Gå til innhold

Er dette vanlig for ett vennskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som jeg har kjent I 18 år. Vi har snakket sammen på meldinger eller snap hver dag. Men det siste halvåret har det blitt mindre. Kanskje bare ett par dager i uken nå. Jeg synes egentlig at det er greit. Har ikke så mye å snakke om egentlig. Jeg jobber og kjører barn til og fra trening og kamper. Skjer ikke mye spennende i livet mitt 🤣. Men hun spørr om alt går bra eller om det har skjedd noe når hun ikke hører fra meg hver dag.

Er det vanlig at ett vennskap blir sånn? Jeg har flere venninner men har aldri hatt daglig kontakt med dem.

Anonymkode: 3ecbf...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stiller også spørsmål om noen jeg har hatt daglig kontakt med igjennom mange år plutselig reduserer kontakten...

Anonymkode: 646b4...d24

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tid til daglig kontakt med venninner. 

k. 44

Anonymkode: 78d76...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg stiller også spørsmål om noen jeg har hatt daglig kontakt med igjennom mange år plutselig reduserer kontakten...

Anonymkode: 646b4...d24

Må det være en grunn? Vi forandrer oss og får andre ting å gjøre 

Anonymkode: 3ecbf...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kanskje bekymret når hun ikke hører fra deg. Kanskje du skal kommunisere at alt går bra selv om dere ikke kommuniserer hver dag, slik at hun ikke skal bli bekymret neste gang. 

Noen liker kommunikasjon hver dag, mens andre har ikke tid til det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kontakt endres lurer man gjerne på hvorfor. Når det er sagt, så liker jeg ikke daglig tomprat. Har fått beskjed fra en venn at jeg er dårlig på kommunikasjon. Men samtid så skjer det jo veldig lite i livet mitt. Jeg er alene, syk og ufør-og har lite å dele. Og kan bli litt irritert over intetsigende pjatt. Og forventninger om sosialisering og party når man knapt henger sammen. Vet liksom ikke helt hva jeg skal svare noen som er på en helt annen planet. Og hvis jeg deler så forstår ikke vedkommende noe som helst. Det oppfordrer ikke meg til daglig kontakt. Ts, bare si at det blir for mye pjatt!!!😆🫣

Anonymkode: 6f43e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke uvanlig å ikke ha kontakt hele tiden, men etter 17,5 år så kommer det en stor endring i kommunikasjonen fra deg, så jeg synes jo det er fint at hun reagerer. Det kan jo være så mange årsaker.  Forklar grunnen, så hun slipper å bekymre seg.

Anonymkode: ccdb5...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kommunisere dette tydelig. Skriv akkurat dette: “Har ikke så mye å snakke om egentlig. Jeg jobber og kjører barn til og fra trening og kamper. Skjer ikke mye spennende i livet mitt” Og skriv at du ikke ønsker kontakt oftere enn x ganger i uken/måneden.  

Anonymkode: a410b...8ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er ikke uvanlig å ikke ha kontakt hele tiden, men etter 17,5 år så kommer det en stor endring i kommunikasjonen fra deg, så jeg synes jo det er fint at hun reagerer. Det kan jo være så mange årsaker.  Forklar grunnen, så hun slipper å bekymre seg.

Anonymkode: ccdb5...344

Enig. Jeg hadde stusset selv. Har en sånn venninne selv som jeg har hatt mer eller mindre daglig kontakt med i mange, mange år. Livssituasjonen hennes har akkurat forandret seg og nå kan det gå både en dag og tre uten en lyd. Hun så selv at dette nok ble rart for min del og forklarte seg uoppfordret. Jeg syntes det var veldig ok av henne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...