AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Del Skrevet 5. mai Vi skal ha forsøk om 1 måned. Har i 3 måneder nå levd så sunt som mulig. Har tatt x antall tilskudd om Q10, Dhea osv og kuttet sukker, koffein, UP-mat og har begynt å trene og gå turer. Spiser kjempesunt og følger middelshavsdiett. Det eneste jeg ikke har vært så flink med er alkohol pga bryllup, bursdager og konserter. Føler at livet mitt allerede er så rigid pga forsøket at jeg ikke hadde lyst til å fjerne all "glede" i en allerede stressende tid. Men nå nærmer forsøket seg og jeg har såå dårlig samvittighet for at jeg ikke har kuttet alkoholen også. Leser at noen mener at dette er krise mens andre mener at det er helt greit å drikke litt.. Hva er deres tanker om dette? Anonymkode: dcde8...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 5. mai #2 Del Skrevet 5. mai FØR dere har forsøkt er det ingen krise, nei. NÅR dere allerede forsøker - ikke drikk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #3 Del Skrevet 5. mai Ikke ta vekk alt før forsøk, jeg skulle ønske jeg unnet meg litt alkohol underveis i prosessen. Var langvarig. Klinikken min var tydelig på at det ikke hadde noe å si frem til innsett. Man må nyte livet underveis og, kan ta veldig, veldig lang tid. Lykke til! Anonymkode: 01971...a0b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Del Skrevet 5. mai katties skrev (23 minutter siden): FØR dere har forsøkt er det ingen krise, nei. NÅR dere allerede forsøker - ikke drikk. Hva mener du? Vi har ikke begynt på medisiner enda men vi venter jo så i mitt hode er vi jo i gang med forsøk / forberedelser 😅 Hadde aldri i verden rørt alkohol fra sprøytestart og frem til evnt negativ test Men jeg tenker veldig på om det vil påvirke eggkvaliteten mye og gi oss et dårligere resultat.. Anonymkode: dcde8...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 5. mai #5 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hva mener du? Vi har ikke begynt på medisiner enda men vi venter jo så i mitt hode er vi jo i gang med forsøk / forberedelser 😅 Hadde aldri i verden rørt alkohol fra sprøytestart og frem til evnt negativ test Men jeg tenker veldig på om det vil påvirke eggkvaliteten mye og gi oss et dårligere resultat.. Anonymkode: dcde8...e38 Det skal mye til, heldigvis, før man har et befruktet eller innsatt egg, så med mindre du er full-on kjempealkoholiker så vør det ikke gjøre noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #6 Del Skrevet 5. mai Legg fra deg den dårlige samvittigheten. Ingen skade skjedd. Hadde det påvirket eggkvaliteten mye, ville de anbefalt og krevd at alle sluttet med alkohol flere mnd før oppstart. Pust. Ta det som det kommer. Stol på magefølelsen og hva klinikken råder om. Det er svært begrenset hva man kan påvirke i noe grad Anonymkode: c354b...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Del Skrevet 6. mai Jeg har vært nærmest avholds i den lange prøvetiden vår, frem til påske og etter påske. Da har jeg drukket flere flasker vin tilsammen over noen uker. Og nå er jeg gravid uke 5+0 etter 1,5 års prøving. Så den alkoholen kan ikke ha hatt så mye å si da siden jeg ble gravid likevel. Anonymkode: 86c10...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Del Skrevet 6. mai Det er ikke noe som tilsier at det at det skal påvirke forsøket at du har drukket alkohol i forkant. Det er ikke noen spesifikk anbefaling om å leve sunt på eller over grensen til rigid heller. Men jeg skal innrømme at jeg var litt rigid da vi holdt på med IVF selv. Det kjentes godt å gjøre noe i denne situasjonen som en egentlig ikke kan kontrollere. Det føltes bra selv om jeg visste at jeg egentlig ikke kunne gjøre noe til og fra. Om det kan trøste det noe, så kan jeg i hvert fall si at legen som gjorde uttaket ved det første IVF-forsøket vårt sa "nå syns jeg dere skal gå hjem og ta et glass god vin og feire at dere fikk ut noen egg, så ringer vi ang. befruktning i morgen". Er det lov da, spurte mannen min. Og han sa, "jada, det er sikkert bra for blodgjennomstrømningen i livmoren eller noe". Men at jeg selvsagt skulle holde men unna, og betrakte meg som gravid til det motsatte var bevist etter at et embryo var satt tilbake igjen. Poenget er egentlig at en skal prøve å ha det bra og leve noenlunde normalt under forsøkene også. Nå er det ikke påvist at stress har noe å si heller. Og jeg ble fryktelig lei av alle som sa "dere må bare slappe av, så blir du gravid", med påfølgende anekdotiske bevis om noen som slappet av, reiste på ferie, levde livet, drakk masse alkohol og levde på usunn mat, og så ble hun endelig gravid etter mange års prøving. For dette stemmer jo heller ikke. Men det er faktisk ikke så mye du kan gjøre. Annet enn for ditt eget mentale velvære. Og jeg drakk forresten et glass prosecco etter det første og det siste av tre uttak. Siste gang var etter en sommerferie, hvor jeg hadde drukket en enhet alkohol her og der på varme sommerdager, og trent mindre enn vanlig. Og da ble jeg endelig gravid med vårt eldste barn. Masse lykke til med forsøket ❤️ Anonymkode: f6ea1...fc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå