Gå til innhold

Hvordan kommer Eurovision i Malmø til å gå?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Madame Butterfly skrev (6 minutter siden):

Jeg vil legge til at den forklaringen er dypt problematisk, den innebærer en aksept for gisseltaking av sivile, aksept for en krigsforbrytelse. 

Hadde denne konflikten på noe som helst nivå hatt noen som helst legitimitet Det være den lange siden av konflikten før 7. oktober,7. oktober, eller det pågående reaksjonen, kunne man sett på gisseltakingen som noe helt separat, og situasjonen ville vært så enkel.

Men dette er et klusterfuck av overgrep fra begge sider der ingen har engang vurdert å ivareta noe som kan minne om krigsdisiplin eller krigens folkerett. 

Jeg klarer ikke en gang formulere noen entydig kritikk av Israels krigshandlinger, for jeg ser ikke hvilket alternativ som er tilgjengelig for å ivareta Israels interne politiske behov.

Men det kan ikke støttes. 

Og det er dette som skaper problemet.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Druid said:

Jeg klarer ikke en gang formulere noen entydig kritikk av Israels krigshandlinger, for jeg ser ikke hvilket alternativ som er tilgjengelig for å ivareta Israels interne politiske behov.

Jeg er ikke uenig.

Det beste som kan skje er at de som ønsker å dra, de får dra og at de faktisk drar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (28 minutter siden):

Men det er ikke en boikott av israelsk politikk når de boikotter en fri og uavhengig presse

Egentlig jo

Det er jo ikke slik at de ikke formidlet sin mening, og pressens redaksjonelle valg plasserte dette på førsteside pressen ble ikke hindret i å formidle sitt budskap.

Det hadde de neppe klart å nå fram med om de hadde gjort koseintervju om sine forhåpninger og musikkens mening.

Da er det større utfordring at EBU har nektet palestinske flagg inne på området, for den israelske pressens bildedekning vil være klinisk fri for den typen sekundær protest dette naturlig nok vil være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Druid said:

Egentlig jo

Det er jo ikke slik at de ikke formidlet sin mening, og pressens redaksjonelle valg plasserte dette på førsteside pressen ble ikke hindret i å formidle sitt budskap.

Det hadde de neppe klart å nå fram med om de hadde gjort koseintervju om sine forhåpninger og musikkens mening.

Da er det større utfordring at EBU har nektet palestinske flagg inne på området, for den israelske pressens bildedekning vil være klinisk fri for den typen sekundær protest dette naturlig nok vil være.

Ettersom flagg fra andre land ikke er tillatt kommer ikke pressen fra noen land til å filme palestinske flagg. Hvorfor er det et problem? Reglene i Eurovision har for øvrig vært slik i alle år. Det er kun tillatt med flagg fra deltagerlandene. Det har ingenting med det palestinske flagget eller krigen å gjøre. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen er jo skikkelig bra! Jeg tror Israel vinner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten stemmer man på den beste melodien, eller så boikotter man hele greia . . . 

Dette er en melodikonkurranse, ikke internasjonal politikk. Der har man andre fora . .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er kun Palestina/hamas gjengen som blir vist i media, blir spennende å se hva folk egentlig tenker om Israel/hamas. Tror Israel får masse poeng.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (På 7.5.2024 den 19.39):

Det her er grunnen til at jeg sluttet å se på Eurovision.. Konkurransen har gått fra å være nettopp en konkurranse til å bli politikk. 

Nå kan man vite hvem som vinner på forhånd ved å se hvor det er krig. 

Word. Er hvorfor jeg har gitt opp ESC. Det er ikke musikken det handler om lengre. Alt virker forutbestemt det så jeg i den norske finalen.. Gåte var utropt på forhånd. Og tidenes styggete sang i mitt hodet. Men håper den kommer helvetes langt ned på lista i ESC, men der skal jo alt være særest mulig da som damer med skjegg og kjoler osv osv.. musikken kommer lissom i andre rekke.  Så kom svenske finalen og jeg personlig syns Smash into pieces var 10 ganger bedre enn tvillingene sine. Men de var valgt på fårhånd og det var ingen spenning i hverken den norske eller svenske finalen. 

Og en ting til .. populære sanger spilles på radio ofte. Jeg hører mye på radio i jobben og hører aldri den norske eller svenske finale bidraget. 

Det er ikke noe spenning lengre. Ingenting var artigere før enn at noen ut av det blå lissom vant ESC. 

De beste låtene norge har hatt er de som har vunnet hele mgp spør du meg. 

Så nei i år skal det ikke sees her i gården har takket nei til mgp fest osv osv..

Vinner'n ser jeg på vg dagen etter og har ikke fulgt med en meter på hva som har foregått i forkant en at man ikke skal få lov å ha med de flaggene man vil når det er i ett demokratisk land som Sverige det liker jeg dårlig. Virker som skal knebles for å ha en mening som ikke er like alle de andre. Blir som under pandemien. De som ikke var enig med fellesskapet skulle knebles. 

Trist at vi ikke har kommet lengre i 2024. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (2 timer siden):

Sangen er jo skikkelig bra! Jeg tror Israel vinner.

ja det er ingen bombe for meg om israel vinner det er bare ett point made at hele ESC er potlitisk motivert ikke musikalsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må en ordning på plass som ivaretar disse millioner med statsløse mennesker som befinner seg på israelsk territorium. Det har de ikke per i dag.
 

Boikott av Eurovision har ingenting å si i den sammenheng. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/MnRgpR/en-av-fem-nordmenn-vil-boikotte-eurovision-paa-grunn-av-israels-deltagelse
 

De har ingen spørsmål i spørreundersøkelsen for de som støtter Israel. Boikot, eller likegyldig…. Er det så utenkelig å ville støtte Israel, når dette så i høyeste grad er blitt politisk? 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er slått sammen med fire tilsvarende emner og ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd, avsporing, brudd på underforumets retningslinjer, persondebatt, spam og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette.

Jeg tror ikke representanten fra Israel deltar i folkemord eller dreper palestinere. Likevel utsettes hun for hets og protester, kun på grunn av landet hun er født i. Likelydende, var Ukrainas bidrag for et par år siden så bra at det musikalsk fortjente å vinne?

Kan ikke dette bare være hva det er? En årlig begivenhet der middelaldrende mennesker rundt omkring i Europa hører på lavkvalitets musikk og dårlige kostymer og later som om vi er kompetente til å vurdere den, uten å tillegge det politisk betydning?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik en del mennesker gjør ting, for de kan bare ikke la vær. Riktig elendige greier syns jeg. :fy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middelaldrende? Er det mest skeive mennesker i 20-30 årene som er mest ivrig på ESC? 

ESC fenger ikke meg og jeg syns i utgangspunktet at politikk skal holdes utenfor, men akkurat i år syns jeg Israel burde blitt nektet deltakelse. Russland blir sanksjonert i "hue og ræva" pga krigen i Ukraina og blir utestengt fra både sport og kultur, mens Israels folkemord får fortsette uten konsekvenser. Det tar seg ikke ut.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir å stemme på Eden Golans sang i morgen også.

Lurer forresten på hvordan demonstrantene i Malmø ville reagert på noe som dette:

 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å gi stemmer til Israel og Kypros i morgen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme på Luxembourg

Jeg stemmer aldri på mer enn et land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å stemme. Men om jeg skulle gjort det hadde jeg nok ikke stemt på Israel. De har jo ikke den beste låta

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...