke får foreldreansvar for ungen.

Anonymkode: 9a85e...b37

Hjelper ikke å flytte ift foreldreansvaret, nye regler gjør at foreldreansvaret som oftest blir delt, uavhengig av bosituasjon. 

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/foreldreskap/foreldre-som-far-barn-utenfor-samliv-far-automatisk-foreldreansvaret-sammen/id2677292/

Anonymkode: 1ff69...a48

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (21 minutter siden):

En kriminell far, som er buret inne når ungen kommer til verden, og en mor som er mer opptatt av om far får vært med på fødsel, enn det faktum at han er kriminell, er absolutt noe bvt kan se på med stor bekymring jo. Og om mor da fortsetter å utvise de holdningene hun gjør i denne tråden, samtidig som hun stoler blindt på løgnene til far og ikke ber om innsyn i saken engang, så vil jeg si det er en ganske real sannsynlighet for at de henter ut barnet. Barn har blitt hentet for langt mindre i dette landet (ikke at jeg er enig i den praksisen, men det er en helt annen sak).

For all del, hun kan også ha flaks og møte på noen i bvt som ikke reagerer slik, men det er et sjansespill, og personlig ville jeg ikke gamblet med ungen min for å fortsette med en kriminell idiot som bagatelliserer/juger om hvorfor han sitter inne.

Nå var det jo ikke slik at jeg skrev her for å snakke om hvorfor han sitter osv. I DENNE tråden lurte jeg på hvordan det var ang fødsel, og det betyr ikke at jeg er mer opptatt av det enn de andre tingene rundt alt dette. Jeg har bla også nevnt at jeg vurderer aleneforsørger. Ikke tro at jeg ikke tar situasjonen på alvor, for det gjør jeg, men jeg kan bare ta en ting om gangen og derfor ble denne tråden skrevet nå for å hjelpe kartlegge litt videre.

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå var det jo ikke slik at jeg skrev her for å snakke om hvorfor han sitter osv. I DENNE tråden lurte jeg på hvordan det var ang fødsel, og det betyr ikke at jeg er mer opptatt av det enn de andre tingene rundt alt dette. Jeg har bla også nevnt at jeg vurderer aleneforsørger. Ikke tro at jeg ikke tar situasjonen på alvor, for det gjør jeg, men jeg kan bare ta en ting om gangen og derfor ble denne tråden skrevet nå for å hjelpe kartlegge litt videre.

Jeg fatter virkelig ikke at du ønsker å ha med noe sånt på fødselen. Ta med din mor eller en god venninne.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sier du ikke vet noe særlig om situasjonen, men at det ikke er alvorlig (men alt tilsier jo at dette er alvorlig), og du bekymrer deg for om han får blitt med på fødsel, når du egentlig ikke bør ønske å ha ham med i det hele tatt.

La oss nå si at han i beste fall egentlig er en ok fyr, som i et svakt øyeblikk sa ja til noen lettjente penger ... Han er vel ikke så dum at han ikke forsto at dette var ulovlig? Uansett hvordan man vrir og vender på det, så har han med viten og vilje risikert deg, barnet deres og livet dere kunne fått, for å gjøre noe kriminelt, og så har han løyet til deg om det.

Man skal også være ganske dypt inne i et kriminelt miljø, og gjerne ha gjort lignende før, for å få den tilliten med å sende pengene videre. Jeg går utifra at det var en ganske god slant? Og at han blir varetektsfengslet for en slik type forbrytelse, vitner om at politiet har god grunn til å mistenke at han vil gjøre noe for å ødelegge beviser, eller stikke av. At de føler det er en mulighet er ikke godt nok for å varetektsfengsle - det må være mer - noe han har sagt, hans historikk osv. 

Jeg forstår at dette er en veldig kjip situasjon for deg, på flere måter, så beklager at jeg er hard, men det kommer snart et barn inn i dette, og du har ansvar for å beskytte det barnet. Det er flott du vurderer aleneforsørger. Fokuset ditt bør ligge 100 % på å distansere deg fra far og alt rundt ham. Ta med en annen, trygg person på fødsel. Når han kommer ut, kan dere ta et møte via familievernkontoret dersom han ønsker samvær. Du bør da be om at enten du får innsyn i dommen, eller at fvk eller lignende får innsyn, for å forsikre deg om at det "kun" er snakk om økonomisk kriminalitet, og ikke noe som tilsier samvær med tilsyn eller 0 samvær.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...