AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Del Skrevet 5. mai 2024 Har flere vennepar som har kjøpt seg dyre hus, til flere millioner mer enn oss og betaler alt mellom 20.000 - 30.000 på huset i mnd. Klart, husene er jo fine. Ganske nye og nyoppusset. Så de trenger jo egentlig ikke pusse opp noe som helst. Og husene ligger i "dyre nabolag" hvor alle husene koster veldig mange millioner, og husene ligger tett i tett. Vi kjøpte oss et hus som trenger en del oppussing, det ser ganske gammelt ut flere steder inne der. Så vi holder på litt og litt med oppussing og modernisering. Og vi har ikke kjøpt hus i noe dyrt nabolag. Vi betaler vel rett over 10.000 i mnd. på huset. Har opplevd det flere ganger at folk ser rart på meg eller sier "åja, ja det er sikkert fint det hvis man vil bo der så.." når jeg har nevnt til folk hvor huset våres ligger. Blir litt lei meg når folk sier sånt. Jeg syns plassen er fin, ganske rolig og landlig strøk og vi har god plass rundt og naboene på avstand. Men vi har tydeligvis hus på "feil sted" i følge de aller fleste. Og syns det er utrivelig når folk vi kjenner og venner av oss skal omtrent "trykke oss ned" ved å snakke om ting som ikke er bra ved huset vårt og fremheve at deres er så mye bedre og kostet så mye mer. Syns det er ekkelt rett og slett. Blir så jeg ikke vil ha de på besøk og ikke vil treffe de. Jeg var egentlig veldig glad i huset (og er jo det enda såklart) men merker at ting folk sier påvirker meg så jeg føler at det ikke er "bra nok". Anonymkode: 3a9c1...d7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 5. mai 2024 #2 Del Skrevet 5. mai 2024 Hvis du er fornøyd og trives der så synes jeg ikke du skal bry deg om hva de sier. Vær glad for at du har kjøpt et hus og tenk så bra det blir når man får pusset opp. Noen mennesker har behov for å føle seg bedre enn andre og se ned på noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #3 Del Skrevet 6. mai 2024 Fountaine skrev (18 timer siden): Hvis du er fornøyd og trives der så synes jeg ikke du skal bry deg om hva de sier. Vær glad for at du har kjøpt et hus og tenk så bra det blir når man får pusset opp. Noen mennesker har behov for å føle seg bedre enn andre og se ned på noen. Jeg prøver, men merker at det går inn på meg. Og det virker som det begynner å påvirke samboer også. Så det førte til at vi nesten hadde en krangel om huset en dag, syns det er så himla trist. Anonymkode: 3a9c1...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #4 Del Skrevet 6. mai 2024 Hus kan bli veldig viktig for folk som nylig har kjøpt eller pusser opp. Etterhvert blir det et sted man bor, ikke noe man tenker så mye på. Vi bor i et hus som er fint, men bygget for å vare. Laminat som tåler "alt", plastbelagtw kjøkkenflater. Med små barn synes jeg dette er bra. En periode hadde jeg flere venner som bygget/pusset opp. Og de var opptatt av naturmaterialer. Heltre benkeplate, tregulv, lyse møbler. Husker jeg kunne kjenne litt misunnelse, og lurte på om vårt egentlig er så bra. Spol 4 år frem og jeg ser at kjøkkenbenkene deres har merker etter vann og metall, at gulvene har hakk.. De nye husene blir levd inn fort med barn. Anonymkode: 4474a...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Del Skrevet 6. mai 2024 Jeg ville revurdert venner fremfor hus, om de er så nedlatende... Anonymkode: 2abfa...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knoyken Skrevet 10. mai 2024 #6 Del Skrevet 10. mai 2024 Kan jo også legge til det som en på NRK sa en gang "Et hjem kan ikke kjøpes på IKEA, men skapes over flere år av dem som bor der" 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå