Gå til innhold

Er det noe som er gratis når man har forsikring for katten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tegnet forsikring hos Agria på katten min, og skal betale 205 kroner i måneden etter rabatt, og har egenandel på 1800,-

Er det noe som i det hele tatt er gratis hos dyrlege når man har katteforsikring?

Jeg har ikke hatt forsikring før, men tenkt at jeg heller bare betaler det det koster hvis noe feiler katten. Frem til nå har katten vært frisk som en fisk, så det har vært kun utgifter til kastrering, årlige vaksiner og helsesjekk.

Anonymkode: ee2b8...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Men om du må operere og få eks narkose..og alt kommer på 8000 Kroner betaler du 1800.

Om det finnes vetplan hos deg får du noe gratis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjennom Agria så har du gratis rådgivning av veterinær i appen "Agria Vet Guide".

Der kan du for eksempel få rådgivning på tlf/videokonsultasjon om symptomsjekk, sårbehandling, gift-informasjon etc. Det har spart meg noen turer til veterinærvakt og alt det ville ha kostet. (Har hatt glupsk og klomsete valp)

Anonymkode: 66ec4...1b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (På 5.5.2024 den 18.25):

Nei. Men om du må operere og få eks narkose..og alt kommer på 8000 Kroner betaler du 1800.

Om det finnes vetplan hos deg får du noe gratis 

Det stemmer ikke helt. Fast egenandel er 1800, men så har du flytende egenandel på 10-25% i tillegg. Så med 25% egenandel ville operasjon på 8000 koste TS 1800 + 1550.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arx skrev (7 minutter siden):

Det stemmer ikke helt. Fast egenandel er 1800, men så har du flytende egenandel på 10-25% i tillegg. Så med 25% egenandel ville operasjon på 8000 koste TS 1800 + 1550.

Ikke hos oss...vi hadde ikke egenandel på 1800. Men alt kom på 8000 og vi betalte bare 2500 som var egenandel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingenting som var gratis noensinne de 12,5 årene jeg hadde hunden min forsikret i Agria. 

"Vedlikehold" som tannrens og vaksiner og slikt betaler man full pris for selv, ingenting av slikt dekkes av forsikring.

Sykdom og skade er det gitte betingelser for en viss dekning. Du må se i forsikringsvilkårene i papirene dine, hvor mange % du må ut med i bevegelig andel i tillegg til fast egenandel. Tror min var 1800 + 15%. Dette siste tallet kan variere, og avhenger av hvor mye man betaler i året for forsikringen.

Det vil si at hvis du kommer inn med en pus med en bitteliten skade e.l. og det koster 1700, betaler du alt selv, for det er under egenandelen og du får ingenting igjen på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (1 time siden):

Ikke hos oss...vi hadde ikke egenandel på 1800. Men alt kom på 8000 og vi betalte bare 2500 som var egenandel 

"Egenandelen er den delen av kostnadene du betaler selv. Forsikringen har en fast og en bevegelig egenandel:

• fast egenandel (velg mellom 1 000, 1 800, 2 300 eller 4 000 kroner)
  • bevegelig egenandel (velg mellom 15 eller 25 %)"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...