Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg vet ikke om dette er riktig plass å spørre men jeg er 33 uker gravid og min partner er varetektsfengslet. Vi vet enda ikke hvor lenge han må sitte. Han er dømt til 4 uker nå men så kan det hende han blir dømt til 4 uker igjen etter det. Hvordan er det om jeg plutselig havner i fødsel mens han er der? Kan han være med på fødselen eller er det vanskelig? Hørte at kanskje politibetjente må være med på fødestuen da. Har noen erfaring eller noe kunnskap med dette?

Anonymkode: 40cf0...76b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, jeg vet ikke om dette er riktig plass å spørre men jeg er 33 uker gravid og min partner er varetektsfengslet. Vi vet enda ikke hvor lenge han må sitte. Han er dømt til 4 uker nå men så kan det hende han blir dømt til 4 uker igjen etter det. Hvordan er det om jeg plutselig havner i fødsel mens han er der? Kan han være med på fødselen eller er det vanskelig? Hørte at kanskje politibetjente må være med på fødestuen da. Har noen erfaring eller noe kunnskap med dette?

Tror fødselen er det siste jeg hadde bekymret meg for i denne situasjonen. 

Anonymkode: 84185...2cd

• Liker 23
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du gjør for din og babyens del er å melde flytting asap slik at han ikke får foreldreansvar for ungen.

Anonymkode: 9a85e...b37

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror fødselen er det siste jeg hadde bekymret meg for i denne situasjonen. 

Ja er selvfølgelig mange andre bekymringer akkurat nå og dette er en veldig kjip situasjon. Heldigvis er ikke saken så alvorlig, de holder han der for at han skal møte opp på avhør. Så regner egt med han kommer ut nå snart.
Men ønsker jo at han skal være med på fødselen, siden han er far. Derfor var jeg nysgjerrig på hvordan det funket. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt igjennom om det er noen andre du kan tenke deg å ha med dersom det går skeis. Mor, søster, god venninne?

Anonymkode: 1752d...8db

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja er selvfølgelig mange andre bekymringer akkurat nå og dette er en veldig kjip situasjon. Heldigvis er ikke saken så alvorlig, de holder han der for at han skal møte opp på avhør. Så regner egt med han kommer ut nå snart.
Men ønsker jo at han skal være med på fødselen, siden han er far. Derfor var jeg nysgjerrig på hvordan det funket. 

Det er jo en grunn for at han holdes i varetekt. Nei, han får ikke permisjon fra varetektsfengsling, han skal holdes i fengsel.. derfor - varetektsfengsling. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det beste du gjør for din og babyens del er å melde flytting asap slik at han ikke får foreldreansvar for ungen.

Anonymkode: 9a85e...b37

Vi skulle egt flytte sammen nå den 15 mai, men nå ser det ut som jeg må overta leiligheten alene. Derfor vurdere jeg også å skrive meg som aleneforsørger, men det kommer litt ann på hvor lenge han må sitte..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og dette tenker du er et bra miljø å oppdra et barn i? 

Anonymkode: 843b1...ab6

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle egt flytte sammen nå den 15 mai, men nå ser det ut som jeg må overta leiligheten alene. Derfor vurdere jeg også å skrive meg som aleneforsørger, men det kommer litt ann på hvor lenge han må sitte..

Ønsker du virkelig at barnet ditt skal vokse opp med en kriminell far? Ønsker du risikere at BV blir blandet inn? Du skriver ingenting om hva han er sikta for, men man blir ikke varetektsfengslet for småting… 

• Liker 11
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du blir lurt. 4 ukers varetekt, og kanskje 4 uker til. Det er kun i alvorlige saker man benytter seg av dette virkemiddelet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de holder ham i FIRE uker fordi de ikke tror han vil møte opp til avhør, er jo ikke det noe godt tegn, akkurat… beklager å måtte si det. Fire uker i varetekt kommer ikke helt av seg selv.

Anonymkode: b7a08...1e3

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De holder han der fordi de er redd han skal stikke av? Det var jo, betryggende.

Når han er varetektsfengslet så er det alvorlig. Vet du i det hele tatt hva han er arrestert for?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ønsker du virkelig at barnet ditt skal vokse opp med en kriminell far? Ønsker du risikere at BV blir blandet inn? Du skriver ingenting om hva han er sikta for, men man blir ikke varetektsfengslet for småting… 

Nei ønsker selvfølgelig ikke dette. Han ble blandet inn i noe svindel. Jeg har ikke så veldig mye kjennskap til situasjonen men det var en mann som spurte om han kunne ta imot noe penger og overføre tilbake til en annen konto, så skulle han få en liten sum for det. Dette er tydeligvis en større sak hvor flere er blitt innblandet. Han var på fengslingsmøte der det skulle vurderes om han skulle i varetekt, dommer sa egt han skulle løslates men så ble saken anket.. Jeg må jo selvfølgelig vurdere situasjonen videre. Er jo veldig skuffer over at han havnet i denne situasjonen når jeg er gravid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså. Du bør ha egen adresse for å skjerme deg moþ barnevern og alt mulig folk finner på.

Du bør ta barnebidrag gjennom nav. 

Også ramla det utav meg gratulerer med godt valgt barnefar.

Anonymkode: 57031...fbb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei ønsker selvfølgelig ikke dette. Han ble blandet inn i noe svindel. Jeg har ikke så veldig mye kjennskap til situasjonen men det var en mann som spurte om han kunne ta imot noe penger og overføre tilbake til en annen konto, så skulle han få en liten sum for det. Dette er tydeligvis en større sak hvor flere er blitt innblandet. Han var på fengslingsmøte der det skulle vurderes om han skulle i varetekt, dommer sa egt han skulle løslates men så ble saken anket.. Jeg må jo selvfølgelig vurdere situasjonen videre. Er jo veldig skuffer over at han havnet i denne situasjonen når jeg er gravid.

Han har tatt betalt for å holde penger for noen andre på sin egen konto? Det er ikke svindel, det er kriminelt.

Høres mer ut som han er innblandet i hvitvasking av penger. Har han drevet med rus? Vært innblandet i noe tidligere?

Her må du ha øyne og sinn åpent nok til å innse at ikke alle er så ordentlige som man gjerne tror. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles hvitvasking og er jo ikke svindel. Alle vet vel hva hvitvasking er..

Anonymkode: b391f...cd3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså. Du bør ha egen adresse for å skjerme deg moþ barnevern og alt mulig folk finner på.

Du bør ta barnebidrag gjennom nav. 

Også ramla det utav meg gratulerer med godt valgt barnefar.

Anonymkode: 57031...fbb

Ja, for du tenker dette hjelper? 

Det kan jo tenkes at hun føler seg lurt av barnefar og at det ikke var dette hun så for seg. Det er mulig situasjonen er kjip nok fra før om ikke fremmede skal shame henne.

Anonymkode: 05cea...63b

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner godt at du er skuffa. Jeg hadde vært rasende.

Anonymkode: 1752d...8db

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har tatt betalt for å holde penger for noen andre på sin egen konto? Det er ikke svindel, det er kriminelt.

Høres mer ut som han er innblandet i hvitvasking av penger. Har han drevet med rus? Vært innblandet i noe tidligere?

Her må du ha øyne og sinn åpent nok til å innse at ikke alle er så ordentlige som man gjerne tror. 

Ja leste litt om hvitvasking nå, og ja det virker som det er det. Men nei det har aldri vært noe rus innblandet. Usikker på om han har vært innblandet i noe tidligere. Vet bare at han har vært på glattcelle tidligere etter for mye å drikke på byen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han holdes i varetekt av en (eller) flere av tre grunner: 

•De er redd han vil forspille bevis og/eller kontakte vitner i saken 

•De er redd han vil unndra seg straffeforfølging 

•De er redd han vil gjenta forbrytelser

I tillegg til minst et av disse punktene, må det han er siktet for være så alvorlig at han risikerer minst seks måneders fengsel. 

Det kreves også sannsynlighetsovervekt for at han er skyldig i det han er siktet for om retten skal ha anledning til å varetektsfengsle ham. 

Jeg ville nok ikke hatt samme adresse som far ved fødsel. Må være veldig tøft for deg. Håper du har gode mennesker rundt deg. Alle gode tanker til deg ❤️

Anonymkode: d4ea5...fdb

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...