AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Del Skrevet 5. mai Det lukter ofte ulovlige ting i vår felles gang. Jeg har ringt politiet, men de sier bare at de skal sende en bil, men den kommer aldri selvom jeg har purret flere ganger og fikk beskjed om å purre igjen senere på kvelden så de ikke skulle "glemme" saken. Det er mange små barn her jeg bor og synes ikke det er noe ålright å ha det slik når barna leker ofte i gangen og utenfor felles inngang. Personen er kjent for å lage bråk når hen er ruset og lage bråk. Kan man få gjort noe annet enn å bare mase på politiet? Jeg forstår at de kanskje ikke kan prioritere slikt en lørdagskveld, men det er vel ikke lov med besittelse av ulovlige ting eller forstår jeg feil? Anonymkode: 7beb2...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #2 Del Skrevet 5. mai Spør om et trekk..? Anonymkode: f4d4e...c29 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #3 Del Skrevet 5. mai Politiet gidder ikke å dra hjem til folk som røyker hasj. De kan vel ikke ransake engang på det grunnlaget, bare banke fint på og si "heisann, hvordan går det med deg i kveld", og så kan han si "det går fint, hadebra" og lukke døren - om han gidder å åpne den i det hele tatt. De sparker ikke inn døra og hiver fyren i kasjotten fordi det lukter hasj altså. Det er jo strengt tatt ikke lov å besitte hasj, men det er i praksis basically lovlig å ha små mengder hasj og røyke det hjemme i egen leilighet. Om du absolutt skal pusse politiet på fyren, så har du bedre sjanse om du ringer når han lager bråk. En ustabil mann som flyr rundt og plager og skremmer folk er noe politiet faktisk rykker ut for å sjekke, om de kan. Men selv da må du huske de har knappe ressurser og gjør mye prioriteringer. Jeg kjenner en som har jobbet som politi, og de lørdagskveldene er det mye som skjer altså... både vold på gatene og vold hjemme. Når det ringes inn at en ligger og blør i gata her, at det høres ut som han kjenningen av politiet holder på å drepe kona si igjen der, og et tredje sted er det en frue som er litt furt fordi det lukter cannabis i heisen. Da tar man noen tøffe valg liksom.. Anonymkode: 2e7bf...c27 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Politiet gidder ikke å dra hjem til folk som røyker hasj. De kan vel ikke ransake engang på det grunnlaget, bare banke fint på og si "heisann, hvordan går det med deg i kveld", og så kan han si "det går fint, hadebra" og lukke døren - om han gidder å åpne den i det hele tatt. De sparker ikke inn døra og hiver fyren i kasjotten fordi det lukter hasj altså. Det er jo strengt tatt ikke lov å besitte hasj, men det er i praksis basically lovlig å ha små mengder hasj og røyke det hjemme i egen leilighet. Om du absolutt skal pusse politiet på fyren, så har du bedre sjanse om du ringer når han lager bråk. En ustabil mann som flyr rundt og plager og skremmer folk er noe politiet faktisk rykker ut for å sjekke, om de kan. Men selv da må du huske de har knappe ressurser og gjør mye prioriteringer. Jeg kjenner en som har jobbet som politi, og de lørdagskveldene er det mye som skjer altså... både vold på gatene og vold hjemme. Når det ringes inn at en ligger og blør i gata her, at det høres ut som han kjenningen av politiet holder på å drepe kona si igjen der, og et tredje sted er det en frue som er litt furt fordi det lukter cannabis i heisen. Da tar man noen tøffe valg liksom.. Anonymkode: 2e7bf...c27 Jeg forstår at politiet ikke prioriterer slike ting en lørdagskveld. Men ble oppfordret til å mase på de, noe jeg gjorde. Jeg skal ringe inn med en gang neste gang det er bråk og håpe de kommer da. Anonymkode: 7beb2...