hlidskjalf Skrevet 11. mai 2024 #141 Del Skrevet 11. mai 2024 Det er så cringe med alle de som skal ta side i den saken der. Venstresiden skal dydsposere og støtte Palestina fordi de alltid vil støtte det som har med islam (den undertrykte såkalte minoritet) å gjøre. Høyresiden derimot holder på på lignende måte og skal av en eller annen grunn støtte Israel og det er fordi de hater islam mer enn jødedom. På den måten kan de gå å fri fra nazi-beskyldninger samtidig som de kan få utløp for hat mot arabere. Det riktige her er selvfølgelig å ta avstand fra begge sider. Vold mot uskyldige er aldri ok. Dessuten er dette land i Midtøsten som hovedsakelig består av de samme semittiske folkeslagene og er ikke noe som bør angå oss. Jeg oppfordrer høyresiden, som jeg selv tilhører, til å ignorere hele denne konflikten og heller bry seg mer om hva som skjer her. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 11. mai 2024 #142 Del Skrevet 11. mai 2024 Tja , det satt et par på radio igår og fortalte de hadde sendt 20 stemmer på Israel og det var semifinalen , noe mer har ikke jeg satt meg inn i det tullet der.. om det ikke gjelder i finalen , som du beskriver, ja så har de jo kommet seg TIL finalen på det viset som da bl.a Dagen-redaktøren hadde gjort..altså sendt avgårde så mangen stemmer som mulig innen tidsfristen, han klarte 20.. jeg vil kalle det fusk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. mai 2024 #143 Del Skrevet 11. mai 2024 Baktus skrev (12 minutter siden): Tja , det satt et par på radio igår og fortalte de hadde sendt 20 stemmer på Israel og det var semifinalen , noe mer har ikke jeg satt meg inn i det tullet der.. om det ikke gjelder i finalen , som du beskriver, ja så har de jo kommet seg TIL finalen på det viset som da bl.a Dagen-redaktøren hadde gjort..altså sendt avgårde så mangen stemmer som mulig innen tidsfristen, han klarte 20.. jeg vil kalle det fusk. 20 var uansett øvre grense, så stemmeopplegget var designet for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. mai 2024 #144 Del Skrevet 11. mai 2024 Madame Butterfly skrev (51 minutter siden): Det er mye for denne jenta på 19-20 år å stå i. Hun har vunnet en musikk konkurranse, et viktig steg i hennes musikk karriere. Allikevel er det helt selvsagt at hun skal hetses og utestenges. Hun blir tillagt politiske motiver fordi hun stiller seg bak #bringthemhome, et budskap hele verden helt uten problemer burde stille seg bak. Hun er tillagt politiske motiver fordi sangen to ganger har vært vasket for støtte til det militæret, hun har blitt profilert av israelsk kringkasting med støtte til deg militære, og hun har i intervju kommet med svar som gir inntrykk av at de er konstruert for å gi inntrykk av støtte til IDF’s handlinger på Gaza. EBU har gitt Israel ett rom til å drive propaganda, og de har tatt det med begge henda, og sendt ut Eden som en marionette. Så jeg er helt enig at det er synd på jenta, men det er EBU og Israels skyld. EBU kunne åpnet for at motstemmer kom til ordet når de valgte å akseptere et politisk kontroversielt innslag, og Israel kunne gitt jenta en sang med en annen vinkling. Hvis ryktene rundt Joost Klein stemmer, er situasjonen enda verre, men det får vi ikke vite før etter MGP. Hvis jeg hadde vært Gåte i dag, hadde jeg gått fra konkurransen. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. mai 2024 #145 Del Skrevet 11. mai 2024 Druid skrev (2 minutter siden): Hvis ryktene rundt Joost Klein stemmer, er situasjonen enda verre, men det får vi ikke vite før etter MGP. Hva handler dette om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. mai 2024 #146 Del Skrevet 11. mai 2024 Callisto83 skrev (2 minutter siden): Hva handler dette om? Det handler om at en israelsk journalist har gått rundt å trakasert artister som er propalestinske. Det unnskylder ikke bruk av vold, som det ryktes om at Joost har brukt, men de sensurer annen presse under presse konferansen, og da må de sette samme krav til andre pressefolk. