AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Del Skrevet 6. mai Jeg har ikke noe familie, jeg bor alene, er singel, har noen venner her og der men ingen av de kjenner hverandre eller vet noe om hverandre. (Hadde mye større krets og gjenger før men det har jeg kutta ut) Jeg bruker heller ikke sosiale medier.. Hvis jeg hadde dødd brått, hvem og hvordan skulle de funnet vennene mine ? Og det hjelper ikke å finne 1, for den personen får ikke gitt beskjed vidre til de andre siden ingen av mine venner vet hvem de andre vennene mine er 😅 Regner ikke med at noen av de aktivt leser dødsannonser heller da jeg er under 30.. Anonymkode: 73ecd...df6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Del Skrevet 6. mai Da må du nesten etterlate deg et skriv der du forteller hvem som skal ha beskjed. Skriv det allerede i dag i tilfelle. Anonymkode: 0b507...7ff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da må du nesten etterlate deg et skriv der du forteller hvem som skal ha beskjed. Skriv det allerede i dag i tilfelle. Anonymkode: 0b507...7ff Ellers blir jeg bare gravlagt uten at noen vet ? 🙈 Anonymkode: 73ecd...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må du nesten etterlate deg et skriv der du forteller hvem som skal ha beskjed. Skriv det allerede i dag i tilfelle. Anonymkode: 0b507...7ff Men hvis man bor alene, og ikke har særlig mye familie, hvem skal gi beskjed til venner da? Kanskje oppbevare sånne ting hos en advokat eller noe da, og så får kanskje advokaten beskjed fra Tingretten eller noe ved dødsfall? Sikkert veldig greit med et testamente også da. Hvis man ikke har familie som står en nær, så burde man vel sette opp et testamente for å bestemme hvem andre som man ønsker skal arve. Anonymkode: 61936...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvis man bor alene, og ikke har særlig mye familie, hvem skal gi beskjed til venner da? Kanskje oppbevare sånne ting hos en advokat eller noe da, og så får kanskje advokaten beskjed fra Tingretten eller noe ved dødsfall? Sikkert veldig greit med et testamente også da. Hvis man ikke har familie som står en nær, så burde man vel sette opp et testamente for å bestemme hvem andre som man ønsker skal arve. Anonymkode: 61936...6dc Noen kommer vel og rydder i tingene dine og finner det. Anonymkode: 0b507...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Del Skrevet 6. mai Jeg har opplevd to ganger å tilfeldig å få vite at venner var døde. Jeg hadde ikke kontakt med noen i deres krets eller familie så jeg fant det ut via minneside på Facebook . Ikke noe god situasjon men. Anonymkode: 0b507...7ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Del Skrevet 6. mai Hvorfor spør du TS? ❤️ Anonymkode: 632b6...77a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 6. mai #8 Del Skrevet 6. mai Du bør oppgi en av vennene dine som nærmeste pårørende. Vet ikke helt hvordan dette gjøres i praksis, kanskje du kan logge deg inn i kjernejournalen din og legge det inn der? Tror det går. Gi gjerne vedkommende beskjed også. Håper du er frisk og rask og at det ikke er noe som tyder på at du tar kvelden snart, men siden du er så redd for dette: Lag et lite skriv om hvordan du vil ha begravelsen, hvem som skal varsles osv og så legger du det på et sted som du informerer den du oppnevner som nærmeste pårørende. (Om) Lykke til, hadde jeg nær sagt (litt galgenhumor må vi ha 😜) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ellers blir jeg bare gravlagt uten at noen vet ? 🙈 Anonymkode: 73ecd...df6 Ja. Det er ingen offentlige ansatte som har som jobb å lete etter mulige venner og bekjente av avdøde. Du bør sørge for at hvem du vil ha som nærmeste pårørende er oppført i din journal/helse Norge. Kan være en god venn. Den personen får beskjed av sykehus/helsevesenet, og må gi beskjed videre til de som kan trenge å vite. Du bør sørge for at det finnes en liste over venner, som personen du fører opp som nærmeste pårørende vet hvor ligger. Du kan også gi vennene dine beskjed om hvem som er din nærmeste pårørende, og vil ta kontakt om det evt skjer deg noe. Ellers vil det eneste være en dødsannonse. Anonymkode: e1620...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Del Skrevet 6. mai Får som oftest vite det via bekjente på facebook. Ofte etter begravelsen Anonymkode: 38135...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Del Skrevet 6. mai Vil bare legge til - synes det er svært klokt av deg å tenke på dette ❤️ Anonymkode: e1620...