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #5 Del Skrevet 5. mai Jeg ville ha tenkt at det ikke er mer sjenerende enn om folk skulle røyke tobakk, sigarer eller pipe. Eller lage sterkt duftende utenlandsk mat hele tiden. Kokt torsk inkludert. Bor man sammen, så må man tåle at naboene gjør noe annet enn en selv. Hvis ikke politiet heller ikke gidder å bruke energi og tid på dette, la vedkommende være, eller flytt. Anonymkode: 0dd67...b56 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #6 Del Skrevet 5. mai Hvis du bor i borettslag så bør du melde fra til styret. Anonymkode: 950c3...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville ha tenkt at det ikke er mer sjenerende enn om folk skulle røyke tobakk, sigarer eller pipe. Tull, cannabis lukter MYE mer enn tobakk. Bare å ha et par gram cannabis i et rom er nok til at hele rommet lukter. Anonymkode: 6a7bd...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #8 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville ha tenkt at det ikke er mer sjenerende enn om folk skulle røyke tobakk, sigarer eller pipe. Eller lage sterkt duftende utenlandsk mat hele tiden. Kokt torsk inkludert. Bor man sammen, så må man tåle at naboene gjør noe annet enn en selv. Hvis ikke politiet heller ikke gidder å bruke energi og tid på dette, la vedkommende være, eller flytt. Anonymkode: 0dd67...b56 Det er plagsomt jo! Tobakksrøyk også. Jeg tenker egentlig at altså sånt burde vært forbudt jeg, men det er heldigvis ikke så mange som røyker tobakk lengre. Hasj derimot… Vi bor nedenfor et skogholt, og hele nabolaget stinker hasj i tide og utide fra ungdommene som sitter og pimper. Ganske så sikker på at foreldrene deres ikke vet, så det hadde vært fint om politiet kunne kommet og fulgt de hjem i blant. Da kanskje det hadde blitt færre misbrukere senere. Det bor masse barn her - litt trist at barnslukta i hagen er hasj, grill og klippet gress? Anonymkode: e943e...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #9 Del Skrevet 5. mai Høres rart ut hvis vedkommende røyker noe ulovlig at vedkommende lager bråk. Av det jeg kjenner til at man kan røyke er det vel bare vanlig å bli rolig, ikke bry seg, bli apatisk, giddalaus osv... Du bør jo også ta hintet når politiet ikke kommer. Altså alvorlig talt, de kan ikke detaljstyre livene til folk, og har garantert langt viktigere ting å gjøre. Jeg ser ikke problemet. Ungene dine blir ikke narkomane av at naboen røyker liksom. Anonymkode: 828f4...06c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Del Skrevet 5. mai Klag til styret og ring politiet HVER GANG det er bråk derfra! Anonymkode: 69a57...94a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #11 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klag til styret og ring politiet HVER GANG det er bråk derfra! Anonymkode: 69a57...94a For all del, men da må ts vite at det altså er hun selv som driter seg ut. Anonymkode: 828f4...06c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det lukter ofte ulovlige ting i vår felles gang. Jeg har ringt politiet, men de sier bare at de skal sende en bil, men den kommer aldri selvom jeg har purret flere ganger og fikk beskjed om å purre igjen senere på kvelden så de ikke skulle "glemme" saken. Det er mange små barn her jeg bor og synes ikke det er noe ålright å ha det slik når barna leker ofte i gangen og utenfor felles inngang. Personen er kjent for å lage bråk når hen er ruset og lage bråk. Kan man få gjort noe annet enn å bare mase på politiet? Jeg forstår at de kanskje ikke kan prioritere slikt en lørdagskveld, men det er vel ikke lov med besittelse av ulovlige ting eller forstår jeg feil? Anonymkode: 7beb2...6fd Det er ikke straffbart lenger så lenge man kun har til eget bruk,samtidig som det er forbudt. Probemet er at politiet ikke lenger prioriterer dette, og hva folk gjør i egen leilighet kan ikke du klage så mye på. Klager du f.eks om det er noen av våre nye landsmenn som lager mat som lukter veldig sterkt? Det er vel like ubehagelig uten at det er ulovlig...Dere kan jo prøve å få vedkommende kastet ut, men det skal mye til,og en liten eim av hasj hjelper hvertfall ikke. Anonymkode: 13485...b02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #13 