Gå til innhold

Døde på sykehuset uten at pårørende viste at hen var innlagt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor bor hun ikke hos en av dere når hun trenger så mye oppfølging? Hvorfor gir dere henne ikke det hun trenger og har behov for på tampen av livet, og lar henne sitte alene mange timer i døgnet? 

Anonymkode: e33b8...0bf

Vi er alle fornøyde med vår ordning, slik situasjonen er nå 🙂 Derfor trenger jeg heller ikke din input. Jeg spurte heller ikke deg om råd, du spurte jo faktisk meg om hva du skulle gjøre. La være å spørre dersom du ikke har psyken til og takle å få et ærlig svar.

Du burde bruke energien din på å gå i deg selv i stedet. Finn fred, gjør det du føler er riktig i ditt liv, så blir det lettere å akseptere andre. Hvis du har vanskeligheter med å reflektere selv og sliter med å vite hva du skal gjøre, går det også an å kontakte en psykolog. Så slipper du kanskje å føle deg angrepet av tilfeldige folk på et forum. Men du klikker vel i vinkel av å lese dette også tenker jeg.

Anonymkode: eaf2e...16a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bisarr tanke at dette skal være grunnlag for økonomisk kompensasjon. Min bestemor døde som følge av feilmedisinsering på aldershjemmet. Moren min hadde i etterkant møter med representanter for aldershjemmet og kommuneadministrasjonen, beklagelser og løfter om endring i rutiner ble gitt (som vi bare får håpe blir fulgt opp), og ingen tenkte tanken på å sko seg økonomisk.

Anonymkode: acece...d5d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi er alle fornøyde med vår ordning, slik situasjonen er nå 🙂 Derfor trenger jeg heller ikke din input. Jeg spurte heller ikke deg om råd, du spurte jo faktisk meg om hva du skulle gjøre. La være å spørre dersom du ikke har psyken til og takle å få et ærlig svar.

Du burde bruke energien din på å gå i deg selv i stedet. Finn fred, gjør det du føler er riktig i ditt liv, så blir det lettere å akseptere andre. Hvis du har vanskeligheter med å reflektere selv og sliter med å vite hva du skal gjøre, går det også an å kontakte en psykolog. Så slipper du kanskje å føle deg angrepet av tilfeldige folk på et forum. Men du klikker vel i vinkel av å lese dette også tenker jeg.

Du måler hva andre bør gjøre ut i fra hva du gjør. Og var tydelig på at har man eldre foreldre så ringer man daglig. Som plutselig ble til hver 8. time når jeg påpekte at 24 timer også er lenge å ligge skadet. 

Empatien ligger tydeligvis bare i å gi i dine øyne korrekte svar, som korrigeres litt om de ikke er korrekte nok. For makan til stort behov for å trekke noen andre ned. 

Anonymkode: e33b8...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var jo også noe å prøve å få kloa i penger på.

Kondolerer. 

Anonymkode: fee52...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Motelvibes skrev (På 22.5.2024 den 16.49):

Har du hardt for å forstå at det er mer verdt å kunne ta farvel med sine nærmeste enn penger???

Det er uansett regler for å få erstatning. Du aner jo åpenbart ikke hva du snakker om.

Anonymkode: adf31...fbb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Motelvibes skrev (På 22.5.2024 den 16.49):

Har du hardt for å forstå at det er mer verdt å kunne ta farvel med sine nærmeste enn penger???

Vondt. Har du vondt for å forstå, heter det. Og det var vel ikke det at det er vanskelig å skjønne at det er viktig å ta farvel, men derfra til erstatning er det jo et stykke.

Anonymkode: 42c85...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 9.03):

Men herregud som du tar av da.

Anonymkode: 42c85...ed2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 13.18):

Hei. Hvordan gå frem om en ønsker å kreve erstatning? Det handler om en sak med sykehus, der dei innrømmer svikt ved kommunikasjon til pårørende. Der pasienten dør uten at pårørende viste at pasienten var innlagt. Kan en kreve erstatning for det? Pasienten låg inne i 3 døgn, ungene viste ingenting. Før pasienten døde. Da først ringte sykehuset. Familien har vært på møte med sykehuset og der innrømmer dei svikt. Dei sier og at dette er forferdelig. Ungene som er godt voksne, fikk aldri muligheten til å besøke, hen ved sjukehuset. Da dei ikke viste noen. Hva tenker dere? 

Anonymkode: e351c...cfd

Nei det for dere selvsagt ikke.

Anonymkode: 4eee2...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Motelvibes skrev (På 7.5.2024 den 13.22):

Feil. Muligheten til å ta farvel veier tyngre enn noe beløp. 

Dette er advokatmat.

Fortsatt ikke en erstatningssak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei det for dere selvsagt ikke.

*får

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...