Gå til innhold

Hvordan kommer Eurovision i Malmø til å gå?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

TomSawyer skrev (Akkurat nå):

Ukrainas bidrag og seier i 2022 var ikke en politisk innslag da?

ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ludovica- skrev (35 minutter siden):

Jeg lurer på om EBU angrer på avgjørelsen om å la Israel delta for hele konkurransen preges nå av deres deltagelse. Både i forkant og sannsynligvis i etterkant. Det som påstås å ikke skulle være politisk har blitt super politisk. 

Tvilsomt. Dette har jo gitt masse PR og oppmerksomhet rundt Eurovision.
Å sammenligne Israel med Russland blir håpløst. Det var Hamas og palestinerne i Gaza som angrep Israel. Ikke motsatt. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Du skriver at konkurransen preges av Israels deltagelse. 

Ja? Det er en realitet. Årets Eurovision har fått stort fokus på alt det politiske mer enn selve artistene og konkurransen. Tror ikke det er så veldig ekstremt å oppfatte det sånn. Hvorfor du drar inn å belønne radikale ekstremister skjønner jeg ikke. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (31 minutter siden):

Han dr utestengt fordi han fysisk har angrepet en svensk kvinnelig ansatt i produksjonen, fordi hun prøvde å få ham til å gjøre noe han var forpliktet til i kontrakten. 

Kjempe.

Utrolig tåpelig taklet av Arrangøren, for dette trengte de ikke å la gå så langt, men det er nå et eget problem.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Hun er tillagt politiske motiver fordi sangen to ganger har vært vasket for støtte til det militæret, hun har blitt profilert av israelsk kringkasting med støtte til deg militære, og hun har i intervju  kommet med svar som gir inntrykk av at de er konstruert for å gi inntrykk av støtte til IDF’s handlinger på Gaza. 

EBU har gitt Israel ett rom til å drive propaganda, og de har tatt det med begge henda, og sendt ut Eden som en marionette. 

Så jeg er helt enig at det er synd på jenta, men det er EBU og Israels skyld.

EBU kunne åpnet for at motstemmer kom til ordet når de valgte å akseptere et politisk kontroversielt innslag, og Israel kunne gitt jenta en sang med en annen vinkling.

Hvis ryktene rundt Joost Klein stemmer, er situasjonen enda verre, men det får vi ikke vite før etter MGP. 

Hvis jeg hadde vært Gåte i dag, hadde jeg gått fra konkurransen.

Selv om du pakker inn ordene dine i bomull er du i særdeles dårlig selskap når du ønsker å forby politiske motstandere, for det er hva dette egentlig handler om.. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som stemmer 20 ganger på Israel, har null rett til å klage over at andre stemmer 20 ganger på Kroatia. Finalen ble uansett ødelagt da Israel-vennene mobiliserte.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (På 7.5.2024 den 14.13):

Nå har det norske bandet med vilje IGNORERT israelsk media under et arrangement søndag. 
Gud bedre så flaut. Med en sånn innstilling hadde det vært bedre at de holdt seg hjemme.

Nå mistet de min stemme iallfall.

Du kan ikke stemme på det norske bidraget uansett, så lenge du bor i Norge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på: Hva skal til for å bli utestengt fra esc? 

Israel har angrepet Gaza etter å selv ha blitt utsatt for angrep. 

Norge angrep Serbia i 1999

Norge angrep Afghanistan i 2001

Norge angrep Irak i 2003

Norge angrep Libya i 2011. 

Det var aldri snakk om utestenging. Så hvor skal grensa gå? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (51 minutter siden):

Selv om du pakker inn ordene dine i bomull er du i særdeles dårlig selskap når du ønsker å forby politiske motstandere, for det er hva dette egentlig handler om.. 

fordi jeg ønsker at de ikke skal sensurere og ha muligheten til å filtrere kritikk?

Interessant tankegymnastikk!!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (37 minutter siden):

De som stemmer 20 ganger på Israel, har null rett til å klage over at andre stemmer 20 ganger på Kroatia. Finalen ble uansett ødelagt da Israel-vennene mobiliserte.

Alle kan stemme på hvem de vil, om det er 20 til Israel eller 20 til Kroatia, så spiller det ingen rolle for den enkelte person, vel? Jeg skal stemme på Israel, men hva andre gjør, er meg revnende likegyldig. Jeg kommer til å glede meg med det vinnende landet uansett

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Iso1 said:

Stem på Israel hvis man liker sangen og ikke tenk på krigen i dette tilfelle. La krig være krig de få timene Eurovision varer! Kos dere med musikk, lag en fest og spis god mat. Politikk kan man prate om i morgen. I kveld er det den folket mener er best som vinner uansett. 

