Gå til innhold

Erfaring med kollagen

Torsketunge

Anbefalte innlegg

Ønsker å høre erfaringer ved bruk av kollagen kapsler/pulver. Er mye reklame om at kollagen skal redusere rynker/slapp hud og cellulitter. Har en del cellulitter på lår og rumpe selv. 
Del din erfaring og skriv hvilket merke/type du brukte😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollagen er et protein. Når man inntar proteiner, brytes dette ned i kroppen og settes deretter sammen utfra hva kroppen mener den skal ha. 

Kollagen inn betyr ikke kollagen til huden. Spis heller ett egg eller to. 

Ikke la deg lure. 

Anonymkode: 31e73...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening! Og eventuelt pilates!

Mine lår og rumpe var full av dype cellulitter, nå er det helt stramme og fine. Sørg for å spise nok protein.

Anonymkode: b76c1...087

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er ikke kollagen i seg selv, men aminosyren glysin som folk flest får i seg for lite av fordi de vil bare spise de møreste kjøttstykkene eller fordi de kutter ut og ned på kjøtt og ikke får i seg nok kjøtt. Glysin finner man aller mest av i hud og bindevev, som svoren på ribba eller seige kjøttstykker som for eksempel flatbiff, oksehale. Og selvfølgelig kjøttdeig hvor man kverner mindre møre kjøttstykker.

I stedet for kollagenkapsler anbefaler jeg heller beinkraft og å spise kjøtt med hud eller mye bindevev. Disse mindre møre kjøttstykkene er ofte veldig smakfulle, men krever litt kjærlighet. De er ofte mye billigere, så det er jo en bonus. Langtidssteking er jo fantastisk. Spesielt seige stykker damper jeg i trykkoker i 30-60 minutter.

Anonymkode: 5cfa3...700

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...