Gå til innhold

5 hjul på vogna 🙄

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Guttungen er lei og frustrert over å være «til overs» hele tiden. Blandt vennene sine. Alltid er han den som får være med til nød. Han føler ikke at han blir likt ordentlig. Han har venner , men han blir alltid valgt sist når det gjelder å finne på ting på fritiden . Han er den som de andre ikke roper på når han kommer på skolen om morgenen. ! han er den eneste av guttene i sin klasse som er like grei mot alle og inkluderer alle. Han er snill og imøtekommenede og liker å finne på ting. Generelt er det problemer med sjalusi og utestenging blandt disse guttene.  Så er han veldig forvirret og lurer da på hvorfor han er så «uinteressant» når han selv er så grei og inkluderer alle?  Jeg har ingen svar å gi han😟 støtter så godt jeg kan med gode ord og kjærlighet . noen som har oppleve lignende eller vil lufte noen tanker med meg her?  Han er 11 år

Anonymkode: 795e5...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er akkurat der mine var da de begynte å finne seg venner i andre klasser. Utvalget i klassen var ikke godt nok, så de begynte å bli litt lei. Jeg vet det er en smal trøst at det vil bli annerledes om noen år, og at det er lov å lete utenfor klassen

Anonymkode: 8f8c2...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tilsvarende utfordring her, bare med jente. Hun er flere sitt andrevalg, men ingens førstevalg. Veldig sårt for henne, for jenter i den alderen klarer heller ikke unngå å presisere dette overfor henne (selvsagt med andre ord). Håper det endrer seg på ungdomsskolen.

Anonymkode: 585bd...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så handler det litt om å invitere seg selv. Jeg har også perioder der jeg hører om andre venner og kjente som finner på ting uten at jeg er invitert. Det er gjerne fordi det er lenge siden jeg har involvert meg med dem, og har gjerne vært en del opptatt og ikke hatt tid. Når jeg derimot begynner å involvere meg igjen, så kommer også invitasjonene til fremtidige aktiviteter.

Men det er også en litt annen side av saken. Til syvende og sist så er det slik at man kan ikke styre andres handlinger. Det eneste stedet man har handlingsrom, er hos en selv.

Den brutale sannheten er at av og til må man kanskje ta initiativet selv, slik at man aktivt tar styringen fremfor å passivt bli styrt av andre. Av og til må man kanskje selv være den som tar initiativet til en aktivitet, og selv inviterer de andre.

Anonymkode: 9d3df...07e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at vogna har fem hjul eller at sønnen din føler seg som femte hjul på vogna? Flisespikkeri å påpeke feil ja, men det er slitsomt å lese når ting skrives feil. Femte skrives 5., altså punktum etter tallet. Helt korrekt i dette tilfellet ville være å skrive femte med bokstaver, da det ikke er snakk om dato og tallet er under ti.

Sønnen din fortjener andre venner som liker ham. Det er ikke noens feil at disse guttene ikke har riktig kjemi. Dog skal de selvfølgelig oppføre seg bra mot hverandre. 

Anonymkode: 5a078...5ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du at vogna har fem hjul eller at sønnen din føler seg som femte hjul på vogna? Flisespikkeri å påpeke feil ja, men det er slitsomt å lese når ting skrives feil. Femte skrives 5., altså punktum etter tallet. Helt korrekt i dette tilfellet ville være å skrive femte med bokstaver, da det ikke er snakk om dato og tallet er under ti.

Sønnen din fortjener andre venner som liker ham. Det er ikke noens feil at disse guttene ikke har riktig kjemi. Dog skal de selvfølgelig oppføre seg bra mot hverandre. 

Nei. Det er fra tallet 10 og oppover.

Anonymkode: a5f23...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Stakkars, var det vondt å lese? 😂

Anonymkode: 10042...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må bli den som velger, ikke stå med lua i hånda og vente på å bli valgt. 

Det er vel andre barn på den skolen enn noen få utvalgte? 

Kan hende at de andre guttene føler at dette " er greit mot alle" ikke er helt ekte, men noe han gjør for å bli likt? 

Anonymkode: 35ea2...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...