AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Skrevet 6. mai 2024 Nå kommer det noen inneklemte dager og jeg har fri med mine barn. Barnet til samboeren min kommer også. Er det automatisk sånn at da må jeg underholde dette barnet også? Jeg hadde planlagt noe nå til helgen med de to barna mine siden vi aldri finner på noe alene. Da sier samboer: Husk at h*n er her også da..... Er det mitt ansvar når far er på jobb? Mor til barnet er hjemmeværende og hjemme. Anonymkode: 1366f...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2 Skrevet 6. mai 2024 Ikke ditt ansvar. Anonymkode: f410d...375 16 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #3 Skrevet 6. mai 2024 Jeg regner med du svarte "Ja, det vet jeg, men jeg regner med du har fikset barnepass for h*n" Anonymkode: 9f4c4...e60 17 1 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. mai 2024 #4 Skrevet 6. mai 2024 Generelt er det jo han som har ansvar for sitt barn, og hvis han vil at du skal ta ansvaret for hans barn på dine fridager, må han avklare det med deg først. Men det kommer jo litt an på hvor etablert forholdet deres er, for de fleste som har levd som en sammensatt familie i noen år, er det naturlig at man tar ansvar for den andres barn på lik linje med sine egne. I tillegg må du jo vurdere hvorvidt du skal være regelrytter eller sette bonusbarnets behov først - dersom det er sånn at han/hun har gleda seg til å komme til dere og være sammen med deg og dine unger.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Skrevet 6. mai 2024 Men hva svarte du da han minnet om det? Det har jo ingenting å si hva folk her synes og mener, det er ham du må kommunisere med om dette. Dere har ikke snakket om at det er sammenfallende fridager og samværsdager i mai, ei heller om at du planlegger å gjøre ting bare med dine barn i en samværshelg? (Og mors jobbsituasjon er irrelevant når far har samvær). Anonymkode: b98ce...d7b 13 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #6 Skrevet 6. mai 2024 Dette blir fars ansvar, så får han eventuelt spørre deg pent, da. Anonymkode: 69fb7...354 5
Gjest HSV50 Skrevet 6. mai 2024 #7 Skrevet 6. mai 2024 Jeg hadde forventet at far tok fri sammen med oss om bonusbarnet skulle være her, med mindre det var avklart på forhånd at jeg skulle være alene med alle barna. Jeg hadde blitt smått gretten om det ble tatt som en selvfølge at han bare kunne jobbe fordi jeg var hjemme. Når det er sagt hadde det vært uproblematisk for meg å finne på noe med bonusbarn også, og jeg ville ikke omtalt meg som barnevakt. Og jeg ville aldri planlagt noe for bare meg og mine barn en dag jeg visste at bonusbarn skulle være her. Slikt legger jeg til dager bonusbarn er hos mor. At mor uansett er hjemmeværende har ikke noe med saken å gjøre, så lenge det er pappa som har samvær. Hun kan jo ha andre planer.