Det er umulig å skille Eurovision fra den geopolitiske realiteten verden står i i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (19 minutter siden):

fordi jeg ønsker at de ikke skal sensurere og ha muligheten til å filtrere kritikk?

Interessant tankegymnastikk!!

Så da konkluderer jeg med at du

A: Ikke ønsker å utestenge Israel fra årets ESC ?

B: Ikke ønsker en spesialordning med mulighet for å stemme mot Israel?..noe som aldri har skjedd før i ESC' historie forøvrig..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentesom skrev (På 5.5.2024 den 15.19):

Malmø er ute av kontroll og blir snart underlagt Sharia. Norge kommer like etter, så Eurovision i Oslo om noen år vil ikke bli særlig mye bedre! Jeg tror uansett om det skjer terror eller ikke så vil det være mye vold og dritt som skjer

Jeg har en svensk medarbeider på jobben min som er åpen om at grunnen til at han og vennene hans flyttet til Norge er fordi de ikke lenger føler seg hjemme i sitt eget land fordi de føler seg som minoriteter

Men, jeg tror det kommer til Norge også så vi skal ikke føle oss så veldig mye bedre!

Jeg skulle egentlig på Eurovision fest, men tør ikke pga egen sikkerhet!

Dette har jo Palestinske muslimer uttalt flere ganger siste månedene, at målet deres er å få Sharia i Europa og resten av verden etter de er ferdig med Israel, og disse menneskene er det flere i Norge som støtter flere.

Skjønner ikke folk hva de støtter når de støtter Palestina?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vestresidens omfavnelse av den verste voldsreligionen på jorda er forkastelig.

T.o.m. feministleiren heier fram en ideologi der kvinner behandles som handelsvarer og prises etter kjøttvekt. Latterlig å støtte en ideologi som er imot alt feministene har kjempet for i 100 år..

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (3 minutter siden):

Så da konkluderer jeg med at du

A: Ikke ønsker å utestenge Israel fra årets ESC ?

B: Ikke ønsker en spesialordning med mulighet for å stemme mot Israel?..noe som aldri har skjedd før i ESC' historie forøvrig..

Ahhh. : motstemmer betyr ikke at man får stemme mot artisten: det betyr at Israel eller noen som helst andre land, ikke får ytre seg politisk uten at journalister får spørre kritiske spørsmål. 

Om Israel skulle vært utestengt, handler om hvilken policy EBU ønsker å ha i forhold til politisk budskap. Ønsker de å være upolitiske, burde de ha utestengt dem. Nå har de tatt dem med, da får de leve med konsekvensene.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (19 minutter siden):

Ahhh. : motstemmer betyr ikke at man får stemme mot artisten: det betyr at Israel eller noen som helst andre land, ikke får ytre seg politisk uten at journalister får spørre kritiske spørsmål. 

Om Israel skulle vært utestengt, handler om hvilken policy EBU ønsker å ha i forhold til politisk budskap. Ønsker de å være upolitiske, burde de ha utestengt dem. Nå har de tatt dem med, da får de leve med konsekvensene.

Hvid Israel skulle utestenges ville det automatisk utestengt Ukraina og.. begge ble angrepet og sloss for sin blotte eksistens. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å støtte den Palestinske sivilbefolkningen som blir bombet i hjel uten å støtte Hamas vet dere.

Endret av Athod
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (1 minutt siden):

Det går an å støtte den Palestinske sivilbefolkningen som blir bombet i hjelp uten å støtte Hamas vet dere.

Ikke sant! Man MÅ  ikke være enten langt til venstre eller høyre. Man kan faktisk bare synes at drap på sivilbefolkning er forkastelig uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (4 minutter siden):

Det går an å støtte den Palestinske sivilbefolkningen som blir bombet i hjelp uten å støtte Hamas vet dere.

Dessverre er det mennesker som ikke er klar over dette.

Folk er veldig selektive til hva slags sivile de bryr seg om. 

Det er også folk som ikke er klar over, at man kan støtte Israel rett til å forsvare seg, men ikke støtte alt Israel gjør. 

Drap på sivile er ille uansett hvor de kommer fra.

Endret av Odhrán Ó Máille
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...