Gå til innhold

Bonusmor automatisk barnevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velg å vær god, gi plass og kos dere. 
Ta diskusjonen med far på et annet tidspunkt hvis du absolutt må.

Anonymkode: e04c0...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da skal vi som er bonusmødre aldri få alenetid med egne barn da? 

Bonus har som sagt ofte alenetid når h*n er her. Men det gjelder ikke mine barn?

Anonymkode: 1366f...0e2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da skal vi som er bonusmødre aldri få alenetid med egne barn da? 

Bonus har som sagt ofte alenetid når h*n er her. Men det gjelder ikke mine barn?

Anonymkode: 1366f...0e2

Ingen får alenetid hvis de ikke klarer å avtale det med partneren. Det høres ut som om du har store problemer med forholdet ditt.

Anonymkode: bd534...991

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så da skal vi som er bonusmødre aldri få alenetid med egne barn da? 

Bonus har som sagt ofte alenetid når h*n er her. Men det gjelder ikke mine barn?

Anonymkode: 1366f...0e2

Det kan man selvsagt få, men det må avtales på forhånd. Innretter man seg som en familie, må man ta hensyn til alle. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så da skal vi som er bonusmødre aldri få alenetid med egne barn da? 

Bonus har som sagt ofte alenetid når h*n er her. Men det gjelder ikke mine barn?

Anonymkode: 1366f...0e2

Jeg forstår deg ikke. Er dere ikke en familie? Hadde det vært meg så hadde jeg automatisk tenkt at alt skulle være for alle. Bare tanken på å utelate et barn syns jeg er helt forferdelig.

Anonymkode: e04c0...b4d

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo snakke med deg, ikke automatisk ta deg for gitt. 

Anonymkode: a22d5...ed3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det samværsuke så er det jo naturlig at alle barna blir med, man skaffer ikke barnevakt til det ene barnet og lar de to andre gjøre noe kjekt i langhelga som kommer (eller andre ferier) når den ene voksne har fri og den andre er på jobb. Eller shipper de barnet som ikke er velkomment til å bli med til moren sin, som ikke har samværsuke denne uka og som kanskje selv har lagr planer eller jobber turnus og har planlagt feks ekstravakt på torsdag siden man får 133% tillegg i lønn på helligdager eller har arbeidshelg

Er man en familie med mine/dine/våre så lar man ikke det barnet som ikke er biologisk ditt ikke få være med når det er samværsuke. Man er en familie, uavhengig av blodsbånd

Vil man finne på noe med bare egne barn så kan man gjøre det når det andre barnet er til mor/den andre forelderen, eller som i dette tilfellet; man finner på noe med egne barn når far har fri og kan ta seg av sitt barn og reise bort ei langhelg alene bare de. Ikke alle kan ta fri på kort varsel på fredag pga de har samværsuke, partner har fri og vil dra på tur med biologiske barn men ikke stebarn. Ikke alle har fri på torsdag heller selv om det er helligdag. Jobber man på feks sykehus så går turnus som vanlig uavhengig av helligdager. Hvis far jobber turnus så kunne han ha prøvd å bytte vakt, men det er sjeldent man får bytte vakt på kort varsel da langhelg fri er ettertraktet. Der er heller ikke bare bare å søke om en feriedag eller fri uten lønn på så kort varsel har man en 8-16 jobb.

Regner med at samværsavtalen ikke er ny, så denne langhelgen var du klar over at stebarnet var til dere ts. Litt dårlig deal å sette mannen din i ei knipe ved å si at du vil reise bort/finne på noe med bare egne barn og ikke stebarnet på kott varsel. Og det er i allefall ikke mor til barnet som skal slippe det hun har i armene eller få problemer med jobb; deres samværsuke, deres problem.

Egentlig er det ikke et problem, du lager et problem. Å finne på noe med egne barn kan du gjøre mange andre ganger når far har fri.

Hadde mannen min gjort noe lignende; hatt fri og insistert på å reise bort med fellesbarnet og særkullsbarnet mitt ikke hadde blitt inkludert så hadde jeg revurdert hele forholdet. Det er to barn i dette hjemmet her. 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (32 minutter siden):

Det er ikke rart enkelte blir kalt for stemora fra helvete. Eller at forholdet ryker pga stebarn som ikke passer inn for en steforelder.

Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg tatt det som en selvfølge å inkludere dette barnet. Er du ikle interessert i å få ett godt forhold til barnet og på en måte «hjelpe» samboeren din? Kan jo hende samboeren din vil «hjelpe» deg tilbake en annen gang.

Jeg klarer ikke skjønne at dette skal være ett problem. Du kan finne på ting med dine barn alene når barnet ikke er på samvær hos dere. 

Skjerp deg!

Så enig 

Anonymkode: e71c2...327

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (47 minutter siden):

Nei, det er ikke ditt ansvar. Men jeg hadde ønsket å være en familie i en slik situasjon og ikke bare noen mennesker som delte husholdning men litt ulike barn som er der av og til. 

Nettopp. Skal man tenke slik som TS gjør bør man heller være kjærester, og ikke involvere barna i det hele tatt.

Anonymkode: 96a13...c98

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så da skal vi som er bonusmødre aldri få alenetid med egne barn da? 

Bonus har som sagt ofte alenetid når h*n er her. Men det gjelder ikke mine barn?

Anonymkode: 1366f...0e2

Hvis stebarnet ofte har alenetid med far når ungen er hos dere på samvær så har vel også du samtidig egentid med dine barn? Når far og fars barn ikke er hjemme så er vel du og dine barn alene sammen uten far og barnet, dvs dere har alenetid samtidig.

For dere har jo tydelig samvær samtidig siden alle barna er hos dere denne uka da stebarnet er et problem siden far jobber og du vil finne på noe med dine barn uten stebarnet

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har valgt å bli en familie. Om du er hjemme likevel, kan du vel ta med bonusbarnet? Veldig feil å ekskludere. Har aldri kalt det barnepass eller barnevakt om jeg har vært sammen med bonusdatter om far er på jobb eller reise. Kanskje derfor vi har levd lykkelig sammen som en familie, med et barn hver, i over 25 år ❤️. Liker du ikke bonusbarnet ditt godt nok til å ha det med, så burde dere faktisk aldri ha flyttet sammen.

Anonymkode: ce06c...00b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt! Og jeg synes faktisk at den andre forelderen alltid skal være førstevalget når man trenger tilsyn til barnet. 

Anonymkode: 7ebd7...f56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg ikke er ansvarlig for hans barn den dagen og velger å prioritere en dag med mine alene siden det er noe vi aldri gjør. 

Er alltid sammen som en familie med dine/mine så jeg tar denne dagen med god samvittighet.

De dagene far og barnet har hatt alenetid har ikke vi andre hatt mulighet,så nå tenker jeg det er våres tur. 

Anonymkode: 1366f...0e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener jeg ikke er ansvarlig for hans barn den dagen og velger å prioritere en dag med mine alene siden det er noe vi aldri gjør. 

Er alltid sammen som en familie med dine/mine så jeg tar denne dagen med god samvittighet.

De dagene far og barnet har hatt alenetid har ikke vi andre hatt mulighet,så nå tenker jeg det er våres tur. 

Anonymkode: 1366f...0e2

Hvorfor spørre om andres meninger når du åpenbart er skråsikker på at du har rett? Men kommunikasjonen dere imellom har helt klart forbedringspotensiale...

Anonymkode: b98ce...d7b

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (43 minutter siden):

Det er ikke rart enkelte blir kalt for stemora fra helvete. Eller at forholdet ryker pga stebarn som ikke passer inn for en steforelder.

Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg tatt det som en selvfølge å inkludere dette barnet. Er du ikle interessert i å få ett godt forhold til barnet og på en måte «hjelpe» samboeren din? Kan jo hende samboeren din vil «hjelpe» deg tilbake en annen gang.

Jeg klarer ikke skjønne at dette skal være ett problem. Du kan finne på ting med dine barn alene når barnet ikke er på samvær hos dere. 

Skjerp deg!

Enig, den som blir lidende her er barnet som blir ekskludert. TS har valgt å gå inn i et forhold med en mann som har barn fra før, da kommer barnet med på kjøpet og bør inkluderes som en selvfølge.

Anonymkode: 5b3d4...26a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dine, mine og våre er = våre!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener jeg ikke er ansvarlig for hans barn den dagen og velger å prioritere en dag med mine alene siden det er noe vi aldri gjør. 

Er alltid sammen som en familie med dine/mine så jeg tar denne dagen med god samvittighet.

De dagene far og barnet har hatt alenetid har ikke vi andre hatt mulighet,så nå tenker jeg det er våres tur. 

Anonymkode: 1366f...0e2

Det handler vel ikke om «å være ansvarlig» for, men å være en familie. Og for deg, å være et godt forbilde! Hvilke signaler sender du, både til dine barn, din mann og ikke minst hans barn som ikke får være med.

Anonymkode: e04c0...b4d

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår deg godt! Og jeg synes faktisk at den andre forelderen alltid skal være førstevalget når man trenger tilsyn til barnet. 

Anonymkode: 7ebd7...f56

Hjelpes. «Tilsyn til barnet»?! Flytter man sammen, er man en familie - med alle ungene. Ikke to voksne mennesker med mine og dine barn. Problemet her er ikke bonusbarnet, men manglende kommunikasjon mellom de voksne. Selv med bare felles barn skal ikke den ene parten ta det som en selvfølge at man bare kan jobbe. Man snakker om det. 
 

Men å planlegge alenetid med bare egne unger og utelate et barn?! Det er slemt! Alentid tar man når man er alene med barna, og så får man legge opp samværet deretter. Jeg kjenner en far som valgte å ha samvær en dag i uka med hver av barna for at de skulle få alenetid med ham hver for seg (alle var hans). Man får ting til om man vil. 
 

Men jeg begriper ikke at folk kan flytte sammen med en partner som har barn og så forvente at det barnet ikke skal være en fullverdig del av familien. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg mener jeg ikke er ansvarlig for hans barn den dagen og velger å prioritere en dag med mine alene siden det er noe vi aldri gjør. 

Er alltid sammen som en familie med dine/mine så jeg tar denne dagen med god samvittighet.

De dagene far og barnet har hatt alenetid har ikke vi andre hatt mulighet,så nå tenker jeg det er våres tur. 

Anonymkode: 1366f...0e2

Har du tenkt å si det til han i det hele tatt eller skal du bare spille med og stikke fra barnet uten tilsyn mens han er på jobb og håpe du ikke blir avslørt? For du er jo tydeligvis ikke i stand til å planlegge med din egen samboer.

Anonymkode: bd534...991

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så da skal vi som er bonusmødre aldri få alenetid med egne barn da? 

Bonus har som sagt ofte alenetid når h*n er her. Men det gjelder ikke mine barn?

Anonymkode: 1366f...0e2

Selvsagt kan du få alenetid med egne barn, det er jo bare til å planlegge bedre? Både samvær og ferier/utflukter. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg mener jeg ikke er ansvarlig for hans barn den dagen og velger å prioritere en dag med mine alene siden det er noe vi aldri gjør. 

Er alltid sammen som en familie med dine/mine så jeg tar denne dagen med god samvittighet.

De dagene far og barnet har hatt alenetid har ikke vi andre hatt mulighet,så nå tenker jeg det er våres tur. 

Anonymkode: 1366f...0e2

Jeg syns det er helt hull i hodet å planlegge noe med noen av barna og la en sitte igjen alene, noe du gjør med god samvittighet?! 

Hva var meningen med dette innlegget igjen?

Anonymkode: 08c37...cde

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...