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #12 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får som oftest vite det via bekjente på facebook. Ofte etter begravelsen Anonymkode: 38135...eb5 Men det vil neppe skje i TS sin situasjon, når vennene ikke kjenner hverandre og TS ikke bruker sosiale medier. Anonymkode: e1620...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #13 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Det er ingen offentlige ansatte som har som jobb å lete etter mulige venner og bekjente av avdøde. Du bør sørge for at hvem du vil ha som nærmeste pårørende er oppført i din journal/helse Norge. Kan være en god venn. Den personen får beskjed av sykehus/helsevesenet, og må gi beskjed videre til de som kan trenge å vite. Du bør sørge for at det finnes en liste over venner, som personen du fører opp som nærmeste pårørende vet hvor ligger. Du kan også gi vennene dine beskjed om hvem som er din nærmeste pårørende, og vil ta kontakt om det evt skjer deg noe. Ellers vil det eneste være en dødsannonse. Anonymkode: e1620...2f2 Og ha med kontaktinformasjon for venner som skal informeres. Gjerne flere muligheter, i tilfelle noen bytter nummer eller noe. Anonymkode: e1620...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Del Skrevet 6. mai De jeg snakker med daglig ville jo skjønt at det har skjedd noe, men hadde de fått svar hvis de hadde ringt sykehus e.l og spurt ? Eller har de taushetsplikt rundt dødsfall også når folk ringer inn? - ts Anonymkode: 73ecd...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 6. mai #15 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De jeg snakker med daglig ville jo skjønt at det har skjedd noe, men hadde de fått svar hvis de hadde ringt sykehus e.l og spurt ? Eller har de taushetsplikt rundt dødsfall også når folk ringer inn? - ts Anonymkode: 73ecd...df6 Vi har taushetsplikt til alle Untatt din nærmeste pårørende. Det er dennes jobb å varsle andre nærstående. Ingen andre får beskjed om de ringer fex sykehuset. Ser nå at du er ung. Det er lurt å tenke på dette,,men håper alt er bra med deg. Trodde først du var eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #16 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De jeg snakker med daglig ville jo skjønt at det har skjedd noe, men hadde de fått svar hvis de hadde ringt sykehus e.l og spurt ? Eller har de taushetsplikt rundt dødsfall også når folk ringer inn? - ts Anonymkode: 73ecd...df6 Hei ts, jeg vet ikke helt om dette er helt skivebom. Men har du selvmordstanker? Disse planene og kartleggingen du gjør nå er noe jeg kjenner igjen fra før jeg ble innlagt for å få hjelp. Om folk svarer nå og tror de hjelper deg så bør man tenke seg om to ganger. Anonymkode: 632b6...77a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #17 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei ts, jeg vet ikke helt om dette er helt skivebom. Men har du selvmordstanker? Disse planene og kartleggingen du gjør nå er noe jeg kjenner igjen fra før jeg ble innlagt for å få hjelp. Om folk svarer nå og tror de hjelper deg så bør man tenke seg om to ganger. Anonymkode: 632b6...77a Jeg kom bare til å tenke på det om det er noe system på det. Anonymkode: 73ecd...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Del Skrevet 6. mai Bacteria skrev (5 minutter siden): Vi har taushetsplikt til alle Untatt din nærmeste pårørende. Det er dennes jobb å varsle andre nærstående. Ingen andre får beskjed om de ringer fex sykehuset. Ser nå at du er ung. Det er lurt å tenke på dette,,men håper alt er bra med deg. Trodde først du var eldre. Men hvis man skriver en lapp som man har på kjøleskapet da f.eks med nummerene til de som trenger å vite, da gjelder ikke taushetsplikten? De får beskjed ? Anonymkode: 73ecd...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #19 Del Skrevet 6. mai Hvem skal finne deg om ingen savner deg bak ei låst dør? Har du en jobb du blir etterlyst av? Anonymkode: e027b...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #20 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem skal finne deg om ingen savner deg bak ei låst dør? Har du en jobb du blir etterlyst av? Anonymkode: e027b...11f Har en 100% stilling ja. Og de nermeste vennene ville jo lurt og sikkert ringt politiet eller noe siden det aldri skjer at jeg bruker mer enn 10 min på å svare Anonymkode: 73ecd...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå