Gå til innhold

Hvordan kommer Eurovision i Malmø til å gå?


Sommer2464

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Med tanke på Israels deltakelse. Vi vet at antisemittismen står veldig sterkt blant Malmøs muslimer og jeg tror derfor dette kommer til å ende med et terrorangrep. To Israelske journalister besøkte Malmø for å undersøke antisemittismen, og de ble møtt med helt ekstrem antisemittisme. Da de fortalte noen menn at de skulle tilbake til byen til Eurovision sa de ikke dra på Eurovision fordi arenaen vil bli sprengt. Dokumentasjon finner dere i videoen under

 

Endret av Sommer2464
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer ikke til å gå så bra. Spår terrorangrep.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at Malmø-politiet ikke engang kan love sikkerhet.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Malmø er ute av kontroll og blir snart underlagt Sharia. Norge kommer like etter, så Eurovision i Oslo om noen år vil ikke bli særlig mye bedre! Jeg tror uansett om det skjer terror eller ikke så vil det være mye vold og dritt som skjer

Jeg har en svensk medarbeider på jobben min som er åpen om at grunnen til at han og vennene hans flyttet til Norge er fordi de ikke lenger føler seg hjemme i sitt eget land fordi de føler seg som minoriteter

Men, jeg tror det kommer til Norge også så vi skal ikke føle oss så veldig mye bedre!

 

Jeg skulle egentlig på Eurovision fest, men tør ikke pga egen sikkerhet!

Endret av Jentesom
  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt dårlig følelse ang Eurovision. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kun se på for å få med meg evt uønskede hendelser. FOMO is getting the best of me 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det blir vel så store sikkerhetsstyrker rundt arrangementet som overhodet mulig. 

Noe som kan bety at det blir mindre fokus og politipresens andre steder i Sverige. 

Mulig det er best å holde seg lang unna söta bror de neste par dagene.  

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Norge vinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en uke på denne tid vet vi hvordan det har gått. Det er ingen vits i å ta sorgene på forskudd (det gjelder det meste i livet, ikke bare Eurovision i Malmø). Malmø-/Sverige-politiet vet sannsynligvis at de må være påpasselig, de har tross alt fått inn politifolk fra både Danmark og Norge, så det hjelper jo. Men man kan ikke alltid skjerme seg for eventuelle galninger som prøver seg på noe, man må bare ta tak i det når det skjer. Det er mange nok i Malmø neste uke til at det går bra. Alle utøverne, uansett land, blir uansett skjermet på den best mulige måten.

Endret av sofie777
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å støtte jøder er det mange bedre måter å gjøre det på. La musikkonkurranse være nettopp det, og ikke bland inn politikk. 

Alle jøder støtter ikke Israels oppførsel. Ikke en gang alle israelske jøder.

  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er fordi jeg ikke likte bidraget deres i år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til tullingene i Adresse Malmø klarer jeg å skille mellom politikk og musikk. De klarte å plassere Finland med Windows95man høyere, som sang helt fryktelig i tillegg til at det var en dårlig låt.

Israel sitt bidrag i år er veldig bra og fortjener en høy plassering. Spørsmålet om de skulle vært med er noe helt annet, men det bør ikke gå ut over artisten til Israel som er uskyldig oppi det hele.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke bare drite i politikk? Det er en sangkonkurranse og da stemmer man på den sangen man synes er best!

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er MGP rett rundt hjørnet. 

Det er ikke så mye "lille meg" kan gjøre, og ingen legger sannsynligvis merke til det heller, men personlig så føler jeg veldig sterkt på det. Jeg får meg bare ikke til å se på. 

Hva rettferdiggjør Israels deltagelse i MGP? 

Kan Israel bare dure på, uten noe som helst konsekvenser? Israel reaksjon i starten kan forstås, men kan den lenger forsvares? Både drap og nekte å sende inn hjelp fra internasjonale organisasjoner. 

De sier det er fordi det er ikke ønskelig å blande politikk i sang og musikk, men er det ikke det de gjorde med Russland? Blandet politikk i sang og musikk, i sport, når deltagerne ikke har fått lov til å delta. Dette pga krigen. 

"Fortjener" Gaza/Palestina det mer, fordi Israel ble provosert, mens Ukraina gjorde ingenting. 

Så tilbake til MGP, skal dere se på, eller hva tenker dere?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppvarming på gang? (kilde nrk) 

6. mai 2024 kl. 03:46 

Eksplosjon ved bolighus i Malmö

 

Det har vært en eksplosjon nær en leilighet i bydelen Kirseberg i Malmö i Sverige. Det skriver SVT.

Ingen personer er skadd, og beboere ble evakuert fra eiendommen, sier vakthavende hos politiet Magnus Lefèvre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg skal ikke se på. Horribelt at de får lov til å delta.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikotter, uten tvil. Israels deltakelse skaper masse trøbbel. Mange artister som tar avstand, og ikke vil delta. Bare se på den milelange lista over norske artister som boikotter. Er ikke greit med en musikkonkurranse der de beste artistene land har ikke vil konkurrere. Og Israel er ikke en gang en del av Europa. Vinner de, er det ingen som vil reise dit neste år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Viki6 said:

Boikotter, uten tvil. Israels deltakelse skaper masse trøbbel. Mange artister som tar avstand, og ikke vil delta. Bare se på den milelange lista over norske artister som boikotter. Er ikke greit med en musikkonkurranse der de beste artistene land har ikke vil konkurrere. Og Israel er ikke en gang en del av Europa. Vinner de, er det ingen som vil reise dit neste år.

Eurovision er ikke for land i Europa, men for land som er medlemmer av Den europeiske kringkastningsunionen og som ligger innenfor den det europeiske krigkastningsområdet. Israel dekker de kriteriene. 

Det er intet nytt at deler av kulturlivet som tradisjonelt ligger langt til venstre boikotter Israel. Det har de gjort i alle år.

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (3 minutter siden):

Eurovision er ikke for land i Europa, men for land som er medlemmer av Den europeiske kringkastningsunionen og som ligger innenfor den det europeiske krigkastningsområdet. Israel dekker de kriteriene. 

Det er intet nytt at deler av kulturlivet som tradisjonelt ligger langt til venstre boikotter Israel. Det har de gjort i alle år.

Det siste avsnittet ditt er garantert feil. Se på hvilke norske artister som har deltatt de siste 40 år. En haug med artister som er langt til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...