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er plagsomt jo! Tobakksrøyk også. Jeg tenker egentlig at altså sånt burde vært forbudt jeg, men det er heldigvis ikke så mange som røyker tobakk lengre. Hasj derimot… Vi bor nedenfor et skogholt, og hele nabolaget stinker hasj i tide og utide fra ungdommene som sitter og pimper. Ganske så sikker på at foreldrene deres ikke vet, så det hadde vært fint om politiet kunne kommet og fulgt de hjem i blant. Da kanskje det hadde blitt færre misbrukere senere. Det bor masse barn her - litt trist at barnslukta i hagen er hasj, grill og klippet gress? Anonymkode: e943e...0ee Så alt du synes er ubehagelig burde altså vært forbudt? Eller vil du bare forby røyk fordi du misliker det? Anonymkode: 13485...b02 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #14 Del Skrevet 5. mai Er da vel ingen som har lagd bråk og helvete etter hasjrøyking? 😛 Jeg ville bare latt det være. Hva så om de røyker hasj? De røyker det vel neppe i din stue? Du kan selvsagt ringe politi når det er bråk og drama, det er noe annet. Anonymkode: 15597...ca5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #15 Del Skrevet 5. mai Hen blir aggressiv når hen røyker og krangler høylydt med andre som er på besøk. Det er klart barn ikke blir narkomane av at det lukter i gangen, men det er sjenerende for oss andre som bor her. Og jeg personlig liker ikke å ha slikt innpå meg, men jeg forstår jo at jeg ikke kan styre hva andre driver med, men dette er jo ulovlige stoffer er det ikke? Jeg hadde besøk i går og besøket sa at det var ikke hasj det luktet men cannabis. Anonymkode: 7beb2...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det lukter ofte ulovlige ting i vår felles gang. Jeg har ringt politiet, men de sier bare at de skal sende en bil, men den kommer aldri selvom jeg har purret flere ganger og fikk beskjed om å purre igjen senere på kvelden så de ikke skulle "glemme" saken. Det er mange små barn her jeg bor og synes ikke det er noe ålright å ha det slik når barna leker ofte i gangen og utenfor felles inngang. Personen er kjent for å lage bråk når hen er ruset og lage bråk. Kan man få gjort noe annet enn å bare mase på politiet? Jeg forstår at de kanskje ikke kan prioritere slikt en lørdagskveld, men det er vel ikke lov med besittelse av ulovlige ting eller forstår jeg feil? Anonymkode: 7beb2...6fd Hvis han er kjent for å lage bråk.....det har du jo ikke noe med hvis han ikke lager bråk slik at det forsyrrer nabolaget. Hvis det gjør det så må du klage til styret, går det for langt så ringer du politiet, du ringer ikke politiet om du kjenner litt hasjlukt,da bør du heller lukke nesa når du passerer hans leilighet. Anonymkode: 13485...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Del Skrevet 5. mai Slutt å plage politiet med dette. De har viktigere ting å fare med. Anonymkode: 7a033...14c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #18 Del Skrevet 5. mai Ja det er jo ikke merkelig at det er så mye rus problematikk med slike holdninger i svarene... Hvorfor har vi lover angående narkotiske stoffer og politi? Som jeg nevnte i hovedinnlegget så er det mange barn her og er ikke så veldig ålright å ha sånt/eller lukter sånt der de oppholder seg. Men jeg kommer til å fortsette å ringe politiet. Huseier fortalte meg i dag at hen er kastet ut og har et par uker på seg til å komme ut. Så dette er mer alvorlig en jeg trodde. Anonymkode: 7beb2...6fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Del Skrevet 5. mai Har opplevd det samme. Sendte en mail til styret, og styret sendte ut en felles mail om "hasjlukt" og at det var til sjenanse for andre beboere. Det ble slutt på lukten for å si det sånn😅 Anonymkode: 59e66...eea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #20 Del Skrevet 5. mai De som svarer at ts "ikke skal plage politiet med det" røyker selv, tipper jeg... Anonymkode: 95c30...7ab 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå