Gå til innhold

tinder eksperiment, hvor vanskelig det er for "normale" karer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er vilt hvor mange dårlige menn som er på tinder. Skulle ønske menn lagde seg en kvinnelig profil og i stedet for å bli glad for alle liksene, faktisk prøve å få til en seriøs samtale med matchene.

Anonymkode: bb564...2e2

Menn tradisjonelt forventer statistiske utvalg.

Så vi bryr oss ikke om at 90% av likesene er uinteresante; man ønsker den ene. og det blir mye vanskeligere når det er 10 enn når det er 200 , når sjangsen å finne noen du er kompatible med er 1 til 100. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

5. Menn med OnlyFans som fisker etter kunder på Tinder og tror jeg er keen på å se dem naken. 

SERIOUSLY!!! Er dette faktisk en ting? Det er fantastisk hvor langt likestillingen har kommet! JEg er SÅÅÅÅ misunnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er vilt hvor mange dårlige menn som er på tinder. Skulle ønske menn lagde seg en kvinnelig profil og i stedet for å bli glad for alle liksene, faktisk prøve å få til en seriøs samtale med matchene.

Jepp. Jeg har vært singel i mange år og kan ikke se for meg at det kommer til å endre seg. 

Anonymkode: 9867c...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Druid said:

SERIOUSLY!!! Er dette faktisk en ting? Det er fantastisk hvor langt likestillingen har kommet! JEg er SÅÅÅÅ misunnelig!

Jepp. Har opplevd det flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (3 minutter siden):

Tuller du? De må jo fiske på tinder, fordi ingen kvinner gidder å betale for å se nakne menn

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp. Jeg har vært singel i mange år og kan ikke se for meg at det kommer til å endre seg. 

Nå er det slik at hvis jeg plutselig skulle bli singel i min alder, som nærmer meg 60, tror jeg ikke jeg hadde gått inn i et forpliktende samliv igjen. Jeg er bare blitt for sær og gammal for å drive på å tilpasse meg enda en person. 

Jeg har brukt opp evnene mine til å give a shit på daglig basis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Faktisk det eneste jeg går etter 🤷‍♂️ minst mulig bagasje. Siden vi snakker om erfaring, så kan jeg fortelle at jeg fremdeles har tilgode å møte en dame på min alder (37) som har klart å få et sunt forhold til sin historie. Ikke lett å skape kjemi når en blir møtt med skepsis og mistro fra første møte. Å måtte sitte å unnskylde meg for hva andre menn har gjort. Unge damer møter en med et åpent sinn. 

Anonymkode: 13763...397

Jeg er veldig enig. Jeg gikk på date med en mann og jeg følte at jeg måtte bare unnskylde meg selv for alt eksen hans hadde gjort. Det hele var veldig ubehagelig affære. Selv så tar jeg pauser fra datingen om jeg føler meg bitter og sur etter et brudd. Hva som er min historie med mann A, er ikke relevant for mann B og mann B fortjener at jeg møter han med respekt, omsorg og glede. Det samme forventer jeg at han møter meg med

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (15 timer siden):

Så du vil ikke skammeliggjøre det å trykke like på 4,5%, men du vil gjøre det mot de som trykker "like" på 61,9%?
Si meg hvilken prosent "likes" er akseptabelt? 50/40/20% eller må en under 10% for å ikke være uattraktiv.

Det er morsomt når folk kjemper for frihet, toleranse og at valget ligger hos individet, men så viser det seg at det bare gjelder om en tilhører "rett" gruppe.

Det hadde for øvrig vert poengløst å brukt en app der begge kjønn bare vil snakke med 4.5% av brukerne, antall match vil bli så få at en vil få senebetennelse i fingen før en finner noen en i det hele tatt en kan snakke med. 

Hele poenget er å finne noen man passer sammen med. De fleste passer ikke sammen med særlig mange, og de virkelige vinnerne er de som treffer bingo på kun en like. Forhold handler om å virkelig like hverandre, og passe sammen på alle vis. Jo mer selektiv man er jo større er sjansen til å lykkes. Det forutsetter at man leser, skjønner og respekterer andre brukeres profiler med preferanser, interesser osv. og aldri trykker like på noen man ikke reelt sett matcher. 

Jeg har aldri brukt sjekkeapper, men jeg har en profil på et seksualpolitisk forum, og jeg ser at majoriteten av dem som kommer med sjekkereplikker og foreslår å treffes på melding ikke har lest profilteksten. Ergo: De bryr seg ikke om hvem jeg er, hvilke interesser jeg har eller hvilke preferanser jeg har. Det er hårreisende dårlig folkeskikk.
De vennene jeg leser tindermeldingene til innimellom får stort sett bare drittmeldinger, fra folk som ikke stemmer med det de ser etter i det hele tatt. Det er veldig respektløst, rett og slett.

Endret av Andro
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Druid said:

Nå er det slik at hvis jeg plutselig skulle bli singel i min alder, som nærmer meg 60, tror jeg ikke jeg hadde gått inn i et forpliktende samliv igjen. Jeg er bare blitt for sær og gammal for å drive på å tilpasse meg enda en person. 

Jeg har brukt opp evnene mine til å give a shit på daglig basis...

Jeg er i 30-årene, så føler jeg ikke kan gi opp helt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tuller du? De må jo fiske på tinder, fordi ingen kvinner gidder å betale for å se nakne menn

De gjør jo faktisk det! Eneste måte noen faktisk har kommet på ideen, er for at noen faktisk HAR betalt. Han som fisker på Tinder HAR kunder, han bare driver å fisker etter FLER. Og opplever du det flere ganger , betyr det at det må være FLERE damer som betaler for det. 

(Det er forresten mange damer som liker å se på nakne menn, og kjøper postere av det ;) men OnlyFans?!! Damn, det var utvikling!)

Jeg tror i selvransakelsens navn at dette er for seint for meg.... Ikke at jeg er spesielt stygg eller feit, men ... ikke akkurat posterboy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg som er TS har dama(møtte hun via tinder) og hadde mer suksess en hva han på eksperimentet hadde, men merket selv at damer på tinder var ekstremt kresne. De har for mange valgmuligheter rett og slett.

Anonymkode: 9cf87...5b2

Vi har ikke for mange valgmuligheter. Det er veldig få menn på Tinder som man sveiper høyre på. Ja, det er mange menn på Tinder, men få menn som fremstår attraktive (dette gjelder ikke kun utseende, men en samlet vurdering). 

Anonymkode: 5c6dd...bb5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Er du klar over at du har bagasje?

Du skriver det her, alle damer på en viss alder har vært trøbbel for meg, så begynner du å tenke at alle som er unge vil møte deg med et åpent sinn, det er en ekstrem generalisering, nettop på grunn av bagasje.

Anonymkode: e1677...eb6

Også enig i dette. Det er en veldig generaliserende holdning å se «alle kvinner på min alder er bare dømmende og sure» som kommer av bagasje som man selv har i en alder av 37 år. Det handler nok litt om dårlig selvinnsikt og manglende forståelse til å se seg selv i sånne situasjoner.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ha lest denne tråden (jeg har bare sett videoen): For meg ville denne mannen vært helt uinteressant til tross for at han er attraktiv mtp kropp og ansikt (jeg ville faktisk plassert han på 7, ikke 6). Årsaken er at han ikke på noen som helst måte utstråler handlekraftig, sterk maskulin seksualitet (i mine øyne). 

Kjæresten min er:

• Lavere enn denne mannen.
  • Delvis ufør pga muskelsykdom. 
  • I alle fall ikke penere ansiktsmessig enn mannen i videoen.
  • Akkurat nå polstret med en merkbar pappamage ❤️ 

Allikevel har han hatt veldig stor suksess både på Tinder og in real life. Vært en damemagnet fra han var femten og frem til nå, når han nærmer seg femti. Hans selvtillit og seksuelle utstråling har magnetisk tiltrekningskraft på kvinner. Vi kan ikke gå i butikken uten at damer snur seg etter han og kaster på håret. ;) Når jeg viste Tinder-bildene hans til mine venninner kom det kommentarer som "shit, han er sexy" og "herregud, han er jo helt perfekt". 

Det er disse tingene INCEL-gjengen bare ikke ønsker å forstå :) Og bare så det er sagt: Dette går begge veier. Alle har vi vel den venninna i gjengen som bare "har det", og alltid blir sjekket opp på fest? :) 

Endret av ALB
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har ikke for mange valgmuligheter. Det er veldig få menn på Tinder som man sveiper høyre på. Ja, det er mange menn på Tinder, men få menn som fremstår attraktive (dette gjelder ikke kun utseende, men en samlet vurdering). 

Anonymkode: 5c6dd...bb5

Nå er jeg som sagt i 30-årene så jeg titter på menn i 30-årene og starten av 40-årene, og når det kommer til bilder:

1. Bilder med filter. Djevelhorn, hundeører eller at det står cute over hele ansiktet.. 

2. Bilder tatt på badet med trutemunn.. 

3. Bilder med mange venner. Du skal selge deg selv, og jeg orker ikke gjette hvem du er. 

4. Bilder i bar overkropp som flekser. Supert at du har fin kropp, men det handler om holdningen det utstråler når man velger å gjøre det på den måten. 

5. Bilder i trusa.

6. Utallige bilder av biler. 

7. Bilder med quotes. 

8. Bilder med andre damer som du holder rundt. En hadde bilde av seg dress som så ut var fra når han giftet seg. 

9. Ser sur ut på alle bildene. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så lei av å lese om menn som bare klager uten å gjøre noe for å endre situasjonen.

Det blir for dumt å bare se på det lille markedet som er Norge, og klage over at man ikke finner noen. Du må utvide horisontene! Slutt å vent på noe som aldri vil skje. Flytt! Jeg stakk som 24-åring. Veldig glad for at jeg ikke ventet.

Anonymkode: abe86...423

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lite å trekke ut av anekdotiske eksperimenter og jaggu kan statistikk også være misledende.

Som mann 50 så relaterer jeg lite til hva gutt 22 fra Canada opplever av suksess på Tinder.

Det er heller ikke relevant for meg med suksessraten for alenefedre (jeg har voksne barn) eller menn generelt i alderen 20-35 som sliter på datingmarkedet. Spesielt kanskje statistikk fra USA som ikke er synonymt med hvordan vi dater i Norge (eller Europa for den saks skyld).

Det at menn statistisk (basert på tall fra USA) med lav høyde (under 180) sliter, bryr meg svært lite. Jeg får kanskje et litt mindre utvalg, men det er uansett mange nok til at jeg kan finne meg en relevant partner. Og jeg kompenserer mine stusselige 175 cm med noen andre fantastiske egenskaper.

Alle er sin egen lykkes smed, også i datingverden. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/7/2024 at 10:13 AM, AnonymBruker said:

Hei, håper noen kvinner her inne som påstår at tinder ikke er mer vanskelig for normale karer å se på dette klippet .Personlig hadde jeg litt mer suksess når jeg var der, men syntes det var frustrerende og vanskelig. Spørsmålet er da, er kvinner innerst inne like eller mer overfladiske som mange menn? Har kvinner på tinder alt for urealistiske krav? Og hvis ikke, hva kan forklare disse resultatene?

Anonymkode: 9cf87...5b2

Første som slår meg er at han er 22 år som er veldig ungt og mange ser ikke etter et forhold i den alderen, men å bli kjent med noen og ta det litt med ro. Hvis han skulle gjort et eksperiment her så ville jeg heller fokusert og valgt en mann på 27 eller 28 år som er en alder der mange menn begynner å slå seg til ro. Andre er at han bruker få bilder. På bildene som han bruker så virker han ukomfortable og urolig, istedenfor å ha utstråling og sjarm. Tredje er at bioen hans er veldig dårlig. Han skriver bare om sine hobbyer og ikke hva han leter etter i et forhold. 

I videoen så fokuserer han veldig på de overfladiske kvalitetene med mannen, og ikke de indre kvalitetene. Er dette en god mann? Høflig? Hyggelig? Morsom? 

Som kvinne selv på Tinder så har jeg alltid hatt en hel haug av matcher som bare ligger og støver også!😝 Har også menn som har unmatched meg fort etter match. Tror det er veldig vanlig, alt sammen? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Første som slår meg er at han er 22 år som er veldig ungt og mange ser ikke etter et forhold i den alderen, men å bli kjent med noen og ta det litt med ro. Hvis han skulle gjort et eksperiment her så ville jeg heller fokusert og valgt en mann på 27 eller 28 år som er en alder der mange menn begynner å slå seg til ro

Ja 22 år gamle menn har det uendelige mye vanskeligere enn menn som er feks 10 eller 20 år eldre. Det er unge menn som blir valgt bort og som ikke når opp. For voksne menn er det like stor etterspørsel som tilbud.

At menn i alderen 27 / 28 "begynner å slå seg til ro" er helt feil formulering da. Det er først den alderen mange menn kommer inn på kjønnsmarkedet. Men det har ingenting å gjøre med at menn liksom "velger" å "slå seg til ro" da, det er fordi mange damer ønsker å slå seg til ro da. Og når det skjer må de fleste operere i et annet marked enn de har tilgang på for sex og moro. Dvs. de må senke krav til utseende, selvtillit, høyde etc.

Og det er egentlig bare trist. Damene kommer krypende når de innser at de egentlig ikke har sjans på de største, kjekkeste mennene med høyest selvtillit. Og forventer da at menn skal være parat, og slå seg til ro selv om de akkurat har fått innpass i kjønnsmarkedet...

Anonymkode: c0bdd...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg hadde vært singel og på en datingtjeneste hvor jeg fikk mange forespørsler daglig fra alle mulige slags kvinner om å bli kjent eller dra på date så ville jeg ha noe slags rangering for å ikke «drukne». Sannsynligvis ville kvinner som fremstod som pene og ungdommelige på bilder bli vurdert litt nøyere enn de mindre pene og mer slitne

Anonymkode: cb8ad...2d3

Selv om du så ut som en sliten og mindre pen mann selv?

Anonymkode: 6ea98...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...