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 11. mai 2024 #147 Del Skrevet 11. mai 2024 Jeg lurer på om EBU angrer på avgjørelsen om å la Israel delta for hele konkurransen preges nå av deres deltagelse. Både i forkant og sannsynligvis i etterkant. Det som påstås å ikke skulle være politisk har blitt super politisk. 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-AA Skrevet 11. mai 2024 #148 Del Skrevet 11. mai 2024 Jeg stemte 20 ganger på Israel på torsdag, gjør det samme i kveld! 🇮🇱🇮🇱🇮🇱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 11. mai 2024 #149 Del Skrevet 11. mai 2024 Druid skrev (18 minutter siden): Hun er tillagt politiske motiver fordi sangen to ganger har vært vasket for støtte til det militæret, hun har blitt profilert av israelsk kringkasting med støtte til deg militære, og hun har i intervju kommet med svar som gir inntrykk av at de er konstruert for å gi inntrykk av støtte til IDF’s handlinger på Gaza. EBU har gitt Israel ett rom til å drive propaganda, og de har tatt det med begge henda, og sendt ut Eden som en marionette. Så jeg er helt enig at det er synd på jenta, men det er EBU og Israels skyld. EBU kunne åpnet for at motstemmer kom til ordet når de valgte å akseptere et politisk kontroversielt innslag, og Israel kunne gitt jenta en sang med en annen vinkling. Hvis ryktene rundt Joost Klein stemmer, er situasjonen enda verre, men det får vi ikke vite før etter MGP. Hvis jeg hadde vært Gåte i dag, hadde jeg gått fra konkurransen. Gåte kan godt gå fra konkurransen for min del, klarer hu 20nde plassen er det flaks. Så du mener EBU skal åpne for " motstemmer" i det her ene tilfellet? En slags lex Israel da? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 11. mai 2024 #150 Del Skrevet 11. mai 2024 T-AA skrev (5 minutter siden): Jeg stemte 20 ganger på Israel på torsdag, gjør det samme i kveld! 🇮🇱🇮🇱🇮🇱 Jeg gjør det samme, og hele det tause flertallet i Europa med oss. I kveld skal venstreradikalerne og voldsreligionen de heier fram få en melding de ikke kan overse. 9 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. mai 2024 #151 Del Skrevet 11. mai 2024 TomSawyer skrev (1 minutt siden): Jeg gjør det samme, og hele det tause flertallet i Europa med oss. I kveld skal venstreradikalerne og voldsreligionen de heier fram få en melding de ikke kan overse. 👏🏻👏🏻👏🏻 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. mai 2024 #152 Del Skrevet 11. mai 2024 Druid skrev (26 minutter siden): Hun er tillagt politiske motiver fordi sangen to ganger har vært vasket for støtte til det militæret, hun har blitt profilert av israelsk kringkasting med støtte til deg militære, og hun har i intervju kommet med svar som gir inntrykk av at de er konstruert for å gi inntrykk av støtte til IDF’s handlinger på Gaza. EBU har gitt Israel ett rom til å drive propaganda, og de har tatt det med begge henda, og sendt ut Eden som en marionette. Så jeg er helt enig at det er synd på jenta, men det er EBU og Israels skyld. EBU kunne åpnet for at motstemmer kom til ordet når de valgte å akseptere et politisk kontroversielt innslag, og Israel kunne gitt jenta en sang med en annen vinkling. Hvis ryktene rundt Joost Klein stemmer, er situasjonen enda verre, men det får vi ikke vite før etter MGP. Hvis jeg hadde vært Gåte i dag, hadde jeg gått fra konkurransen. Han dr utestengt fordi han fysisk har angrepet en svensk kvinnelig ansatt i produksjonen, fordi hun prøvde å få ham til å gjøre noe han var forpliktet til i kontrakten. Jeg vet ikke hva det er, men tror neppe det innbefattet å kysse føttene til den israelske artisten. Står i Nettavisen mm. Tiktok nå: Propalestinere gir Israel skylda 😝 Minner meg om den gamle jødiske vitsen om antisemitten som fikk vite at Iceberg hadde senker Titanic… »Jeg visste det, det måtte være en jødes skyld» 😅 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. mai 2024 #153 Del Skrevet 11. mai 2024 TomSawyer skrev (10 minutter siden): Så du mener EBU skal åpne for " motstemmer" i det her ene tilfellet? En slags lex Israel da? I etterpåklokskapens lys skulle EBU vært mer avklarende når Eden ble presentert første gang. Sånn det endte opp, har det blitt et politisk innslag. Det trengs ikke egentlig en egen lex Israel for noe annet enn at de fikk delta, de er ikke NØDT til å sensurere helt naturlige spørsmål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 11. mai 2024 #154 Del Skrevet 11. mai 2024 Og stemme på Israel bare fordi det er Israel og ikke fordi de faktisk synes sangen er best, er like idiotisk som og ikke stemme på Israel bare fordi det er Israel, selv om man synes sangen er best. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. mai 2024 #155 Del Skrevet 11. mai 2024 Ludovica- skrev (15 minutter siden): Jeg lurer på om EBU angrer på avgjørelsen om å la Israel delta for hele konkurransen preges nå av deres deltagelse. Både i forkant og sannsynligvis i etterkant. Det som påstås å ikke skulle være politisk har blitt super politisk. Skremmende tankegang. Du vil altså belønne radikale ekstremister ved å ta offeret? Som denne gangen er en 20 år gammel jødisk jente. Hvem vet hvem som må utestenges neste gang, når lynsjemobben krever det. Det slår meg også at alle de som gikk høylytt ut og sa de skulle boycotte MGP i år, tydeligvis mente at de skulle ødelegge MGP for alle oss andre. Ikke bare la være å se på. 7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 11. mai 2024 #156 Del Skrevet 11. mai 2024 Odhrán Ó Máille skrev (4 minutter siden): Og stemme på Israel bare fordi det er Israel og ikke fordi de faktisk synes sangen er best, er like idiotisk som og ikke stemme på Israel bare fordi det er Israel, selv om man synes sangen er best. I år er faktisk sangen helt grei å stemme på fordi sangen er god (min mening, den trenger ikke å være den samme som din). 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 11. mai 2024 #157 Del Skrevet 11. mai 2024 Callisto83 skrev (5 minutter siden): Skremmende tankegang. Du vil altså belønne radikale ekstremister ved å ta offeret? Som denne gangen er en 20 år gammel jødisk jente. Hvem vet hvem som må utestenges neste gang, når lynsjemobben krever det. Det slår meg også at alle de som gikk høylytt ut og sa de skulle boycotte MGP i år, tydeligvis mente at de skulle ødelegge MGP for alle oss andre. Ikke bare la være å se på. Hva i all verden er det du snakker om? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 11. mai 2024 #158 Del Skrevet 11. mai 2024 sofie777 skrev (Akkurat nå): I år er faktisk sangen helt grei å stemme på fordi sangen er god (min mening, den trenger ikke å være den samme som din). Jeg har ikke hørt sangen enda, jeg hører aldri på Eurovision sanger før finalen (ser aldri på semifinalene) så jeg har ingen mening om kvaliteten på sangen. Det virker bare som noen har bestemt seg for å stemme på Israel eller ikke stemme på Israel uavhengig hva de faktisk synes om sangen, noe jeg synes er tullete. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. mai 2024 #159 Del Skrevet 11. mai 2024 Ludovica- skrev (Akkurat nå): Hva i all verden er det du snakker om? Du skriver at konkurransen preges av Israels deltagelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 11. mai 2024 #160 Del Skrevet 11. mai 2024 Druid skrev (11 minutter siden): I etterpåklokskapens lys skulle EBU vært mer avklarende når Eden ble presentert første gang. Sånn det endte opp, har det blitt et politisk innslag. Det trengs ikke egentlig en egen lex Israel for noe annet enn at de fikk delta, de er ikke NØDT til å sensurere helt naturlige spørsmål. Ukrainas bidrag og seier i 2022 var ikke en politisk innslag da? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå