Gå til innhold

Kolleger sier de skjønner hvordan jeg har det, men det gjør de ikke.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 5/8/2024 at 8:05 AM, Anna Maria said:

Kanskje ikke for deg, men jeg kan love deg at dessverre er det slik at for meg var det jeg (vi) opplevde i forbindelse med skilsmisse og tiden etterpå mye verre enn om min eksmann hadde gått bort. Det er ikke en fasit på dette her vettu. Ulike historier.Ulike liv.

Det vet du strengt tatt ikke så lenge han fortsatt lever. 

Anonymkode: 213aa...bb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår hva du tenker og mener, men dine kollegaer prøver nok bare sitt beste for å vise omsorg. Dessverre blir måten de viser det feil for deg, men det er ikke så enkelt for andre å vite hva man skal si/ikke si. Du sier du vil bli sett og at de skal forstå at du har mistet din livspartner. Jeg tror det er det dine kolleager prøver på, når de sier at de også har mistet noen. At de forstår at sorg er tøft og vondt. Men du kan heller ikke forvente at de skal 100 % forstå når de ikke har mistet sin ektefelle/samboer. Men sorg er uansett individuelt og for noen kan det å miste sin far være like vondt. Det er ikke en fasit på eller rekkefølge på hvem det er vondest å miste.

Tror du må tenke at dine kollegaer prøver sitt beste og at det ikke er enkelt å si alt rett når noen andre sørger. Noen vil ha trøstende ord og andre vil kanskje ikke at man sier noe. Da er det lett å trø feil for den som skal vise omsorg. Så hvis noen sier at det var vondt når de mistet sin mor, er det nok ikke for å bagatellisere din sorg eller sammenligne, men for å vise at de også har kjent på sorg. Prøv heller å sett mer ord på følelsene dine som du gjør her, så kanskje det blir lettere for kollegaene dine å forstå. 

Kondolerer så mye.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 15.56):

Er jeg urimelig? Ønsker vel egentlig bare å bli sett tror jeg, altså at folk forstår at jeg ikke bare har mistet min partner, men at livet mitt aldri blir det samme igjen.

Anonymkode: b3857...fa2

Hvis de medfølelsene du så langt har mottatt fra kollegaer ikke er bra nok for deg må du nesten fortelle dem hva som er riktig å si i akkurat ditt tilfelle. Hvis ikke må du nesten bare ta alt de sier i beste mening og ikke overtenke.

Anonymkode: 775a0...014

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis de medfølelsene du så langt har mottatt fra kollegaer ikke er bra nok for deg må du nesten fortelle dem hva som er riktig å si i akkurat ditt tilfelle. Hvis ikke må du nesten bare ta alt de sier i beste mening og ikke overtenke.

Anonymkode: 775a0...014

Du misforstår totalt hva TS prinsipielt snakker om. I Norge er det en ukultur om å fortelle om sin personlige tragedie når noen andre har fortalt sin. Nordmenn klarer ikke å bare anerkjenne sorgen, de må alltid sammenlikne, bevisst eller ubevisst.

Anonymkode: ee226...b9e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...