Gå til innhold

Slemt med ryggsekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så nettopp et innslag på tv2 der et panel snakket om mest irriterende ting på fly. Det var stort sett de vanlige tingene som går igjen når dette temaet er oppe, med ett unntak. Christian Borch mente det er fryktelig egoistisk å gå med ryggsekk på fly. Dette fordi man da visstnok slår den i hodet på folk støtt og stadig. Jeg går alltid med ryggsekk på fly, og har aldri tenkt på at noen kan se på dette som galt. Tror heller aldri jeg har truffet noen med ryggsekken noensinne. Derimot merker jeg iblant når jeg står i kø til sikkerhetskontrollen, at folk dulter borti sekken. Altså når jeg selv står stille. Kan dette faktisk være et tegn på at de ønsker å markere at det er en uskreven lov om å ikke stå i kø med ryggsekk? Når jeg tenker etter kan jeg ikke tenke meg så mange andre grunner, siden jeg selv aldri har gått inn i ryggsekken til noen foran, den ser man jo. 

Jeg tenker nå altså på kø, ikke på en stappfull buss eller lignende, der tar jeg sekken av. 

Anonymkode: f6231...dfe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jævla irriterende med de som går med den på ryggen i midtgangen inne på fly.

Anonymkode: c602c...60b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det irriterende når man ikke kommer borti noen med den? Skal dog gå med den i hånda heretter hvis det faktisk er et irritasjonsmoment, men større sjanse for å treffe noen da. Og det er jo faktisk mye større sjanse for å snuble i en trillekoffert enn å gå rett inn i noens ryggsekk. 

Anonymkode: f6231...dfe

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggsekken bærer jeg og holder den til magen

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser med sekk, men tar den alltid av når vi går gjennom midtgangen på flyet og bærer i hånda. 

Folk med sekk på ryggen er ikke klar over hvor ubehagelig det er å bli dultet borti.

 

Anonymkode: e256b...6e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det irriterende når man ikke kommer borti noen med den? Skal dog gå med den i hånda heretter hvis det faktisk er et irritasjonsmoment, men større sjanse for å treffe noen da. Og det er jo faktisk mye større sjanse for å snuble i en trillekoffert enn å gå rett inn i noens ryggsekk. 

Anonymkode: f6231...dfe


Problemet er størst når folk skal ta av sekken i den trange midtgangen. Mange har ikke så mye kontroll som de tror.

Folk glemmer også hvor mye plass sekken tar bak seg når de kommer til sin plass og snur seg mot sitt sete. 
 

 

Anonymkode: e256b...6e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Reiser med sekk, men tar den alltid av når vi går gjennom midtgangen på flyet og bærer i hånda. 

Folk med sekk på ryggen er ikke klar over hvor ubehagelig det er å bli dultet borti.

 

Anonymkode: e256b...6e4

Men jeg har aldri dultet bort noen. Skal likevel begynne å ta den av etter å ha sett innslaget og lest her. Faktisk en litt ubehagelig tanke at alle de som går inn i sekken min antagelig har gjort det med vilje fordi de synes jeg er ufin som går med sekk. Jeg har helt oppriktig alltid trodd de bare er klossete og ikke ser seg for...

Anonymkode: f6231...dfe

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger alltid sete ved midtgangen, og har fått sekker i hodet flere ganger. De som går med ryggsekk skjønner ikke at så fort de snur og vender litt på seg, så treffer den sekken noen.

Anonymkode: ec0fc...881

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det irriterende når man ikke kommer borti noen med den? Skal dog gå med den i hånda heretter hvis det faktisk er et irritasjonsmoment, men større sjanse for å treffe noen da. Og det er jo faktisk mye større sjanse for å snuble i en trillekoffert enn å gå rett inn i noens ryggsekk. 

Anonymkode: f6231...dfe

Du skjønner ikke forskjellen mellom å dulte borti noen i leggen/knærne, og i ansiktet/skuldrene?

Jeg har flere ganger snakket til ryggsekkfolk, fordi de står der å snur seg rundt uten å registrere at de dulter borti andre... Og jeg ser ofte barn som må dukke unna ryggsekkfolk som snur seg som om de ikke har noe på ryggen.

Jeg har snublet i trillekoffert ja, fordi jeg ikke ser meg for. Det har aldri vært fordi koffertmennesket snur seg rundt å slenger kofferten inn i beina mine. De fleste med koffert stopper og snur seg for å se seg rundt, uten å snu kofferten uten å se på hvem/hva den treffer.

Anonymkode: b893d...7fc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh?? Er som deg TS, aldri hørt om at det skal være en greie. Og skjønner det ikke heller, såfremt det er snakk om en «vanlig størrelse sekk», og man ikke snakker om akkurat det tidspunktet hvor man stopper for å vri på kroppen inn mot sitt sete. 
Hvis barn løper inn i sekken, bør foreldrene lære de å holde litt avstand - de er for nærme. Og ellers når man går med midtgangen, hvis folk kræsjer i den (folk som allerede er på seteraden), og TS går rett frem (altså ikke vrir seg frem og tilbake) - da høres det nesten ut som om folk henger med hodet langt ut i midtgangen.. noe her går ikke opp 🤔🤔

Anonymkode: cb56f...b57

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg velger alltid sete ved midtgangen, og har fått sekker i hodet flere ganger. De som går med ryggsekk skjønner ikke at så fort de snur og vender litt på seg, så treffer den sekken noen.

Anonymkode: ec0fc...881

Men man merker da hvis man slår borti noe, for ikke å si noen. Jeg skal uansett endre på dette nå, og gå med den i hånda selv om jeg får mindre kontroll da. Jeg har alltid tenkt jeg er en hensynsfull reisende 😅 Legger aldri ned setet, kommer aldri ruslende når gaten holder på å stenge, blir aldri stående i midtgangen for å legge opp bagasje osv. Men det er alltid rom for forbedring :) 

Anonymkode: f6231...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Huh?? Er som deg TS, aldri hørt om at det skal være en greie. Og skjønner det ikke heller, såfremt det er snakk om en «vanlig størrelse sekk», og man ikke snakker om akkurat det tidspunktet hvor man stopper for å vri på kroppen inn mot sitt sete. 
Hvis barn løper inn i sekken, bør foreldrene lære de å holde litt avstand - de er for nærme. Og ellers når man går med midtgangen, hvis folk kræsjer i den (folk som allerede er på seteraden), og TS går rett frem (altså ikke vrir seg frem og tilbake) - da høres det nesten ut som om folk henger med hodet langt ut i midtgangen.. noe her går ikke opp 🤔🤔

Anonymkode: cb56f...b57

Ja, det er liten håndbagasjesekk. Og jeg vrir meg ikke rundt med den, jeg står stille når jeg tar den av. Men heretter skal det skje på utsiden av flyet, vil ikke gjøre noen sure om jeg enkelt kan unngå det :)  

Anonymkode: f6231...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men man merker da hvis man slår borti noe, for ikke å si noen. Jeg skal uansett endre på dette nå, og gå med den i hånda selv om jeg får mindre kontroll da. Jeg har alltid tenkt jeg er en hensynsfull reisende 😅 Legger aldri ned setet, kommer aldri ruslende når gaten holder på å stenge, blir aldri stående i midtgangen for å legge opp bagasje osv. Men det er alltid rom for forbedring :) 

Anonymkode: f6231...dfe

Hvis man alltid legger merke til det, så er det jo faktisk enda verre... Det vil si at veldig mange med ryggsekk gir helt bevist faen når de dulter borti andre, eller slår sekken inn i ansiktet på folk...

Jeg kan iallefall med hånda på hjerte si at jeg mange ganger dulter borti folk på bussen i studietiden uten å legge merke til det først.

Anonymkode: b893d...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å reise med en ryggsekk og en liten Yorkie i reisebag. Er nok den mest irriterende personen i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg har aldri dultet bort noen. Skal likevel begynne å ta den av etter å ha sett innslaget og lest her. Faktisk en litt ubehagelig tanke at alle de som går inn i sekken min antagelig har gjort det med vilje fordi de synes jeg er ufin som går med sekk. Jeg har helt oppriktig alltid trodd de bare er klossete og ikke ser seg for...

Anonymkode: f6231...dfe

Tror du virkelig at de som "stadig dulter borti folk med sekken" faktisk legger merke til det? Og når de er klar over det, bare fortsetter med å dulte borti?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mezzosoprena said:

Tror du virkelig at de som "stadig dulter borti folk med sekken" faktisk legger merke til det? Og når de er klar over det, bare fortsetter med å dulte borti?

Ja, man merker jo når man kommer borti noe eller noen. Hvis den kommer borti en dør eller noe, merker man det jo. 

Anonymkode: f6231...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, man merker jo når man kommer borti noe eller noen. Hvis den kommer borti en dør eller noe, merker man det jo. 

Anonymkode: f6231...dfe

Jaja, da får vi bare være enige om å være uenige...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-key...? Jeg går alltid med ryggsekk. Både når jeg skal på butikk og ut å reise. Har aldri lagt merke til at noen har blitt irritert på meg av den grunn! :hæ:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, man merker jo når man kommer borti noe eller noen. Hvis den kommer borti en dør eller noe, merker man det jo. 

Anonymkode: f6231...dfe

Er akkurat det dere ikke gjør! Ser ut som noen jævla spørsmålstegn om noen sier ifra.

Anonymkode: c602c...60b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...