Fremmed fugl Skrevet 6. mai 2024 #8 Skrevet 6. mai 2024 Nei, det er ikke ditt ansvar. Men jeg hadde ønsket å være en familie i en slik situasjon og ikke bare noen mennesker som delte husholdning men litt ulike barn som er der av og til. 15
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #9 Skrevet 6. mai 2024 Seriøst? Krangler folk om sånt? Anonymkode: 6b09b...c19 17 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #10 Skrevet 6. mai 2024 Vi planlegger alltid sammen når vi er her. Men akkurat nå skal far jobbe og det virket som en selvfølge at jeg dro med bonus. Har egentlig alltid gjort det, men jeg må ha mulighet til å gjøre ting alene med mine også. Far har ikke spurt noe om hva vi har for planer disse dagene. Sikkert gått utifra at vi skal være hjemme. Bonus har ofte alene dager uten mine også. Anonymkode: 1366f...0e2
Eva-Lena Skrevet 6. mai 2024 #11 Skrevet 6. mai 2024 Det er ikke rart enkelte blir kalt for stemora fra helvete. Eller at forholdet ryker pga stebarn som ikke passer inn for en steforelder. Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg tatt det som en selvfølge å inkludere dette barnet. Er du ikle interessert i å få ett godt forhold til barnet og på en måte «hjelpe» samboeren din? Kan jo hende samboeren din vil «hjelpe» deg tilbake en annen gang. Jeg klarer ikke skjønne at dette skal være ett problem. Du kan finne på ting med dine barn alene når barnet ikke er på samvær hos dere. Skjerp deg! 16 6 26
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #12 Skrevet 6. mai 2024 Nei. Far tar seg fri og passer sitt eget barn, eller mor har ungen sin selv. Du tar med dine og sørger for kvalitetstid med dem som du har planlagt. At det skal bli tatt som en selvfølge at du skal underholde stebarn er jo jævla dårlig av samboeren din da. Trenger du absolutt ikke akseptere. Anonymkode: 34aeb...6b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #13 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nå kommer det noen inneklemte dager og jeg har fri med mine barn. Barnet til samboeren min kommer også. Er det automatisk sånn at da må jeg underholde dette barnet også? Jeg hadde planlagt noe nå til helgen med de to barna mine siden vi aldri finner på noe alene. Da sier samboer: Husk at h*n er her også da..... Er det mitt ansvar når far er på jobb? Mor til barnet er hjemmeværende og hjemme. Anonymkode: 1366f...0e2 Ikke ditt ansvar - ikke din jobb automatisk nei. Ingen selvfølge på noe måte. Men enten er dere én familie enhet.. Eller så er dere ikke. Man kan ikke bygge ett liv med mine og dine og leve helt avskilt slik. Anonymkode: bcf0d...af2 6 2 4
Brunello Skrevet 6. mai 2024 #15 Skrevet 6. mai 2024 Spørsmålet blir om dere er familie eller bofellesskap. Dersom dere er familie, er det naturlig at den som har fri har ansvaret for alle barna. Er dere bofellesskap har man ansvaret for hver sine barn. 20 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #16 Skrevet 6. mai 2024 Jeg er bonusmor og har også to egne barn. For leg er det en selvfølge at bonusbarn er inkludert i alt jeg gjør med mine barn. vi er en familie, mitt bonusbarn er også mitt barn, og jeg elsker all tiden jeg har med henne! Anonymkode: ca107...6b4 11 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #17 Skrevet 6. mai 2024 Vi har ett hans barn og to våre barn. Når vi valgte å bo sammen så er jo hans barn også vårt barn. Skiller jo ikke på det når man har valgt å bo sammen. Jeg har planlagt ting med mine barn når bonus ikke har vært her. Å feks sette igjen bonus hjemme å ta med de to andre på feks hunderfossen..... altså det er slemt. Men jeg har tatt de med på hunderfossen når bonus ikke har vært her. Anonymkode: 8aba9...ccd 4 8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #18 Skrevet 6. mai 2024 Men har du sagt til samboeren din tidligere at du og barna har planer denne langhelga? Anonymkode: bd534...991 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #19 Skrevet 6. mai 2024 Eva-Lena skrev (2 minutter siden): Det er ikke rart enkelte blir kalt for stemora fra helvete. Eller at forholdet ryker pga stebarn som ikke passer inn for en steforelder. Hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg tatt det som en selvfølge å inkludere dette barnet. Er du ikle interessert i å få ett godt forhold til barnet og på en måte «hjelpe» samboeren din? Kan jo hende samboeren din vil «hjelpe» deg tilbake en annen gang. Jeg klarer ikke skjønne at dette skal være ett problem. Du kan finne på ting med dine barn alene når barnet ikke er på samvær hos dere. Skjerp deg! Skjerp deg selv, å bli tatt for gitt i årevis uten å få tilbake er vel heller det som er drepen i mange forhold med stebarn involvert. Ts er virkelig ikke stemor fra helvete utifra det hun skriver, og du slenger ut masse antakelser her uten å kjenne til bakgrunn. Anonymkode: 34aeb...6b0 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #20 Skrevet 6. mai 2024 Visst dere bor sammen, så er det jo helt naturlig at bonusbarn er med. Kunne aldri falt meg inn å ekskludert det, eller bedt samboer ta fri. Er dere ikke en familie? Anonymkode: 9ba78...99a 10 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå