AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #1 Del Skrevet 5. mai 2024 Jeg har 2 katter, dvs, mine barn har en katt hver men siden mine barn har flyttet er det jeg som nå har 2 katter. Ene katten er overkosete og går til alle han ser i håp om en kos eller tre, står det en dør åpen er han inne å ser etter mat og kos, katt 2 er kranglefant som helst skal være kongen i gata men er og veldig glad i ene naboen ( mistenker de gir han mat). For 3 uker siden kom nr2 hjem med sår og rift her og der, haltet litt og hadde tydelige tegn på å ha sloss igjen, ringte dyrlegen og beskrev skadene de sa jeg fikk se ann, spise han og var som vanlig, ikke noe verk osv så klarte han seg selv. 2 dager etter ringte naboen som har er så mye hos " Vi ser at nr2 er skadet igjen, han er her veldig ofte så vi vurderer å ta han til oss som vår katt, vi er faktisk usikre på om du i det heletatt har han lengere så mye som han er her? nå er han skadet og det ser ikke ut som du gjør noe med det". Forsikret de om at han er her, han spiser og sover her men er veldig mye ute spess nå som vinteren er over, har pratet med dyrlege og om dere nå slutter å mate han å gi masse oppmerksomhet så slipper dere ha han gående hos dere. Så nå er jeg da blitt den sure naboen som ikke bare ikke tar meg av katten min men og er krass i mot naboer og beskylder de for ting... Katt nr1, som sakt er det en som trenger mye kos og går der det er mat eller kos å finne, forleden dag banket det på døra her og ene naboen sto der og sier følgende " nr1 er veldig ofte hos meg å spiser maten til min katt, de er gode venner så om det er greit for deg så tar jeg hjerne over nr1, det ser ut som han ikke helt for den oppmerksomheten, kosen og maten han ønsker hos deg etter at barna dine flyttet....." Jeg prøvde forklare at katter er som katter er , de går lange turer, de spiser der de finner mat og går inn der de føler seg trygge. slutter du kose med han og gi han mat så slutter han komme. Så i går ringer en venninne å sier at hun overhørte en samtale i butikken i går om at det var en katteier med to katter som ikke burde hatt dyr, ikke fikk de ordentlig mat og ikke noe kos eller stell, ene katten kom hardt skadd her og eier har ikke tatt dyret til dyrlege en gang.... Så her sitter jeg og vet ikke hva i all verden jeg skal gjøre med dette, jeg er glad i dyrene mine men samtidig er de dyr, katter er ikke skapt for å sitte inne å titte ut av vinduet hele dagen, de skal fly rundt å være så fri de vil være og gå hvor de vil. Måtte bare få det ut, kjenner jeg får avsmak av hele forbanna gjengen med sladrekjæringer å har mest lyst til å gå å filleriste de å be de google hvordan katter er... Anonymkode: 593cd...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #2 Del Skrevet 5. mai 2024 "Sure naboen"? Kan love at min melding om katt nummer 2 ville vært enda strengere. At andre naboen er katteeier fatter jeg ikke. Selvfølgelig går katter inn og spiser når de lukter mat. Derfor fjerner jeg som katteeier alltid matskålene når dørene står på vidt gap. De vet å si fra om de er innom og er sultne 😅 Tross at jeg gjør dette har jeg to stk "not-my-cat". De får litt prat og kos. Men rusler jo selvfølgelig tilbake til eier når de vet at det bare er der de får mat. Og så ville jeg mulig flyttet bort fra bygdedyret. Snakk på butikken, det gir gufs av en annen tid. Anonymkode: 270c5...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #3 Del Skrevet 5. mai 2024 Jeg hadde blitt mildt sagt irritert om naboene skulle få lyst til å "ta over" kattene mine !!! En nabo her har også to katter hvor ene alltid skal komme hit. Venter utenfor døra, og sniker seg inn og spiser kattematen når dørene står åpne om sommeren. Sender den hjem for å unngå bråk mellom kattene. Hadde aldri tenkt på å overta katten selv om den noen ganger er ekstra rufsete og klort. Jeg veit tross alt hvor den bor og at det er et godt hjem. Hva katten velger å gjøre på fritida si har ikke eierne kontroll på. Hadde egentlig meldt ifra om de velger å stjele kattene, og kanskje flyttet til et bedre nabolag.... Håper kattene dine er chippet Anonymkode: 9795b...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå